بازدید 12665

دستور شهردار تبریز درمورد پیگیری حادثه قطار شهری

شهردار تبریز در پی وقوع سانحه خروج یکی از واگن‌های قطار شهری تبریز از ریل که منجر به خسارت مالی به مجموعه قطار شهری شد، خطاب به سازمان قطار شهری و شرکت بهره برداری دستوراتی صادر کرد.
کد خبر: ۱۰۲۶۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۰ 07 January 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، ایرج شهین باهر خطاب به سازمان قطار شهری و شرکت بهره برداری قطار شهری تبریز در خصوص بررسی کارشناسی و کاملا فنی علت حادثه با بهره گیری از تمامی کارشناسان مجرب و فنی حوزه مذکور دستور داده و تاکید کرده که در صورت لزوم، از کارشناسان سازمان‌های قطار شهری تهران و سایر کلانشهر‌ها نیز دعوت شود.

وی، دستور تعطیلی فاز ۳ خط یک قطار شهری تبریز را تا نتیجه گیری نهایی و رفع هرگونه ابهام و حصول یقین از عدم وجود نقص فنی صادر کرده و بررسی وضعیت فنی کلیه واگن‌های موجود در هر سه فاز از حیث عدم وجود ایراد یا نقص فنی را خواستار شده است.

وی همچنین دستور تهیه گزارش کامل و فنی از مجموعه بررسی‌های صورت گرفته مستند به مدارک - تصاویر و اعلام نظر کارشناسان، معرفی عامل یا عاملان حادثه به شورای سازمان قطار شهری و کمیسیون امنیتی مترو، برآورد ریالی خسارت وارده و پیگیری جبران خسارت پس از نهایی شدن فرآیند رسیدگی شرکت بیمه مربوطه را صادر کرده است.

به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، شهین‌باهر جلوگیری از انتشار هرگونه اخبار نادرست و اعلام نظر افراد فاقد صلاحیت فنی را خواستار شده و بر برخورد جدی و بازدارنده با عامل با عاملین احتمالی سهل انگاری یا قصور تاکید کرده است.

وی خواسته تا پس از بررسی‌های فنی و کارشناسی، علت حادثه و جزئیات آن به استناد مدارک مربوطه از سوی دستگاه متولی (سازمان قطار شهری و شرکت بهره برداری) به مسئولان ذیربط از جمله شورای سازمان قطار شهری- هیئت مدیره سازمان قطار شهری و شرکت بهره برداری و کمیسیون امنیتی مترو به طور قطعی اعلام شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر