بازدید 24266

پیشنهاد باهنر برای اداره کشور با دو مجلس

نایب رییس پیشین مجلس شورای اسلامی با تقسیم مشکلات کشور به ساختاری، رویکردی و عملکردی، گفت: یکی از اشتباهات استراتژیک ما این است که مجلس شورای اسلامی خاستگاه منافع شخصی صنفی، گروهی و احزاب شده و منافع ملی در این میان گم شده است.
کد خبر: ۱۰۲۶۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹ 05 January 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، محمدرضا باهنر در دیدار و گفت گو با گروه جهادی جوانان انقلابی ایران که با انگیزه ورود موثر به مشکلات اقتصادی جامعه و تلاش برای رفع آنان اقدام به فعالیت کرده است، اظهار کرد: بسیاری از مشکلات ما در حوزه های سیاسی و اقتصادی ساختاری است و حل این مشکلات نیازمند نگاه جمعی است. به طوری که همه مشکلات به صورت زنجیره‌وار باهم ارتباط دارند و نمی‌توان گفت این مشکل به آن دیگری ربطی ندارد.

نایب رییس پیشین مجلس شورای اسلامی افزود: ساختار انتخابات مجلس شورای اسلامی از لحظه ثبت‌نام نامزدها تا مراحل گزینش، تایید صلاحیت‌ها، رقابت‌ها و ورود به مجلس، نحوه قانونگذاری و نظارت‌ها هزاران ایراد ساختاری دارد که در صورت عدم بررسی و حل و فصل نشدن زیان‌های فراوانی خواهد داشت.

باهنر با تاکید بر لزوم ورود کارشناسان به مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بهتر است کشور به‌شکل دو مجلسی اداره شود تا کارشناسان و احزاب هر کدام در حوزه‌های تخصصی به مملکت خدمت‌رسانی کنند. در حال حاضر بزرگترین مشکل کشور اقتصادی است، همانطور که مقام معظم رهبری بارها در بیاناتشان به اقتصاد مقاومتی اشاره و تاکید داشته‌اند ولی نه دولت و نه مجلس اهمیتی به این موضوع نمی‌دهند.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با تقسیم مشکلات کشور به ساختاری، رویکردی و عملکردی، افزود: یکی از اشتباهات استراتژیک ما این است که مجلس شورای اسلامی خاستگاه منافع شخصی صنفی، گروهی و احزاب شده و منافع ملی در میان امیال نامشروع گم شده است.

وی خاطرنشان کرد: با ورود جوانان در عرصه‌های مدیریتی و ایجاد انقلاب بنیادی در ساختارهای دولت و حاکمیت می‌توان به حل مشکلات با حضور یک تیم تازه نفس و باسواد امیدوار بود.

باهنر خاطرنشان کرد: آرزوی مسوولان نظام این است که گروهی مانند جوانان انقلابی ایران با تخصص‌های گوناگون و نخبگان وارد تصمیم‌گیری‌های کلان شود و نقاط ضعف را شناسایی و برطرف کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳۱
انتشار یافته: ۱۳
میخوان برای آقازاده های جدید شغل درست کنن
واقعا عقلش کم شده
ملت یه دونه اش رو هم نمیخوان این چی میگه
همين يك مجلس هم زياديه و خيري براي ملت نداره ، يك مجلس ديگه مي خواهيم چكار؟ خواهشاً خرج خودرو سازها رو زياد نكنين تا مجبور نشن به دو تا مجلس خودرو مجاني بدن !!
اتفاقا مملکت به حاکمیت بدون مجلس نیاز دارد.این جماعتی که در اینجا بدون وجود اتاق فکر،حزب و انسجام تخصصی جمع کرده اید به هیچ کاری نمی ایند.یک جمع 12 نفره نخبه انتخاب شوند و با قدرت مطلق همه چیز را سامان دهند
فعلا که با عملکرد امثال ایشان جوانان نخبه نگاهشان به خارج کشور است و مهاجرت
مجلس هیچ نقشی تو کشورداری نداره
من فکر میکنم با دو مجلس سنا و شورای اسلامی بتوان مجالس خبرگان و تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان را حذف کرد و وظایفشان را بعهده مجلس سنا گذاشت.
این افکار از کجا به به کله مبارک خطور کرد
آقای باهنر نقاظ ضعف کشور لازم به شناسایی نیست قلمبه هست می فهمید یعنی زده بیرون شما خودتان را خسته نفرمائید تازه دنبال نقاط ضعف می گرده
حرفاشون خنده داره مشکلات ساختاری رویکردی عملکردی!!! بابا جون مشکل کشور شماها هستین. چند سال بذارین برین ببینید ایران چی میشه...
مجلس اگر کارا و توانمند باشه می تونه یک مملکت را اداره کنه. این وضعیتی که فرمودید مثل این می مونه که تو ی خونه دوتا رئیس باشه. چه شود!!
این پیشنهاد ها تا الان کدوم عملی شده؟این کشور از زمان امام تا الان به همین شکل ادراره شده و خواهد شد
ای ناکس پس بعضی وقتها حرف حسابی هم بلدی بزنی اما خجالت میکشی بگی
اینا اثن نمیفهمنن درد مردم چیه ... فقط بفکر خودشونن ... سیصد تا هزینه حقوق .ماشین . منزل . راننده و خدم و هشم به مجلس دوم اختصاص بدید احتمالا مشکلات حل میشه .. طرح نده لطفا
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی