بازدید 34038

راهنمای خرید و تزیین فضاها با آینه دکوراتیو

تزیین فضا و دکوراسیون داخلی یکی از مسائلی است که برای بسیاری از افراد اهمیت ویژه ای دارد. افرادی که در این زمینه اطلاعات چندانی ندارند، کار را به کاردان می سپارند. به همین دلیل طراحان داخلی که در این زمینه دستی بر آتش دارند، با در نظر گرفتن بسیاری از آیتم ها در محیط اقدام به این کار می کنند،در ادامه با ما همراه باشید که برای خرید این گونه از آینه های تزیینی راهنمای کاملی در اختیارتان قرار دهیم.
کد خبر: ۱۰۲۴۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱ 27 December 2020

تزیین فضا و دکوراسیون داخلی یکی از مسائلی است که برای بسیاری از افراد اهمیت ویژه ای دارد. افرادی که در این زمینه اطلاعات چندانی ندارند، کار را به کاردان می سپارند. به همین دلیل طراحان داخلی که در این زمینه دستی بر آتش دارند، با در نظر گرفتن بسیاری از آیتم ها در محیط اقدام به این کار می کنند. باید بدانید که بسیاری از مسائل از قبیل مبلمان، پرده و لوسترها و هماهنگی که در طرح و رنگ آن وجود دارد، دست به دست هم می دهند که دکور زیبایی در فضای داخلی خانه داشته باشید.

نصب تزیینات به دیوار نیز یکی از این موارد است که از چشم طراحان ریزبین دور نمانده است. برای نمونه آینه دکوراتیو نیز یک کار هنری شیک و زیباست که می تواند به دیوارهای شما زینت ببخشد. استفاده از این آینه ها می تواند هم جنبه کاربردی داشته باشد هم جنبه تزیینی؛ لذا در بخش های مختلف خانه ازقبیل اتاق خواب، راهرو و سالن استفاده می شود.

امروزه استفاده از آینه هایی که به دکوراسیون خانه زینت می بخشند، افزایش یافته است. البته سبکی که بر محیط حاکم است نیز در این امر بی تاثیر نیست. بسیاری از افراد به سبک و سیاق گذشته زندگی سنتی را می پسندند به تبع آن نیز از این وسایل زینتی استفاده می کنند. برعکس این قضیه نیز صادق است. برای عمارت های مجلل و باشکوه سبک مدرن رواج دارد. همسو با این نوع سبک نیز آینه های دکوراتیوی به کار برده می شود که به فضای خانه جلا و زینت دوچندانی ببخشد.

در ادامه با ما همراه باشید که برای خرید این گونه از آینه های تزیینی راهنمای کاملی در اختیارتان قرار دهیم.

راهنمای خرید و تزیین فضاها با آینه دکوراتیو

ماهیت آینه دکوراتیو چیست؟

قبل از اینکه وارد بحث شویم، شاید برای بسیاری از افراد موضوع این مقاله مجهول باشد و اساسا از کاربرد آن آگاهی نداشته باشند. آینه دکوراتیو همانطور که از نامش بر می آید، نوعی وسیله زینتی است که برای زیباسازی منازل به کار می رود. زمانی که از طراحان یا معماران داخلی برای بازسازی خانه خود کمک بگیرید، به جزئیات توجه بیشتری می کنند؛ زیرا تغییر در جزئیات در ظاهر کلی خانه بسیار نمود پیدا می کند. طراحان نیز بر این امر واقف هستند و با رعایت این نکته دکوراسیون شیک و مجللی را عرضه می کنند.

دکوراتیو کلمه ای فرانسوی است؛ اما به دلیل مرسوم شدن، به همین صورت استعمال می شود. دکوراتیو به هر وسیله تزیینی گفته می شود که کاربردی نیز است به عنوان مثال تابلوی نقاشی، مجسمه، عکس های زینتی فاخر وغیره از این قبیل است. به طور کل هر وسیله ای که حس زیبایی شناسی را در مخاطب زنده کند، دکوراتیو به آن اطلاق می شود. آینه دکوراتیو نیز از این قضیه مستثنی نیست. آنچه در این میان لازم است ذکر شود، این است که وقتی از نام دکوراتیو استفاده می شود، علاوه بر جنبه زینتی بر کاربردی بودن آن نیز تاکید دارد.
طراحی داخلی و معماری امروزه به عنوان یک حرفه و فن شناخته می شود. هدف طراحان داخلی این است که فضای داخلی خانه را با وسایل زینتی طوری بهبود ببخشند که برای فعالیت های زندگی روزمره قابل استفاده و لذتبخش باشد.

چرا از آینه های دکوراتیو استفاده می کنیم؟

افراد بسیاری هستند که هر چند وقت یکبار به دنبال تغییر دکوراسیون خانه و تنوع بخشیدن به آن هستند. این افراد با کمک معماران داخلی به هر دستاویزی چنگ می زنند که رنگ و بوی نویی را به فضای خانه ببخشند. آینه های دکوراتیو نیز از آن دسته وسایل زینتی است که به فضای مدرن خانه جلای خاصی می بخشد. دیوارهای خانه وقتی عاری از وسیله ای اعم از تابلو، چراغ های آویز یا عکس های زینتی باشند، خالی و لخت به نظر می رسند. آینه های دکوراتیو دیوارها را مزین می کنند و از آن حالت بی روح و بی جان نجات می دهند. گویی با این ابزار دکوراتیو جانی دوباره می یابد. علاوه بر تامین زیبایی و جلای خانه، شکل خاصی به فضا می بخشد. همین امر باعث می شود از فضای دیگر خانه متمایز شود؛ چراکه باعث انعکاس نور به سایر بخش های خانه می شود. از همین رو فضای منزل را بسیار بزرگ تر از آنچه هست، نشان می دهد. در حقیقت با وجود این آینه ها چشم دچار اشتباه می شود و ابعاد خانه گسترده تر دیده می شود. به همین دلیل در آپارتمان های کوچک بسیار استفاده می شود.

بسیاری از طراحان هنگام نصب آینه های دکوراتیو آنها را به صورت نامتقارن قرار می دهند. این نیز همان فوت کوزه گری است؛ چراکه باعث می شود خانه باشکوه تر و دلبازتر دیده شود. از دیگر قابلیت هایی که در استفاده از این نوع از وسایل زینتی مشهود است، این است که حال روحی افراد را خوب می کند؛ چراکه با انعکاس نور طبیعی و مصنوعی در طول شبانه روز به روشن تر کردن فضای خانه کمک می کند.

اگر می خواهید فضای خانه خود را با صرف هزینه کمی تزیین کنید و حیاتی دوباره به آن ببخشید، استفاده از آینه دکوراتیو ایده بسیار نابی است.

راهنمای خرید و تزیین فضاها با آینه دکوراتیو

کاربرد آینه های دکوراتیو

این وسایل زینتی که در طرح ها و رنگ های متنوع و جذاب در بازار وجود دارد‌، چشم هر بیننده ای را به خود معطوف می دارد. تولیدکنندگان و سازندگان صنایع شیشه و آینه آگاهی این ابزار مدرن بسیار شیک را بسته به نیاز روز و سلایق مختلف در اشکال هندسی متفاوت به بازار عرضه می کنند. آینه های مزبور در اندازه های مختلف برش می خورند. طرح هایی از قبیل پازل، کاشی مانند و لوزی بسیار پرکاربرد است.

 آینه های کاشی مانند در سرویس بهداشتی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.  طراحان داخلی با توجه به لوکس و مدرن بودن دیوار اتاق نشیمن از طرح پازل مانند این نوع وسایل زینتی سحر انگیز استفاده می کنند. درباره این آینه ها دانستن این نکته که ابعاد فضای موردنظر را باید در نظر بگیریم، کفایت می کند؛ چراکه باعث می شود مناسب ترین نوع آینه را که با فضای داخلی خانه هماهنگی دارد، انتخاب کنیم.

با نصب آینه دکوراتیو به دیوار اتاق کودک دلبندتان فضایی مملو از لطافت و زیبایی را به او هدیه داده اید. جای دیگری که برای نصب این آینه های زینتی بسیار مناسب است، بالا و دو طرف تختخواب است به طوری که فضای اتاق خواب را متفاوت خواهد کرد. بخش دیگری از فضای خانه که برای بانوان گرامی اهمیت ویژه ای دارد، آشپزخانه است. برای اینکه به فضای آشپزخانه روحی دوباره ببخشید، از آینه های مخصوص دکوراسیون آن فضا روی کابینت استفاده کنید. این کار نیاز به صرف هزینه زیادی ندارد و به راحتی انجام می شود.

همینطور اگر می خواهید از سادگی و بی پیرایگی سالن پذیرایی که تلویزیون یکی از اجزای مهم آن است، رهایی یابید، آینه دکوراتیو گزینه خوبی برای این خلاصی از سادگی و تکراری بودن محیط است. چنانچه با این آینه ها منظره چشم نوازی به محیط می بخشید و به باشکوه بودن آن می افزایید.

جنس آینه های دکوراتیو

همان طور که گفته شد، استفاده از آینه های دکوراتیو ایده ای ناب و جذاب برای باشکوه جلوه دادن فضای داخلی خانه است. اما نکته ای باید در نصب این ابزار زینتی مورد توجه قرار گیرد، این است که شکل ظاهری آینه با محیط مدنظر تناسب داشته باشد. این آینه ها در اشکال و انواع متعدد و متنوع در بازار موجود است. هر کدام نیز زیبایی منحصر به فردی دارند. اما شما باید در هنگام انتخاب هم به بزرگی یا کوچکی محل نصب توجه کنید هم جنس آن را مدنظر قرار دهید. بعضی از آینه های دکوراتیو از جنس شیشه ای هستند؛ لذا به صورت منظم انعکاس دهنده نور است. در این بین سنگینی و شکنندگی آن را نیز باید در نظر داشته باشید. همچنین بر این امر نیز واقف باشید که در چه بخش هایی از خانه مورد استفاده قرار می گیرد.

جنس دیگری وجود دارد به نام پلکسی گلاس که در کنار زیبایی بی نظیر و تنوعی که در ساخت آن وجود دارد، همچنین ماندگاری طولانی مدت و کم هزینه و سبک بودن آن است و به همین دلیل مورد استقبال زیادی قرار گرفته است؛ چراکه کمتر دچار شکستگی می شود.

لازم است ذکر شود که آینه های دکوراتیو در رنگ های نقره ای و طلایی تولید می شود.

نکاتی درباره نصب آینه های دکوراتیو

نصب درست این گونه از وسایل زینتی دکوراسیون خانه بر زیبایی آن می افزاید. این کار نیاز به مهارت و تخصص دارد. آینه های دکوراتیو دارای اشکال هندسی مختلفی هستند و به صورت چند تکه در بازار عرضه می شوند. چندتکه بودن آن نیز فضا را باشکوه تر نشان می دهد. حال اگر برای نصب آن از میخ یا چسب استفاده شود، فرقی ندارد مشروط بر آنکه با مهارت خاصی نصب شود.

نکته دیگری که باید ذکر شود، اندازه آینه است. همانطور که اشاره شد، اندازه آینه با فضایی که قرار است نصب شود، باید همخوانی داشته باشد. به عنوان مثال اگر برای فضاهای کوچک می خواهید از ابزار دکوری استفاده کنید، آینه های قدی به شکل عمودی یا افقی پیشنهاد می شود.

نکته آخر قیمت آن است که عوامل مختلفی نظیر جنس، چند تکه بودن وغیره در آن دخیل است. اگر فقط زیبایی و دکوراسیون خانه برای شما اهمیت دارد و به کاربرد آن نمی اندیشید، این امکان را دارید که بسته به ابعاد فضای موردنظر آینه هایی را سفارش دهید که دارای تکه های بیشتری باشد.

راهنمای خرید و تزیین فضاها با آینه دکوراتیو

سخن آخر

 بسیاری از طراحان و معماران داخلی به هر دستاویزی چنگ می زنند که بر زیبایی فضای خانه بیفزایند. عوامل بسیاری به زیبایی و طراحی دکوراسیون کمک می کند که یکی از آنها نصب آینه دکوراتیو روی دیوارهای بی جان منازل است. برای خرید و نصب آینه های دکوراتیو آیتم های بسیاری از قبیل کیفیت، چندتکه بودن و قیمت آن باید مدنظر قرار گیرد. صنایع شیشه و آینه آگاهی به عنوان برترین فروشگاه شیشه و آینه در این زمینه در خدمت شماست که متناسب با ابعاد خانه همچنین دوچندان شدن روشنایی منازل به بهترین ها دست یابید. 

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار