بازدید 22001
۱
یافته محققان کانادایی؛

بهبود علائم کرونا با داروی کاهنده چربی خون

محققان دریافتند داروی کاهش چربی تری‌گلیسیرید خون به نام «واسپا» (Vascepa) با کاهش التهاب در افراد مبتلا به کووید۱۹ مرتبط است.
کد خبر: ۱۰۲۵۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷ 02 January 2021


به گزارش تابناک به نقل از مهر، مطالعات نشان می‌دهد تجویز دارو واسپا به درمان علائم کووید ۱۹ خفیف تا متوسط کمک می‌کند.

طبق نتایج یک مطالعه جدید کانادایی، افراد تحت درمان با داروی تجویز شده واسپا شاهد کاهش ۲۵ درصدی نشانگر التهابی پروتئین CPR بودند و علائم کووید ۱۹ به طور قابل توجهی در مقایسه با بیمارانی که تحت درمان با این دارو بودند کاهش یافت.

Vascepa دارای فرمولاسیون EPA است؛ نوعی اسید چرب امگا ۳ که در کاهش التهاب تأثیر خوبی دارد. به گفته محققان، استفاده از این دارو در مورد کووید ۱۹، روشی بسیار جدید برای کاهش التهاب و بهبود علائم شبه آنفلوانزا بعد از ۱۴ روز است.

تاثیر چشمگیر اسیدچرب امگا۳ در کاهش تری گلیسیریدها

داروی واسپا اولین بار توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده در سال ۲۰۱۲ برای بزرگسالان مبتلا به سطح تری‌گلیسیرید بسیار بالا تأیید شد. در سال ۲۰۱۹ به عنوان یک درمان اضافی برای کاهش خطر وقایع قلبی عروقی مانند حمله قلبی و سکته مغزی در افراد دارای سطح تری گلیسیرید ۱۵۰ میلی گرم در دسی لیتر یا بالاتر، مجدداً تأیید شد.

ماده فعال این دارو، اسید چرب ایکوزاپنتانوئیک اسید امگا ۳ است که از روغن ماهی گرفته شده است.

در آزمایشات بالینی، واسپا به طور قابل توجهی خطر حمله قلبی یا سکته را کاهش می‌دهد. همچنین مصرف دارو با افزایش خطر فیبریلاسیون دهلیزی و افزایش خطر خونریزی همراه بود.

طبق توصیه سازمان غذا و دارو آمریکا، بیماران مبتلا به آلرژی به ماهی یا صدف باید درمان را قطع کرده و در صورت بروز هرگونه واکنش آلرژیک به دنبال مراقبت‌های پزشکی باشند.

داروی واسپا با بهبود در دردهای عضلانی و علائم تنفسی کووید ۱۹ همراه بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ظاهرا هر قرصی بندازی بالا بهبود میده
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر