بازدید 11021
۲

احتمال ردپای کرونای جهش یافته در کردستان

طی روز گذشته یک فایل صوتی در شبکه های اجتماعی استان کردستان دست به دست می شود که حکایت از ورود کرونای انگلیسی به کردستان دارد.
کد خبر: ۱۰۲۵۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶ 04 January 2021

 

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، طی روز گذشته یک فایل صوتی در شبکه های اجتماعی استان کردستان دست به دست می شود که حکایت از ورود کرونای انگلیسی به کردستان دارد.

این فایل صوتی که با صدای خانمی که به زبان کردی صحبت می کند به هموطنان و شهروندان مناطق کردنشین به ویژه شهر سنندج هشدار می دهد که پروتکل ها را بیش از پیش رعایت کنند.

در این فایل گفته شده که، یک دکتر سنندجی طی سفری که هفته گذشته به انگلیس داشته در برگشت به کرونای جهش یافته که در انگلیس و برخی کشورهای دیگر مشاهده شده مبتلا شده است و اکنون در بیمارستان توحید سنندج بستری شده است.

در این فایل صوتی آمده است که وزارت بهداشت به طور جدی برای پیدا کردن راننده و سایر افرادی که با این دکتر در ارتباط بوده اند پیگیر است.

همچنین به هموطنان هشدار داده شده است که پروتکل های بهداشتی و قرنطینه 20 روزه را تا اطلاع ثانوی جدی بگیرند.

خبرنگار ایسنا طی تماسی با علوم پزشکی استان کردستان صحت ماجرا را جویا شده که در پی آن دکتر آرزو فلاحی، سخنگوی علوم پزشکی استان این ماجرا را تایید کرده و گفته که این پزشک کردستانی اکنون به دلیل داشتن علایم کرونای جهش یافته در بیمارستان بستری است.

وی افزود: اما تا کنون جواب کرونای این فرد طی دو تست pcr منفی اعلام شده است و هنوز به طور قطعی بیماری وی مشخص نشده است.

به گفته مدیر روابط عمومی علوم پزشکی استان کردستان جواب آزمایشات این پزشک برای بررسی بیشتر به تهران ارسال شده و در دست بررسی است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲
همین رو کم داشتیم . . .
خب خیالمان راحت شد از اینکه ویروس جهش یافته به این مملکت هم وارد شده
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان