بازدید 14191
آغاز تست انسانی «اولین واکسن ایرانی کرونا» تولیدی ستاد اجرایی فرمان امام

مخبر: ایران را در زمینه تولید واکسن خودکفا می‌کنیم / نمکی: این واکسن تمام استاندارد‌های بین‌المللی را کسب کرده است

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه ساخت واکسن کرونا را از شش مسیر دنبال کردیم، افزود: به ملت ایران اطمینان خاطر می‌دهم که با حضور دانشمندان شجاع کشورمان، قطعا جمهوری اسلامی ایران در زمینه تولید واکسن به خودکفایی خواهد رسید.
کد خبر: ۱۰۲۴۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۶ 29 December 2020

فاز بالینی تست «اولین واکسن ایرانی کرونا» با تزریق این واکسن روی فرزند رئیس ستاد اجرایی فرمان امام آغاز شد.

به گزارش «تابناک»؛ فاز تست انسانی نخستین واکسن ایرانی کرونا، تولید شده توسط ستاد اجرایی فرمان امام پیش از ظهر امروز (۹ دی) با حضور محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، سعید نمکی وزیر بهداشت، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و مدیران بخش دارویی ستاد اجرایی در هتل ارم آغاز شد.

بر اساس این گزارش، نخستین تزریق واکسن روی طیبه مخبر، فرزند رئیس ستاد اجرایی فرمان امام و سپس برروی دو تن از مدیران ارشد ستاد اجرایی فرمان امام انجام شد.

محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در حاشیه این مراسم اظهار داشت: این روز بزرگ را به ملت ایران و به رهبر معظم انقلاب اسلامی که اتکایش به جوانان نخبه کشورمان است تبریک می‌گویم.

وی افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا، رهبر معظم انقلاب اسلامی، دستور صریحی به ما مبنی بر «آنچه در توان ستاد است، در خدمت این جریان قرار گیرد»، ابلاغ شد.

مخبر خاطرنشان کرد: در همان روز‌های اول طی تماسی که با وزیر بهداشت داشتم، تاکید کردم که تمام امکانات ستاد در اختیار جلوگیری از شیوع کروناست.

وی با اشاره به ساخت ماسک، ونتیلاتور و رمدسیویر توسط ستاد اجرایی فرمان امام، تاکید کرد: هر دارویی در هر نقطه از دنیا که احتمال اثرش می‌رفت، کمتر از دو هفته در ستاد اجرایی فرمان امام ساخته شد و در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفت.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه ساخت واکسن کرونا را از شش مسیر دنبال کردیم، افزود: به ملت ایران اطمینان خاطر می‌دهم که با حضور دانشمندان شجاع کشورمان، قطعا جمهوری اسلامی ایران در زمینه تولید واکسن به خودکفایی خواهد رسید.

وی ادامه داد: تا دو هفته دیگر این ظرفیت را داریم تا پس از تایید نهایی واکسن، ماهانه ۱/۵ میلیون دوز از آن را تولید کنیم و با افزودن تجهیزات ۱۲ میلیون دوز در ماه تولید می‌شود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه من در این فرآیند‌ها که تا این نقطه طی شد دست خدا را دیده‌ام، تصریح کرد: کاری که این نخبگان کشورمان انجام داده‌اند، واقعا سجده شکر دارد و باعث به وجود آمدن غرور ملی شده است.

مخبر در خصوص داوطلب شدن دخترش برای انجام نخستین تزریق واکسن کرونا گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که با همه توان در این حوزه ورود کنیم، یکی از امکانات جانمان است؛ متاسفانه به دلیل اینکه خودم کرونا گرفته بودم، نمی‌توانستم این کار را انجام دهم، وگرنه خودم به جای دخترم داوطلب می شدم.

وی با بیان اینکه من به کار علمی دانشمندان‌مان اطمینان دارم، تاکید کرد: اگر با یک فراخوان ۶۰ هزار نفر ثبت‌نام کردند، انصاف نبود که این کار را از خودمان شروع نکنیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به عبور از مشکلات در مراحل مختلف تست واکسن کرونا، افزود: در برخی مراحل به مشکل برخوردیم، اما با کمک خدا و اعتماد به نفس فوق‌العاده دانشمندانمان از این مشکلات عبور کردیم.

وزیر بهداشت نیز در این مراسم گفت: امیدوارم تقارن این ایام و معطر شدن فضای اولین تزریق با نام حضرت زهرا (س) به این راه برکت دهد.

نمکی با تاکید بر اینکه امروز روز امیدوار کننده‌ای برای ملت ایران است، گفت: امروز پس از ماه‌ها تلاش شبانه‌روزی و طی شدن مراحل مختلف و تست بر روی مدل‌های حیوانی، توانستیم اولین تزریق را روی انسان انجام دهیم.

وی افزود: کسی که امروز نخستین تست واکسن کرونا بر روی وی انجام شد، کسی نبود جز دختر دکتر مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام؛ این هم پیامی بود به ملت ایران؛ یعنی به آنچه انجام می‌دهیم، باور داریم و اگر عارضه‌ای دارد با جان و دل خریداریم و همچنین خون هیچ کدام‌مان را سرخ‌تر از ملت نمی‌دانیم.

وزیر بهداشت تاکید کرد: این حرکت از روز نخست با تکیه بر توان ملی و غرور ملی آغاز شد.

نمکی گفت: صد سال است که در منطقه واکسن ساز هستیم؛ در سال ۱۳۰۳ انستیتو رازی و قبل از آن هم انستیتو پاستور را داشتیم؛ همه ما با واکسن‌های ایرانی واکسینه شدیم.

وی ادامه داد: اولین واکسن‌ساز آسیا بودیم و به بسیاری از کشور‌ها واکسن صادر کردیم؛ ما در تلاش هستیم با کمک ستاد اجرایی فرمان امام و معاونت علمی و شرکت‌های دانش‌بنیان واکسن‌های نوینی را به کشور و دنیا عرضه کنیم.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در کشور پلت‌فرم‌های مختلفی را برای تولید واکسن کرونا دنبال کردیم و یکی از آن‌ها امروز نتیجه داد، گفت: از دکتر مخبر و همکارانشان در ستاد و بنیاد برکت که در یک راه پر ریسک سرمایه‌گذاری کردند، تشکر می‌کنم.

مینو محرز عضو ستاد ملی مقابله با کرونا در بخش دیگری از این نشست خبری گفت: طی چند ماه اخیر دانشمندان‌مان با فعالیت‌های شبانه‌روزی این کار را انجام دادند.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه یک کشور جوانان باهوش است، خاطرنشان کرد: از مدیران ستاد اجرایی فرمان امام که این امکانات را در اختیار این جوانان گذاشتند تشکر می‌کنم.

بر اساس این گزارش، تزریق انسانی واکسن کرونا در روز نخست روی سه داوطلب، انجام شد.

بنا بر این گزارش این آزمایش طی روز‌های آینده نیز روی ۴ نفر و در مرحله نهایی روی ۵۶ نفر انجام خواهد گرفت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۳۴
اگه واکسن حقیقی وایرانی باشه قابل تقدیره
بسيار كار مثبت و عالي واميداوريم موفقيت اميز باشد حتما هم واكسن بدست مي اوريم و ايرانيان ملت تواند مندي هستنند ولي در كنار ساخت واكسن داخلي دولت بايد مديريت كند و واكسن خارجي هم وارد كند و با استفاده از تمام واكسن هاي تاييد شده اين بيماري را سريعا ريشه كن كرده و جلوي مرگ هموطنان عزيز را بگيريم
اگه تمام استانداردهای بین المللی رو کسب کرده چرا تایید بهداشت جهانی رو نداره؟
حالا خداییش چی تو این واکسن ریختید؟
اگر راست می گویید، این واکسن را اول بر روی مسئولین رده بالای کشور امتحان کنید
باشه

ولی اول مسئولین زحمت استفاده از واکسن توسط خودشان را تقبل کنند
اگه واکسن مثل کرونا یاب جواب نداد ایا حاضرن بیان تو همین هتل ارم معذرت خواهی کنن؟
آقای نمکی دمتان گرم و مرحبا به توان دانشمندان ایران . لطف می کردید می گفت اون استاندارد های جهانی که کسب کردید چی بودند از یک مسول دانشمند انتظار می رود که کلی گویی نکند یا حق.
حالا مثلا دختر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خیلی شخصیت پزشکی شاخصی هستند که واکسن زدن ایشون اثر و نتیجه ای در افکار عمومی داشته باشه؟
انشاالله که شما راستگو هستید امروزاقای وزیر بهداشت میگفت درخبر ساعت 14 از صد سال قبل ما تولید کننده واکسن بودیم وبه کشورهای اسیایی واکسن صادر میکردیم واقعیت چقدر شیرین است
خيلي با اطمينان حرف مي زنید . از الان تایید کرده اید
از سال ۸۷ در مورد واکسن آنفولونزا هم همین افاضات را میفرمائید اما تا حالا کسی واکسنتونو ندیده
کرونا یکی داریم اونم کرونای چینی هستش
سعی نکنید چینو پاک و بی عیب جلوه بدید
اگه تمام استانداردهای جهانی رو کسب کرده چرا همه اظهار بی اطلاعی میکنن؟ چرا هیچکس خبری از این واکسن نداره که چیه ؟ گرفتن ایتاندارد جهانی که خرید از سوپر سرکوچه نیست که به این سرعت گرفته بشه!!!!! هنوز توو مرحله تسته بعد استاندارد جهانی داره؟
یه سوال :
اگه ستاداجرایی فرمان اما م واکسن رو میخواد بسازه پس انستیتو پاستور با اون همه هیات علمی و و تجهیزات ، چکاره ست .
واکسن فایزر یکیشون نصیب دختر مخبر شد
خدایی این واکسن کی ساخته شد؟ کی آزمایش شد؟ کی تمام پروتکل های بین المللی را کسب کرد!!! اصلا مگه میشه هنوز تست انسانی نشده باشه بتونه استانداردهای بین المللی را کسب کنه...!!!؟؟ واکسن وقتی روی یه سری افراد تست بشه و با موفقیت طی بشه تازه باید مجوز نهاد های اصلی و بین المللی را بگیره با مستنداتی که ارائه میده...
حالا باشه ما فکر میکنیم شما راست میگین.....
در جایی که مدعی اسلام هستند زن با حجاب جلوی دیدگان همه تزریق می کند!!
تا سازمان بهداشت جهانی این واکسن را تایید نکند
شخصا هیچ اعتمادی ندارم و جان خودم و خانواده ام
را بخطر نمی اندازم
متاسفانه هیچ کسی بر سر کار خودش نیست
قابلیتهای واکسن و سرنگ اون خیلی زیاده که از روی لباس تزریق میکنن
واکسن فایزر رو نمیشه، چون یخچال منفی ۷۰ میخواد . واکسن مودرنا هم یخچال منفی ۲۰ درجه. بعیده داشته باشن چنین یخچالی.اسپوتنیک و آکسفورد هم که نه آمریکا و نه انگلیس هنوز تایید نکرده. الان در حال حاضر فایزر و مدرنا. پس امکانش بخاطر یخچال نیست، البته مدرنا صورت فیلردار رو کج میکنه ایرانی ها که خانم و آقا فیلر وبوتاکسن دچارعوارضش میشن
از معجزات این واکسن ایرانی اسلامی یکی هم این هست که همون طوری که در عکس میبینید از روی آستین و چادر قابلیت تزریق داره.
از روی استین لباس واکسن زدن؟
آفرین به این واکسن!!!
این واکسن در بهترین حالت همون واکسن چینی با برچسب ایرانی هست ما دیگه در این کار استادیم بورد چینی وارد می کنیم با قاب ایرانی به اسم گوشی ایرانی میدیم دست مردم در ثانی کجای دنیا برای شروع اولین تزریق آزمایشی اینقدر تبلیغ می کنند واکسن که ساخته شد تاییدیه سازمان جهانی گرفت بعد برای اولین تزریق رسانه ها جمع میشن
درود بر شرفت ، بانو! آقا زاده جوانمرد !
متاسفم نمی تونم باور کنم
چرا دانشگاه های معتبر دنیا تایید نکردند؟!!!
دانشمندان شجاع؟؟؟؟؟؟کارتون پسرشجاعه مگه
چقدر پول دادین فرمول از شرکت چینی گرفتین؟ نکنید ازین کارا
مستعان دوم
همینکه کامنت ها را روی بعضی از خبرها میبندین خودش گویای همه چیزه
حرکت تبلیغاتی برای چادر؟؟؟
ببینید موضوع این نیست که ایران توانایی ندارد .
حرف این است که چرا حالا؟؟؟ الان که واکسن کشف شده دلیل بر کشف مجددش چیست؟؟ چرا همان اوایل این کار را نکردید و تا واکسن های آمریکایی به مرحله تزریق رسید یاد کشف واکسن افتادید؟؟؟
من فکر میکنم چیزی بیش از تبلیغات نیست .

آزمایش های واکسن در صورت موفق بودن حدود ۹ ماه طول میکشد که میشود ۲۷۰ روز
وقتی روزانه ۱۲۰ نفر میمیرند این وقت کشی توجیه پذیر نیست . واکسن بخرید همزمان روی واکسن کار کنید .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان