بازدید 10794
۲

کلاهبردار ۵۰۰ میلیاردی دستگیر شد

کد خبر: ۱۰۲۴۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۶ 29 December 2020

فرمانده انتظامی استان البرز گفت: فردی که با معرفی خود به عنوان کارگزار شرکت‌های خودروسازی اقدام به ۵۰۰ فقره کلاهبرداری به ارزش ۵ هزار میلیارد ریال کرده بود، در ساوجبلاغ دستگیر شد.

به گزارش مهر، سردار عباسعلی محمدیان افزود: در پی دریافت اخباری مبنی بر خرید و فروش و واگذاری خودروهای شرکت‌های داخلی به قیمت نمایندگی و پایین‌تر از قیمت بازار در شهرستان‌های ساوجبلاغ و نظرآباد و استان‌های هم‌جوار توسط یک کلاهبردار حرفه‌ای و همچنین مراجعه افراد زیادی به عنوان شاکی به دادسرا و پلیس آگاهی شهرستان مبنی بر واریز مبالغ زیادی به حساب نام برده و همدستانش، بررسی موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در بررسی‌های اولیه کارآگاهان مشخص شد، متهم با تشکیل باندی گسترده خود را به عنوان کارگزار شرکت‌های خودروسازی داخلی معرفی کرده و با تحویل دادن تعداد محدودی خودرو با قیمت کارخانه به مال‌باختگان، طمع آن‌ها را برانگیخته و مبالغ هنگفتی برای فروش چند خودرو از آن‌ها دریافت کرده و سپس متواری شده است.

فرمانده انتظامی استان البرز اظهار کرد: کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی متوجه شدند نام برده قصد خارج شدن از کشور را دارد و با اعلام ربوده شدن وی توسط پدرش، قصد گمراه کردن مأموران و زمان خریدن برای فرار از کشور را دارد.

وی افزود: در ادامه کارآگاهان با انجام تحقیقات گسترده و اقدامات اطلاعاتی مخفیگاه متهم را در یکی از روستاهای ساوجبلاغ شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه در نیمه‌های شب نام برده را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.
دستگیری اعضای باند ۱۸ نفره کلاهبرداری

محمدیان با اشاره به دستگیری اعضای باند ۱۸ نفره این کلاهبردار، ادامه داد: متهم در بازجویی‌ها، ابتدا منکر انجام هرگونه کلاهبرداری بود اما پس از مواجهه با مستندات پلیس چاره‌ای جز بیان حقیقت پیش روی خود ندید و به ۵۰۰ فقره کلاهبرداری به ارزش ۵ هزار میلیارد ریال به شیوه فروش خودروهای لیزینگی اقرار کرد.

فرمانده انتظامی استان البرز با بیان این که تحقیقات روی این پرونده ادامه دارد و تاکنون تعدادی از مال‌باختگان شناسایی شده‌اند، افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا به منظور پیشگیری از ابتلای مراجعان به این ویروس، شهروندان می‌توانند برای اطلاع از نحوه رسیدگی به شکایت خود، با شماره تلفن ۰۲۶۲۱۸۲۹۲۲۶ تماس بگیرند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
آخی مگه میشه ۵۰۰میلیارد به حساب این فرد واریز بشه ونهادهای امنیتی خبر نداشته باشند واقعا شرم آور
خوب نتیجه بعد از ۸ماه از دستگیری نامبرده هیچ‌نتیجه ای حاصل نشده است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار