بازدید 14503

سازه و محصولات با چوب ترمووود

از جمله مواردی که می تواند در دراز مدت بر روح و سلامتی ما تاثیرات فراوان مثبتی بگذارد، استفاده از چوب در فضا‌های داخلی و خارجی محل زندگی و کار ما میباشد.
کد خبر: ۱۰۲۴۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 28 December 2020

سازه و محصولات با چوب ترمووود

اگر به دنبال انتخاب روکش چوبی برای نمای خارجی ساختمان هستید ممکن است نام ترمووود (Thermowood) به گوشتان خورده باشد. آیا ترمووود برای استفاده‌ای که در ذهن دارید مناسب است؟ ترمووود که شاید آن را با نام چوب حرارت دیده هم بشناسید، چوبی بسیار زیبا و بادوام است که طی فرآیند غیر شیمیایی، حرارت دیده است. به‌عبارت دیگر ترمو کردن چوب فرآیند اصلاحی است که طی آن چوب با بخار و دمای بسیار بالا، حرارت می‌بیند. این فرآیند با توجه به نوع چوب، عرض و میزان رطوبت اولیه بین 48 تا 96 ساعت طول می‌کشد.

ترمووود چگونه تولید می شود؟ مزایا و کارکردهای چوب ترمو یا همان ترمووود؟

از جمله مواردی که می تواند در دراز مدت بر روح و سلامتی ما تاثیرات فراوان مثبتی بگذارد، استفاده از چوب در فضا‌های داخلی و خارجی محل زندگی و کار ما میباشد. با وجود اینکه مصالح چوب قدمت بسیار طولانی در معماری دنیا دارد، اما ضعف‌های متعددی که در چوب‌های معمولی جهت استفاده به عنوان مصالح ساختمانی وجود دارد باعث شده است از محبوبیت طبیعی آن بکاهد.

از ضعف‌های عمده ای که در چوب‌های معمولی وجود دارد میتوان به پوسیدگی بر اثر نم و رطوبت، پیچ خوردگی و شکستن چوب در کوتاه مدت، خوردگی توسط موریانه و حشرات و مورادی دیگر اشاره کرد.

این ایرادات ساختاری در چوب‌های معمولی زمانی اهمیت بیشتری پیدا میکند که محل اجرا کردن چوب در فضا‌های آزاد و خارجی ساختمان باشد، این یعنی در معرض تخریب بیشتر و سریعتر قرار میگیرد و عمر و دوام آن نیز کوتاه‌تر کرده و در نتیجه این چوب، بر خلاف مزایای طبیعی و تاثیرات مثبت فراوانی که در زندگی ما میتواند داشته باشد، تمایل استفاده از آن در ساخت و ساز را بسیار کمتر از دیگر مصالح کرده است.

همچنین با توجه به عمر کم، باعث شده کمتر مورد اقبال و استفاده قرار گرفته شود، دستکم تا همین چند سال پیش!

مشکلاتی از جمله پوسیدگی، باد کردن، اعوجاج و خمیدگی، موریانه و قارچ زدن و ضعف‌های موجود در چوب باعث شد که گذشتگان ما با استفاده از کوره‌های چوب سوزی، کمی این مشکلات را بهبود بخشد اما تاثیرات آن یا محسوس نبوده و یا تنها برخی از آن ایرادات را رفع می کرد .

این موضوع مهندسین و متخصصین را در سرتاسر جهان بر آن داشت که به نوعی ساختار چوب‌های مختلف را بررسی کرده و بهبود ببخشد. آنها چوب گونه‌های مختلف درختان را تحت تیمار و درمان کردن با گرما در درجات مختلف و به روش‌های گوناگونی قرار داده و آن‌ها را به خوبی مورد بررسی قرار دادند.

در نهایت این انجمن فنی کشور فنلاند بود که با استفاده از تحقیقات و آزمایشات گذشته و با  مطالعات فنی گسترده که خود در این زمینه بر روی انواع گونه چوب درختان، به راهکاری جدید دست پیدا کرده اند که تاثیری شگرف در ساختار داخلی چوب داشته به شکلی که ایرادات چوب را بهبود بخشیده و تقریبا تمامی ضعف‌هایی را که در چوب‌های معمولی و ترمو نشده بوده را درمان و رفع کنند.

سازه و محصولات با چوب ترمووود

ترمووود چیست و چگونه فرآوری می شود؟

ترمووود با حرارات دادن چوب نرم جنگل‌های اسکاندیناوی در دمایی بین 180 تا 230 درجه سانتی‌گراد بین 24 تا 96 ساعت در کوره‌های مخصوص تولید می‌شود. طی این فرآیند از بخار و نیتروژن به‌عنوان گاز محافظ استفاده شده که از پوسته شدن چوب و آسیب دیدن آن طی فرآیند حرارت‌دهی جلوگیری می‌کند. با ترمو کردن چوب با حرارت شدید، گرما به عمق چوب نفوذ کرده و رطوبت و رزین درون بافت چوب کاملاً از بین می‌رود.

نتیجه تحقیقات صورت گرفته باعث شده انجمن فنی فنلاند با ارایه استانداردی جدید و کارآمد روشی جدید در درمان ضعف ساختاری طبیعی چوب ارایه دهند، فرایندی که آن را ترمووود (چوب ترمو-ترمال) نامگذاری کردند.

نشان و استاندارد بین المللی تجاری ترمووود که تنها به اعضا جهانی انجمن ترمووود اعطا شده و مورد تایید انجمن فنی فنلاند نیز میباشد.

این فرآیند ایرادات چوب را کاملاً برطرف کرده و آن را قابل استفاده در فضاهای خارجی و همچنین داخلی کرده، فرآیندی که باعث میشود چوب دچار پوسیدگی و اعوجاج و تغییر سایز و خمیدگی نشود و موریانه و قارچ نتوانند در آن نفوذ کنند و تاثیر منفی بگذارند. چوب تر در فضاهای باز از جمله; نماهای خارجی ساختمان(بیرونی در فضای باز)، نماهای داخلی ساختمان (درون گماردن)، روف گاردن (باغ بام)، و مبلمان فضای باز و بسیار موارد دیگر که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

از مزیتهای استفاده از چوب ترمووود نسبت به چوب های معمولی می تواند به موارد زیر اشاره کرد:

1 – ضد قارچ و کپک و موریانه و حشرات موزی.

2 – ضد رطوبت و آب و بادهای قوی به مدت طولانی.

3 – بدون هیچگونه مواد مضر و شیمیایی و عاری از رزین.

4 – ثبات حفظ ابعاد و سایز سرتاسر چوب در دراز مدت و در شرایط آب و هوایی متفاوت.

5- بدون پوسیدگی و شکستن و بدون اعوجاج و پیچ خوردن چوب با ماندگاری طولانی و دوام بالا.

6-عایق بسیار قوی صدا و حرارت به صورت کاملا طبیعی.

7- کاملا دوست دار محیط زیست و بدون خطر و 100% قابل بازیافت.

8-ظاهری بسیار زیبا و ماندگار با رنگ بندی متنوع و گره های طبیعی زیبا.

9- قابلیت نصب و جابجایی چندین باره به آسانی و بدون هیچگونه ضایعات.

10- بدون نیاز به زیرسازی های پردردسر و نصب در مدت زمانی تا 70% کوتاهتر.

و مهمتر از همه بهره مندی از بافت زیبا و خاص چوب، حس طراوت و بوی طبیعی چوب، کاملا ارگانیک .

کاربرد ترمووود یا همان چوب ترمو حرارت دیده

اصلاح حرارتی چوب، خواص آن را بهبود داده درنتیجه کاربرد آن را افزایش داده است. مجموعه ویژگی‌های مفید و سودمند ترمووود، آن را به ماده‌ای پرکاربرد برای استفاده در محیط داخل و خارج تبدیل کرده است.

            کاربردها و موارد مصرف ترمووود چیست؟

1 – کلبه و ویلاسازی با چوب و سایر سازه های چوبی.

2 – نماهای خارجی و پوشش چوبی بیرون ساختمان ها.

3 – کفپوش فضا باز چوبی بدون محدودیت در محل نصب.

4- باغ بام (روف گاردن) و محوطه سازی چوبی.

5- آلاچیق، پرگولا، سایبان و لوور.

6- استخر، سونا، جکوزی، کفپوش حمام و فضاهای مرطوب.

7- مبلمان فضای باز، مبلمان باغی و ویلا چوبی.

8- گلدان (فلاورباکس) و باغچه چوبی.

9- پله و نرده و درب و پنجره چوبی.

10- تابلو سازی و قاب سازی با چوب.

11- دکوراسیون داخلی و فضاسازی داخلی چوبی.

کاربردهای خارجی ترمووود

مقاومت بالای ترمووود دربرابر رطوبت و پوسیدگی آن را به ماده‌ای عالی برای کارهای چوبی که در معرض هوای آزاد قرار دارند، تبدیل کرده است.

کاربردهای داخلی ترمووود

  • ظاهر زیبا و نداشتن رزین، ترمووود را به گزینه‌ای عالی برای استفاده در کارهای داخلی تبدیل کرده است.

سازه و محصولات با چوب ترمووود

ترمووود با نصب سریع و تمیز

یکی از مواردی که باعث عدم ترغیب مشتریان به استفاده از چوب ترمووود میکند، ریخت و پاش های برشکاری و خاک اره در محل زندگی یا کار آنهاست. این مشکل توسط مجموعه ترموود پارس وود به وسیله برشکاری و مونتاژ و بسته بندی در کارخانه، مرتفع گردیده و سبب شده که نصب ترمووود در محل در زمانی بسیار کوتاه و بدون هیچگونه ریخت و پاش و کثیفی و خاک اره اضافه و ضایعات مصالح، صورت پذیرد.

 مصالح و اتصالات استفاده شده از جمله چوب زیر سازی، یراق آلات و پیچ و رنگ مورد استفاده، همگی طبق استانداردهای جهانی و مهندسی ترمووود انجام می گیرد که در دراز مدت و حتی در فضای باز دچار مشکل نمی شوند.

رنگ و ظاهر چوب حرارت دیده ترمووود

رنگ چوب و ظاهر ترمووود به دما و مدتی که چوب تحت گرما قرار گرفته بستگی دارد. واریانس مختلف رنگ به‌دلیل متفاوت بودن تراکم چوب نرم است اما به‌طورکلی هرچه دمایی که چوب در معرض آن قرار می‌گیرد بیشتر باشد، ترمووود تیره‌تر خواهد بود. اما تنوع رنگ بندی بالا و متنوعی که برای چوب های ترمووود وجود دارد، آن را به هر سلیقه رنگی در می آورد.

نگهداری از ترمووود

به‌طورکلی، اگر ترمووود طبق فرآیند استاندارد و مخصوص آن تولید شود، نیازی به رنگ چوب یا سایر پوشش‌ها برای پرداخت و افزایش دوام ندارد. با این حال بسته به محیط گاهی برای طراحی دکوراسیون به چوب تیره، روشن یا رنگ خاصی احتیاج است که برای رفع این مشکل رنگ‌های استانداردی وجود دارند که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. استفاده از پوشش‌های محافظ و ترمیم آن هر چند سال یک‌ بار باعث ایجاد جلوه بهتر برای ترمووود می‌شود.

شرکت تخصصی ترمووود پارس وود چیست؟

مجموعه پارس وود علاوه بر واردات مستقیم و بدون واسطه ترمووود به کشور، فروشنده عمده و خرده ترمووود و مجری تخصصی اجرا چوب ترمووود در سراسر ایران نیز می باشد. تمامی محصولات و خدمات شرکت ترمووود پارس وود دارای ضمانت نامه و گارانتی 30 ساله کتبی و معتبر شرکتی میباشد.

مجموعه ترمووود پارس ووود همچنین یکی از تولید کنندگان ترمووود ایرانی، آنهم به صورت استاندارد و و با کیفیت بالا نموده است. محصولات تولیدی این شرکت که دارای قیمتی رقابتی نیز میباشد، محصولاتی که در بازار محصولات چوبی داخلی که با عنوان ترمووود در کیفیت بسیار پایین و نامرغوب در کوره‌های چوب سوزی معمولی تولید و عرضه می‌شوند بسیار خاص و بی‌نظیر است.

تمام مراحل و فرآیندها از تولید تا برشکاری و مونتاژ مطابق با طرح و سلیقه و سایر سفارشات خاص مشتری بوده و نصب و اجرا آن و رنگ مخصوص به ترمووود و نگهداری از آن همراه با خدمات کامل پس از فروش و نصب شامل تعمیرات و تغییرات و تجدید رنگ، از جمله خدماتی هستند که مجموعۀ پارس وود به صورت متمایز، متعهدانه موظف به انجام آنها از ابتدا سفارش و پروژه تا انتهای دوره گارانتی میباشد.

رنگ طبیعی ترمووود چه رنگی است؟ تنوع رنگ بندی مخصوص چوب‌های ترمووود چیست؟

رنگ های مورد استفاده در ترمووود شرکت پارس وود، بدون مواد شیمیایی و بدون عوارض زیست محیطی بوده و دارای UV با ورود بالا در برابر اشعه آفتاب می باشند. رنگهای ترمووود مورد استفاده از معتبرترین کارخانه رنگ چوب در کشور آلمان هستند که از طیف بسیار متنوعی برخوردارند. از رنگهای کلاسیک چوب گرفته تا رنگهای مدرن و خاص. طیف متنوع رنگهای چوب مجموعه ها می تواند در بازار پر از مشکل کشور نیاز معماران جوان و مهندسین وسازندگان را به نحو احسن برآورده نامید طیف رنگهایی که تاکنون وجود نداشته و توسط مجموعه گردآوری و بفروش میرسد.

 

انتهای رپرتاز آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار