بازدید 18896

شغل روغن گیری، فرصتی درخشان برای درآمدزایی با سرمایه اندک

در شرایط رکود و مشکلات اقتصادی و نرخ بالای بیکاری در کشورمان، بسیاری از جوانان و خانواده‌ها به دنبال راه‌اندازی کسب‌و‌کاری برای خود هستند. شغل روغن‌گیری یکی از محبوب‌ترین راه‌های کسب درآمد این روزها است که بدون سرمایه‌گذاری هنگفت، درآمدزایی و حاشیه سود خوبی دارد.
کد خبر: ۱۰۲۵۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲ 03 January 2021

شغل روغن گیری، فرصتی درخشان برای درآمدزایی با سرمایه اندک

در سال‌های اخیر در رابطه با روغن‌های پالم‌دار و تراریخته آگاهی‌رسانی زیادی شده، به همین دلیل علاقه مردم به مصرف روغن‌های طبیعی به مراتب نیز بیشتر شده است. از طرف دیگر روغن‌های طبیعی در زمینه زیبایی و بهداشتی محبوبیت زیادی پیدا کرده و بازار خوبی دارند.

ایران نیز در حوزه تولید و پرورش دانه‌های روغنی حرف زیادی برای گفتن دارد و تنوع محصولات در این زمینه بسیار زیاد است.

با توجه به همه این مسائل، دلیل زیاد شدن تابلوهای مغازه‌ها و کارگاه‌های روغن‌گیری در سطح شهر و افزایش تبلیغات در این حوزه را متوجه می‌شویم. بازار خوب روغن‌های گیاهی طبیعی و فرصت کسب درآمد از آن‌ها باعث محبوبیت شغل روغن‌گیری شده است.

اما مهم‌ترین تجهیزات برای راه‌اندازی این کسب و کار، دستگاه‌های روغن‌گیری هستند که در بازار تنوع زیادی هم دارند. در خرید دستگاه روغن‌گیری به چند نکته مهم باید توجه کنید که در این مطلب به آن‌ها می‌پردازیم. اما مشاوره با کارشناسان این صنعت هم می‌تواند کمک زیادی به شما کند. ویترین‌فود یک عطاری آنلاین معتبر است که می‌توانید از راهنمایی‌های مشاوران باتجربه آن کمک بگیرید و سپس برای خرید اقدام کنید.

دستگاه روغن گیری خانگی؛ مناسب برای شروع کار

اگر در ابتدای کار قصد ندارید جایی را اجاره کنید یا بودجه‌تان محدود است، می‌توانید با خرید دستگاه روغن‌گیری خانگی شروع کنید. به این ترتیب با کمترین ریسک و هزینه پیش می‌روید. ارزان‌ترین دستگاه روغن گیری خانگی مناسب با راندمان ایده‌آل در بازار را می‌توانید با قیمتی حدود 25 تا 30 میلیون تومان پیدا کنید که با برق تک فاز نیز قابل استفاده است. برای دیدن نمونه‌های آن می‌توانید وارد وب‌سایت عطاری آنلاین ویترین‌فود شوید.

توجه داشته باشید که خرید دستگاه‌های پلاستیکی ارزان‌قیمت هیچ سودی برای شما نخواهد داشت چرا که فرآیند روغن‌گیری را به خوبی انجام نمی‌دهد و صرفا برای مصرف شخصی مناسب خواهد بود.

انواع دستگاه روغن‌گیری صنعتی و روش کار آن‌ها

در کل سه روش مرسوم برای روغن‌گیری وجود دارد:

  1. روش حلال‌زنی؛ در این روش روغن را با استفاده از حلال از دانه یا کنجاله باقی‌مانده روش پرس گرم جدا می‌کنند. از آنجایی که درصد بالایی از حلال را هگزان تشکیل داده، بعد از جدا کردن آن، روغن حتما باید برای استفاده تصفیه شود چرا که دارای مواد شیمیایی مضر حاصل از حلال است که فقط با تصفیه از بین می‌رود.در تصفیه تمامی مواد شیمیایی و مضراتی که در روغن وجود دارد جدا می‌شود اما به همان اندازه، ویتامین‌های موجود در روغن نیز از بین خواهد رفت.
  2. روش پرس گرم؛ یکی از قدیمی‌ترین روش‌های روغن‌گیری است که به وسیله فشار و دمای بسیار بالا انجام می‌شود. این روش هم از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست و هزینه بسیار بالایی دارد و هم خواص روغن را تا حد زیادی از بین می‌برد، از این رو کمتر کسی حتی در کارخانه‌های از این روش استفاده می‌کند.
  3. روش پرس سرد؛ ایرانکلدپرسینگ اولین شرکت ایرانی است که با تولید و ساخت دستگاه‌های مناسب این روش، تا حدی فرآیند روغن گیری را مقرون به صرفه کرده و به مصرف‌کننده این امکان را داده که تنها با فشار زیاد بدون حرارت بتواند عملیات روغن گیری را انجام دهد. برای این فرآیند هم دستگاه سه فاز و هم تک فاز قابل دسترسی است که برخی از آن‌ها قابلیت جابه‌جایی نیز دارد.

برخی دانه‌های روغنی با فشار روغن پس نمی‌دهند و به همین دلیل قدرت فیلتاراسیون زیاد برای خارج کردن روغن این دانه‌ها نیاز است که در دستگاه روغن گیری گرم این اتفاق می‌افتد. در این روش روغن را به دمای 100 درجه می‌رسانند که این کار مضرات زیادی دارد و از میزان سلامت روغن کم می‌کند.

بنابراین روغن بدست آمده باید طی فرآیندی خاص توسط ماشین‌آلات مختلف صنعتی تصفیه شود. این مساله به صرف هزینه زمانی و مالی زیادی نیاز دارد. به همین دلیل می‌توانید به جای پرس گرم از پرس سرد استفاده کنید که برای گسترش شغل روغن گیری شما گزینه مناسب‌تری است.

دستگاه‌های روغن‌گیری معمولا به سیستم هوشمند اتوماتیک مجهز هستند که پس از اتمام دانه خاموش می‌شوند. آسودگی و ایمنی کار با آن‌ها بسیار بالا است و استانداردهای بهداشتی در آن‌ها نیز کاملا رعایت می‌شود.

فراموش نکنید؛ میزان روغن بدست آمده از دستگاه روغن‌گیری پرس سرد کمتر از دستگاه روغن‌گیری پرس گرم است ولی کیفیت بالاتری دارد و سالم‌تر است.

شغل روغن گیری، فرصتی درخشان برای درآمدزایی با سرمایه اندک

کسب در آمد از روغن‌گیری

در کل برای شروع این کار سه راه وجود دارد:

  1. راه اول راه‌اندازی کارخانه است که قطعا نیازمند زمان، صبر و هزینه هنگفتی است. اما پس از طی مدتی سود بسیار زیادی برایتان به ارمغان می‌آورد چرا که هر چه تمرکز و هزینه بیشتری را صرف کنید به همان میزان سود بیشتر و مشتریان بهتری خواهید داشت.
  2. کارکاه‌های خانگی راه دوم برای شروع این کار است که با خرید یک دستگاه حداقل 25 میلیونی شروع آن امکان‌پذیر است و درواقع سرمایه اصلی همان هزینه‌ای است که برای خرید دستگاه صرف می‌شود.
  3. راه سوم که بسیار معقول و مناسب است راه‌اندازی یک فروشگاه است که امروز بیشترین سود و بازدهی را در بازار دارد.

شغل روغن گیری، فرصتی درخشان برای درآمدزایی با سرمایه اندک

نکاتی مهم برای موفقیت در شغل روغن گیری

موفقیت در هیچ کاری اتفاقی نیست! در این کسب و کار هم همینطور است. در این قسمت چند نکته را به شما می گوییم که شاید در این راه کمکتان کند.

  • دانه‌های روغنی ماندگاری بالایی دارند؛ به همین دلیل نباید نگران از بین رفتن سرمایه خود باشید. می‌توانید مواد اولیه زیاد با هزینه کمتر تهیه کنید و در طولانی مدت روغن کشی کنید. به طور کلی شغل روغن گیری خانگی یک بیزینس کم ریسک است.
  • طبق تجربه؛ دستگاه‌های کره گیری بیشتری آورده را دارد به طوریکه 50 تا 100 درصد روی مواد اولیه ارزش افزوده خواهد داشت.

عطاری آنلاین ویترین‌فود

در حال حاضر با توجه به نیاز بازار، شرکت‌های مختلفی به تولید و عرضه انواع دستگاه روغن گیری می‌پردازند. این دستگاه‌ها تفاوت‌هایی از لحاظ حجم تولید، میزان استحصال روغن و تنوع روغن کشی از دانه‌های مختلف با یکدیگر دارند.

اگر برای خرید دستگاه روغن‌گیری نیاز به مشاوره دارید، می‌توانید روی تخصص و تجربه کارشناسان و مشاوران عطاری آنلاین ویترین‌فود حساب کنید. همچنین به دلیل نوسانات ارز، قیمت این دستگاه‌ها در بازار ثبات چندانی ندارد که در ویترین فود تلاش بر عرضه این دستگاه‌ها با مناسبترین قیمت ممکن است. چرا که ویترین‌فود زیرمجموعه شرکت بزرگ ایرانکلدپرسینگ است.

از طرفی؛ این عطاری آنلاین مواد اولیه این کار را با کیفیتی منحصر به فرد و قیمتی ایده‌آل نیز در اختیارتان قرار خواهد داد.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار