بازدید 14689
۱

کفاشیان: فیفا با خواهش من هم موافق عضویت کمیته المپیک در مجمع فوتبال نشد

کد خبر: ۱۰۲۶۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵ 08 January 2021

علی کفاشیان درباره غیبت نماینده کمیته ملی المپیک در مجمع فدراسیون فوتبال و اینکه این کمیته هیچگاه نماینده ای در مجمع نداشته است، اظهار داشت: در سال 80 که معاون سازمان تربیت بدنی شدم، درباره اساسنامه فدارسیون های ورزشی تغییراتی داشتیم که مصوب شد. در آن زمان اساسنامه  تمام فدراسیون ها مانند تیپ و یکنواخت بود.

به گزارش تابناک ورزشی، کفاشیان افزود: کمیته ملی المپیک هم طبق آن اساسنامه عضو مجمع فدراسیون‌های ورزشی بود. حتی یک دوره در زمان ریاست محمد دادکان و صفایی فراهانی که به عنوان معاون سازمان تربیت بدنی، رئیس مجمع فدراسیون فوتبال بودم، دبیر کمیته ملی المپیک هم حضور داشت.

وی ادامه داد: در سال 86 که فیفا به اساسنامه فدراسیون فوتبال ایراد گرفت، با تشکیل کمیته انتقالی اساسنامه جدیدی تدوین شد که در آن زمان من دبیرکل کمیته ملی المپیک بودم اما قبل از اینکه رئیس فدراسیون فوتبال شوم، این کمیته طبق اساسنامه جدید با نظر فیفا از مجمع فدراسیون حذف شد. فیفا در همان زمان با عضویت سازمان تربیت بدنی در مجمع فدراسیون هم موافق نبود اما در نهایت قبول کرد وزارت ورزش عضو شود اما به هیچ عنوان زیر بار عضویت کمیته ملی المپیک نرفت. درحالیکه من اعتقاد دارم عضویت هر دو نهاد می‌تواند به فوتبال کمک کند.

کفاشیان: فیفا با خواهش من هم موافق عضویت کمیته المپیک در مجمع فوتبال نشد

دبیرکل اسبق کمیته ملی المپیک در گفت و گو با برنامه ورزش و مردم تصریح کرد:  حتی وقتی به صورت همزمان دبیر کمیته و رئیس فدراسیون بودم، یک بار برای پذیرش این موضوع با فیفا نامه نگاری کردم اما با وجود خواهش من قبول نکرد کمیته عضو مجمع شود. در این دوره هم خود فدراسیون می‌خواست کمیته عضو مجع شود اما باز هم فیفا قبول نکرد.

کفاشیان درباره ادعای رضا صالحی امیری مبنی بر اینکه فیفا با عضویت کمیته در مجمع فدراسیون فوتبال موافق است، توضیح داد: فیفا اعلام کرده این کمیته هم می تواند به صورت افتخاری در مجمع شرکت کند اما این امر به معنی عضویت نیست. فیفا اعلام کرده همانگونه که وزیر و معاون وزارت ورزش با حذف از ترکیب اعضای مجمع به شکل افتخاری در مجمع شرکت کنند،  نماینده کمیته هم می تواند چنین حضوری داشته باشد اما در آینده با تغییر نظر فیفا و موافقت مجمع، کمیته المپیک هم می تواند عضو  مجمع فدراسیون فوتبال باشد.

وی درباره اینکه آیا با تغییر تعداد اعضای مجمع به 89 نفر، تضمینی وجود دارد که یک نفر با رایزنی دست کم با 45 رای رئیس فدراسیون شود، گفت: نیازی نیست در ابتدای ورود به انتخابات این تعداد رای داشته باشند. اعضای مجمع باید از فرد نامزد شناخت داشته  باشند و خودش هم در مسائل سیاسی، اقتصادی، ورزشی و ... صاحب نظر باشد. سپس با ارائه برنامه‌ها خود اعضای مجمع می توانند درباره انتخاب یک فرد نظر بدهند. ضمن اینکه هر استانی خودش مجمعی 7-6نفره دارد که با همفکری به یک نامزد رای می‌دهند. 

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال ادامه داد: کار سخت تر نشده زیرا یک گروهی نظرات خود را به هم انتقال می‌دهند. امکان دارد رای گیری به دور دوم کشیده شود. فکر نمی‌کنم با 89 نفر شدن تعداد اعضای مجمع مشکل خاصی پیش بیاید. من با بهاروند صحبت کردم و گفتم آرا را مهر و پلاک نکنید و مثلا 30-20 نفر معرفی شوند. هر عضو مجمع باید فردی را معرفی کند اما این امر به معنی رای دادن به آن گزینه نیست. فقط یک فردی معرفی می‌شود و در زمان برگزاری انتخابات رای مخفی قطعی می‌شود. 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
كفاشيان و تاج بايد براي خسارتهاي ميلياردي به فدراسيون فوتبال و بيت المال و سوء مديريت بايد محاكمه شوند .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان