بازدید 8661
آیت الله فاضل لنکرانی:

آیت الله مصباح یزدی از ذخایر حوزه علمیه بودند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بابیان اینکه آیت‌الله مصباح یزدی یکی از شخصیت‌های بارز علمی، از سرمایه‌ها، ذخایر و ارکان علمی حوزه علمیه قم بودند، گفت: یکی از ویژگی‌های خاص ایشان مقابله با التقاط و اسلام‌شناسی‌های ادعایی است.
کد خبر: ۱۰۲۵۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۷ 03 January 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد فاضل لنکرانی در ابتدای درس خارج اصول که امروز برگزار شد، اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های خاص آیت‌الله مصباح یزدی مقابله با التقاط و اسلام‌شناسی‌های ادعایی است.

وی افزود: یادم هست در همان اوایل انقلاب ایشان جلساتی را داشتند و با افرادی که مدعی اسلام‌شناسی بودند و اسلام‌شناسی را با انتشار کتاب در دانشگاه‌ها ترویج می‌کردند، درحالی‌که بسیاری از مبانی آن‌ها مطابق با واقع نبود ایشان با چه حساسیتی و با چه غیرت و جدّیتی با این افکار مقابله می‌کرد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب و بعد از ارتحال امام خمینی (ره) نیز آیت‌الله مصباح در مقابله با افکاری که با متن اصلی دین سازگاری نداشت، خیلی محکم و مقاوم حضور داشت و این ویژگی هم بسیار مهم است.

فاضل لنکرانی بابیان اینکه آیت‌الله مصباح یزدی یکی از شخصیت‌های بارز علمی، از سرمایه‌ها، ذخایر و ارکان علمی حوزه علمیه قم بودند، تصریح کرد: در این ایام برای حوزه علمیه قم دو حادثه ناگوار اتفاق افتاد، یکی ارتحال مرحوم آیت‌الله یزدی و دوم ارتحال مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی است، ضایعه ارتحال این دو شخصیت علمی و انقلابی حوزه علمیه را به رهبری معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید و همه حوزویان تسلیت می‌گوییم.

وی خاطرنشان کرد: آیت‌الله مصباح یزدی مباحث فلسفی را بسیار متبحرانه و عالمانه دریافت کرده بود و درس‌های او پختگی خاصی در مباحث فلسفی به انسان ارائه می‌داد، این عالم ربانی فقط به فکر تربیت و تقویت علمی خودش نبود بلکه دنبال این بود که تحول و مسیر جدیدی مطابق با نیاز‌های زمان برای حوزه باز کند که این نکته بسیار مهمی است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار