بازدید 10418

راهپیمایی کفن پوشان ورامینی

کد خبر: ۱۰۲۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۲ 05 June 2010
مردم ورامین با راهپیمایی ، یاد و خاطره شهدای نهضت 15 خرداد 1342 را گرامی داشتند و بر ادامه راه آنان تاکید کردند .

به گزارش واحد مرکزی خبر ، در این راهپیمایی مردم به ویژه نوجوانان و جوانان ورامینی با تاسی از شهدای کفن پوش 15 خرداد 1342 این شهرستان و به نشان از جان گذشتگی برای دفاع از اسلام ، کفن بر تن کرده بودند .

آنان با شعارهایی چون " مرگ بر امریکا ، مرگ بر اسرائیل ، خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست ، 15 خرداد سند افتخار ملت ماست ، رهبر ما خامنه ای زنده باد ، یاد امام خمینی پاینده باد ، ای رهبر آزاده آماده ایم آماده ، ما مطیع رهبریم " بر اطاعت و پیروی از منویات و دستورات مقام معظم رهبری تاکید و با آرمان های امام خمینی (ره) تجدید میثاق کردند .

این راهپیمایی از مسجد جامع شهر ورامین آغاز شد و هم اکنون در حال برگزاری است .

قرار است دکتر حداد عادل رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در اجتماع راهپیمایان در گلزار شهدای سید فتح الله سخنرانی کند .

قبل از شروع مراسم راهپیمایی ، شماری از شاهدان عینی قیام 15 خرداد 42 ، خاطرات دلاور مردی مردم شهرستان ورامین را در دفاع از مرجعیت و امام خمینی بیان کردند و خواستار انتشار این وقایع به نسل های اینده شدند .

همچنین مردم شهر پیشوا نیز در راهپیمایی که از مسجد امام خمینی و با حضور قشرهای مختلف مردم اغاز شد و تا صحن مطهر امامزاده جعفربن موسی الکاظم (ع) ادامه داشت با حمل پارچه نوشته هایی که بر روی انها شعار های مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل نوشته شده بود احساسات ضد استکباری خود را ابراز و بر ادامه راه شهدا تا کید کردند .

15 خرداد در تاریخ انقلاب اسلامی ایران جایگاه ویژه ای دارد و نقطه عطف و سرآغاز نهضت اسلامی ملت ایران به شمار می رود .

اقدامات رژیم شاه و آمریکا در سال های 40 تا 42 برای نابودی اسلام و غارت کشور ، امام خمینی (ره) را بر آن داشت تا با بیانیه ها و ایراد سخنرانی های مهم ، نقشه های شوم آنان را برملا کند .

رژیم شاه و استکبار جهانی که امام (ره) را به عنوان مانعی بر سر راه رسیدن به مقاصد خود می دیدند تصمیم گرفتند ایشان را از سر راه بردارند .

سخنان امام (ره) در 13 خرداد 42 در مدرسه فیضیه که مصادف با عاشورای حسینی بود ، جزییات بیشتری را ازجنایات رژیم و اربابان آمریکایی شاه افشا کرد . این سخنان خشم و نفرت مردم را از رژیم پهلوی افزایش داد .

در پی این سخنان ماموران رژیم به دستور شاه سحرگاه 15 خرداد 42 به خانه امام (ره) در قم یورش بردند و ایشان را بازداشت و به زندانی در تهران منتقل کردند .

روز به نیمه نرسیده بود که خبر دستگیری امام (ره) در سراسر ایران پیچید و مردم در شهرهای مختلف از جمله قم ، تهران ، مشهد ، تبریز و ورامین دست به اعتصاب و تظاهرات زدند .

این اعتراضات ، قیامی خودجوش بود و رژیم را بر آن داشت تا در شهرهای قم ، تهران و ورامین برای جلوگیری از گسترش این حرکت مردمی ، معترضان را به گلوله ببندد .

مردم انقلابی ورامین که بیشتر آنها کشاورز بودند با شنیدن خبر دستگیری امام (ره) به همراه عزاداران مراسم دوازدهم محرمِ شهر پیشوا و روستای محمدآباد کفن پوشیدند و با در دست داشتن بیل و داس از مزارع خود برای اعتراض به سمت تهران حرکت کردند .

ساواک پس از اطلاع از حرکت مردم به ژاندارمری منطقه و گارد شاهنشاهی دستور داد در پل باقرآباد راه را بر مردم ببندند و آنها با فجیع ترین وضع ممکن کفن پوشان ورامین را به خاک و خون کشیدند .

عصر روز پانزدهم خرداد عده زیادی از مردم در شهرهای قم ، تهران و ورامین به شهادت رسیدند تا با خون آنان بذر انقلاب که به دست امام خمینی (ره) کاشته شده بود آبیاری شود و در بهمن 57 به ثمر بنشیند .

حضرت امام خمینی(ره) درباره نقش و جایگاه مردم ورامین در پیروزی انقلاب اسلامی فرمودند : آقایان محترم و جوانان معظم ورامین بر ما حق ویژه ای دارند ، آنها در 15 خرداد جوانان خود را از دست دادند و برای اسلام فعالیت کردند .
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان