بازدید 11984

فرانسه در پی تغییر راهبرد نظامی در غرب آفریقاست

به دنبال حملات اخیر گروه‌های تروریستی در مالی و بخشی از منطقه غرب آفریقا، وزیر دفاع فرانسه از تغییر راهبرد نظامی این کشور در منطقه سخن گفت.
کد خبر: ۱۰۲۵۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۵:۳۰ 07 January 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، وزیر دفاع فرانسه روز دوشنبه گفت که این کشور در راهبرد نظامی خود در «منطقه ساحل» در غرب آفریقا تجدیدنظر می‌کند و به احتمال زیاد استقرار نظامی را در منطقه کاهش می‌دهد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» «فلورانس پارلی» وزیر دفاع فرانسه روز دوشنبه در مصاحبه‌ای با اشاره به حضور ۶۰۰ نظامی دیگر فرانسوی برای حضور در منطقه گفت تصمیم درباره تغییر راهبرد نظامی در اجلاس مشترک بعدی فرانسه و کشور‌های «گروه پنج» در فوریه در «نودامنا»، پایتخت چاد توسط «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور و رئیس ستاد مشترک کشور‌های حاضر اتخاذ خواهد شد.

پارلی مدعی شد که نظامیان فرانسه سال گذشته به موفقیت بزرگ نظامی رسیدند و چندین نفر از اعضای ارشد القاعده داعش و گروه‌های تروریستی وابسته در صحرای بزرگ در منطقه هم مرز با مالی، بورکینافاسو و نیجر را دستگیر و عملیات آن‌ها را خنثی کردند.

وی با اشاره به کشته شدن نظامیان فرانسوی در حملات اخیر در مالی اذعان کرد که شرایط امنیتی به دلیل استفاده از روش‌های مخرب جنگ چریکی توسط گروه‌های تروریستی دشوار شده است.

بیش از ۵۰۰۰ نظامی فرانسوی تحت عملیات «برخان» در کنار کشور‌های منطقه ساحل (بورکینافاسو، مالی، موریتانی، نیجر و چاد) مدعی نبرد با گروه‌های تروریستی در منطقه به ویژه القاعده و داعش هستند.

طی روز‌های گذشته شاخه القاعده در مالی مسئولیت حمله به خودروی زرهی ارتش فرانسه که سه نظامی این کشور را به کام مرگ کشاند، برعهده گرفت.

این کشور در حالی مدعی نبرد با تروریسم در آفریقاست که چندی قبل تیراندازی مرگبار نظامیان فرانسه به اتوبوس غیرنظامیان در مالی به کشته شدن یک شهروند این کشور و جراحت دو تن دیگر منجر شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار