بازدید 15786
دومین اعلان وضعیت قرمز برای «ساری» در هفته اخیر

کرونا و محدودیت‌های اعتراض برانگیز کم بود، شورای شهر هم منحل شد!

چهار روز پس از اعلام وضعیت قرمز در ساری، مرکز استان مازندران، یک بار دیگر وضعیت قرمزی متفاوت، توجه شهروندان این خطه را به خود جلب کرد؛ انحلال شورای اسلامی شهر ساری. شورایی ۹ نفره که حالا همه اعضایش به همراه جمعی از مدیران و کارمندان شهرداری ساری بازداشت هستند.
کد خبر: ۱۰۲۶۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۰ 05 January 2021
تابناک اجتماعیدر میان ۳۱ استان کشورمان، تنها یک استان است که در وضعیت بحرانی کرونا قرار دارد؛ استانی که حالا مرکزش با بحرانی جدید هم دست به گریبان شده است.

به گزارش «تابناک»؛ چهار روز پس از اعلام وضعیت قرمز در ساری، مرکز استان مازندران، یک بار دیگر وضعیت قرمزی متفاوت توجه شهروندان این خطه را به خود جلب کرد؛ انحلال شورای اسلامی شهر ساری. شورایی ۹ نفره که حالا همه اعضایش به همراه جمعی از مدیران و کارمندان شهرداری ساری در بازداشت به سر می‌برند.

البته این اتفاق چندان دور از انتظار نبود و حاشیه‌های پرشمار این شورا و مجموعه مدیریت شهری در زیرمجموعه اش از ماه‌ها پیش، نوید چنین وضعیتی را می‌داد. دورنمای شورایی که اعضایش و افراد مرتبط با ایشان به دلیل تخلفات مالی یکی بعد از دیگری مورد پیگرد قانونی قرار گرفتند و بازداشت شدند و حالا برای همیشه خودشان را به تاریخ این خطه سنجاق کردند.

رای این انحلال در شورای حل اختلاف وزارت کشور صادر شده و بر اساس قانون، استانداری مازندران به عنوان قائم مقام شورا تعیین می‌شود تا امور شهر بر زمین نماند. اتفاقی که بی شک برای شهروندان ساری مثبت است، چون تا حدودی از بی شورایی خلاص خواهند شد؛ هرچند بعید است بتواند از بار منفی فاجعه‌ای که از سر گذارنده اند برابری کرده و یا خواسته بزرگ شان را چیزی جز محاکمه قاطع و سریع متهمان پرشمار این پرونده کند.
 
کرونا و محدودیت‌های اعتراض برانگیز کم بود، شورای شهر هم منحل شد!

البته این تنها یک سوی ماجراست و سوی دیگر آن، وضعیت وخیم این روز‌های ساری است که با قرار گرفتن این شهر در وضعیت قرمز کرونایی و اعمال محدودیت‌های شدید حاصل آمده است. محدودیت‌هایی که بر اساس آن تنها مشاغل گروه یک مجوز فعالیت دارند؛ مشاغل ضروری مانند کارخانه‌های تولیدی، مراکز صنعتی و معدنی، مراکز زیرساختی و حیاتی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سوپرمارکت‌ها، میوه‌فروشی‌ها و سبزی فروشی‌ها، مراکز بهداشتی، درمانی، امدادی، اورژانس و امثال اینها.

اشاره به این محدودیت‌ها کافی است تا بدانیم که وضعیت معیشتی گروه‌های بزرگی از مردم در این شهر، در نتیجه قرار گرفتن شهر در وضعیت قرمز کرونایی، دستخوش مشکلاتی شده است؛ مردمی که وضعیت فعلی و تشدید شیوع ویروس را نتیجه کوتاهی مسئولان در برخورد با متخلفان می‌دانند و تاکید می‌کنند که اگر متولیان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی قصور نکرده بودند، ممکن نبود وضعیت قرمز به وجود آید و کسب و کار و زندگی شان تحت الشعاع قرار گیرد.

اعتراضی که بیراه هم به نظر نمی‌رسد و قابل تسری به وضعیت پیش آمده در شورای شهر این خطه نیز هست، چون اگر نهاد‌های نظارتی به وظایف خود عمل می‌کردند، بعید بود تمامی اعضای شورای شهر و جمع بزرگی از مدیران شهری درگیر تخلفات مالی دامنه دار شوند و پرونده‌ای شکل گیرد که یکی از بلایایش برای مردم، انحلال شورای شهر بوده است. انحلال شورایی که خدا می‌داند چه آرزو‌هایی مردم را برای رای دادن به کاندیداهایش به پای صندوق‌ها کشیده بود و حالا جز بدنامی یادگاری برایشان باقی نگذاشته!
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
تا وقتی این قانون مسخره انتخابات شورای شهر پابرجاست هر کی به خودش اجازه میده کاندید شه و با لابی گری رای جمع می کنه و میره تو شورا و نتیجه این میشه که هر از چند گاهی یک گندی تو شورای شهر ها میزنن و میشه این که می بینید. تنها راهش اینه که معیار های کاندیدا شدن اختصاصی تر بشه . یا علی
در مقاله بالا بجای لغت مسئولین از لغت پسرخاله ها استفاده کنید تا مفهوم رسا گردد
چه بهتر
مردم خودشون بهتر مدیربت می کنند
فلسفه ایجاد شورا اشتباه بود
همیشه گلایه ام این بود یک ساروی بر کرسی استانداری تکیه بزنه تا مدافع حقوق ساروی ها باشه..
متاسفانه طی دوران مدیریت حسین زادگان تمامی مصیبت ها رو دیدیم
از سد فینسک بگیر تا محدودیت های کرونایی و انحلال شهرداری و عدم مدیریت ورزشی و...
آقا جان هرکی دوس داری ما کار نخواستیم ازت،
واقع پرتی تابناک. شوراهای شهر تو ایران نماد فامیل بازی هستش. وقتی یه شهر ۴۰ هزار نفری فردی با دوهزار رای رییس شورا بشه چه انتظاری میشه داشت. اونجا فقط فامیل ها انتظارشون زیاد بود کار دستشون داد.
وقت گفته می شود فساد سیستماتیک شده برخی ناراحت میشوند و میگویند فساد هست اما سیستماتیک نیست!. وقتی تا کسی سمت میگیرد اول به فکر منافع خودش و اطرافیانش هست و از موقعیتش سوء استفاده میکند یعنی فساد سیستماتیک شده !
این شورای شهر جز دریافت رشوه،و...چه کاری انجام میداد و چه دردی از مردم دوا میکرد که حالا نبودنش خیلی مهم باشه؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!
واقعا جمع كنيد اين بساط محدوديت استاني رو (مشكلتون جاي ديگه هست) اقتصاد شهرستانها متلاشي شد
چرا شوراهای اسلامی خصوصا در ساری اینقدر ناکارامد و...ر وجود دارد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان