بازدید 3619

تکذیب تبدیل دلار و یوروهای بانک مرکزی به طلا

کد خبر: ۱۰۲۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۱ 05 June 2010
رئيس كل بانك مركزي اخبار رسانه‌هاي خارجي مبني بر اينكه بانك مركزي قصد تبديل 45 ميليارد يورو از ذخاير خود به طلا و دلار را دارد، تكذيب كرد.

محمود بهمني در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس در واكنش به برخي اخبار منتشر شده در رسانه هاي خارجي مبني بر اينكه بانك مركزي ايران قصد تبديل 45 ميليارد يورو از ذخاير خود را به طلا و دلار دارد گفت: اين اخبار به هيچ وجه صحت ندارد و بنده به شدت اخبار منتشر شده در برخي رسانه‌هاي خارجي را تكذيب مي‌كنم.
خبرگزاري هاي خارجي هفته گذشته به نقل از منابع خارجي اعلام كرده بودند بانك مركزي ايران قصد اجراي استراتژي جديدي براي تبديل 45 ميليارد يورو از ذخاير كشور به دلار و طلا را دارد و سياست جديد بانك مركزي در شرايطي است كه تشديد بحران مالي اروپا طي هفته هاي اخير موجب كاهش 15 درصدي ارزش يورو در برابر دلار شده است .
در اين خبرها آمده بود، اجراي استراتژي اقتصادي جديد بانك مركزي بايد در سه مرحله انجام شود كه مرحله اول آن هم اكنون آغاز شده است.
روزنامه وال استريت ژورنال نيز ضمن اشاره به اين خبر و تصميم بانك مركزي ايران براي تبديل 45 ميليارد يورو از ذخاير ارزي به دلار و طلا نوشت، اعلام اين تصميم موجب افزايش نگراني و ترس سرمايه‌گذاران بين المللي و كاهش بيشتر ارزش يورو شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل