بازدید 10289

بیانیه فدراسیون فوتبال درواکنش به ادعای رییس کمیته المپیک

کد خبر: ۱۰۲۵۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۸ 02 January 2021

فدراسیون فوتبال درباره مطالب منتشره در رسانه ها پیرامون عدم عضویت کمیته ملی المپیک در مجمع عمومی فدراسیون فوتبال توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش تابناک ورزشی،  در پی گزارش تحلیلی و حقوقی تابناک درباره اشتباه رییس کمیته ملی المپیک در برداشت از پاسخ کتبی جیانی اینفانتینو رییس فدراسیون جهانی فوتبال که دیروز منتشر شد،  سایت رسمی فدراسیون فوتبال، در این باره بیانیه ای منتشر کرد که تایید کننده مطالب مندرج در سایت تابناک بوده و در آن موارد ذیل حائز اهمیت است:

1_کمیته ملی المپیک به موجب اساسنامه قدیمی فدراسیون هم عضو مجمع عمومی فدراسیون فوتبال نبوده است.
بنابراین طرح این موضوع که کمیته ملی المپیک از عضویت مجمع عمومی خارج شده است از اساس اشتباه است و این کمیته اصولا عضو مجمع عمومی نبوده که متعاقبا از عضویت خارج شده باشد.

2_آنچه فیفا در نامه مورخ 22 دسامبر 2020 به کمیته ملی المپیک پاسخ داده با آنچه در رسانه ها مطرح شده متفاوت است.
فیفا در پاسخ به درخواست کمیته ملی المپیک عنوان کرده که فدراسیون فوتبال ایران می تواند ناظرانی را بدون حق رای و بدون حق اظهارنظر به مجمع عمومی دعوت کند.

3_آنچه مشخص است فدراسیون فوتبال هیچگونه الزام و تکلیفی در این باره ندارد و آنچه فیفا پاسخ داده صرفا اشاره به اختیاری است که مجمع عمومی فدراسیون براساس اساسنامه دارا می باشد و مستلزم طی مراحل قانونی و تشریفات مقرر در اساسنامه است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر