بازدید 4377

بازداشت ۱۷ معترض به محدودیت‌های کرونایی در لندن

هم زمان با افزایش پرشتاب آمار مبتلایان به کرونا در انگلیس، پلیس پایتخت روز شنبه از بازداشت ۱۷ معترض به تشدید محدودیت‌های کرونایی در این کشور گفت .
کد خبر: ۱۰۲۵۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۷ 03 January 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، بالغ بر ۳۰۰ معترض به سیاست‌های سختگیرانه دولت بوریس جانسون برای مهار کرونا، در منطقه هاید پارک لندن تجمع کرده و با سردادن شعارهایی خواستار پایان محدودیت‌های کرونایی شدند.

معترضان که عموما معتقد به تئوری توطئه هستند و بحران کرونا را ساخته برخی قدرت ها می‌دانند شعارنوشته‌هایی را حمل می‌کردند که روی برخی از آن‌ها نوشته بود «کووید-۱۹ برابر با کنترل مردم است» و «قرنطینه انسان‌ها را می‌کشد». آن‌ها که ماسک بر صورت نداشتند همچنین با حمل پارچه‌نوشته‌هایی خواستار برچیده شدن فاصله‌گذاری اجتماعی و بازگشت به روال عادی زندگی شدند.

متروپلیتین پلیس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از اخطار به تجمع‌کنندگان، ۱۷ نفر باقی‌ماندند که از سوی ماموران دستگیر و به بازداشتگاه منتقل شدند.

این حرکت اعتراضی در حالی برگزار شد که با شناسایی گونه جدید و جهش یافته ویروس کرونا، برگزاری هرگونه تجمع برای جلوگیری از شیوع این بیماری ممنوع اعلام شده است.

انگلیس به عنوان یکی از کشورهایی که بیشترین آسیب انسانی و مادی را متحمل شده، با موج تازه تهاجم ویروس کرونا دست به گریبان است.

کرونا تاکنون جان بیش از ۷۴ هزار تن از شهروندانش را گرفته و اقتصاد آن را نابود کرده است. تنها در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به جمعه، بیش از ۵۳ مورد ابتلا و ۶۱۳ مرگ تازه در انگلیس ثبت شده است.

به گفته شبکه اسکای نیوز؛ واحدهای آی سی یو سه بیمارستان لندن در آستانه فرارسیدن سال نوی میلادی، پر بوده اند و بیماران برای مراقبت های ویژه به دیگر بیمارستان ها منتقل شده‌اند.

به رغم اعلان نیاز وزارت بهداشت انگلیس به تختخواب‌های بیشتر برای آمادگی در برابر هجوم پیش بینی شده بیماران، دانشکده پرستاری انگلیس در مورد کمبود پرستار برای فعالیت در بیمارستان ها و مراکز درمانی تازه به ویژه با توجه به شمار زیاد بیماران و افراد وادار به زندگی در قرنطینه، هشدار داده است.

دولت انگلیس برای رویارویی با گسترش سریع گونه جدید ویروس کرونا، بیمارستان های صحرایی و اضطراری ساخته شده در آغاز همه گیری را دوباره اندازی کرده و بیشتر مناطق این کشور را در بالاترین سطح محدودیت‌های کرونایی قرار داده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر