بازدید 16632

تشدید محدودیت‌های کرونایی در کشورمان؛ تقصیر «B۱۱۷» و «۵۰۱.V۲» است یا نرسیدن واکسن؟!

با شناسایی دو نسخه جدید از ویروس کرونا، محققان به این نتیجه رسیده اند که واکسیناسیون در مقابل این ویروس باید سرعت گیرد، چون تنها راه مقابله با انتقال ویروس در بدن میزبانان مختلف و افزایش احتمال جهش در آن است. به عبارت دیگر، هر چه زنجیره انتقال بیشر گسیخته و بریده شود، شانس بروز هر گونه جهش در ژنوم آن کمتر است و هرچه جهش کمتری رقم بخورد، احتمال بروز جهش‌های خطرناک کاهش پیدا می‌کند.
کد خبر: ۱۰۲۳۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۶ 26 December 2020
تابناک اجتماعیبه رغم کاهش شدید آمار‌های کرونایی در کشورمان، صفر شدن شهر‌های در وضعیت قرمز و حتی کاهش چشمگیر شهر‌های وضعیت نارنجی، محدودیت‌ها در کشورمان تشدید شد؛ اما علت این تصمیم چیست؟
 
به گزارش «تابناک»؛ پیش از ظهر امروز، زمانی که سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا در مقابل دوربین‌های رسانه ملی قرار گرفت تا اهم تصمیمات این ستاد را به اطلاع عموم برساند، کمتر کسی تصور می‌کرد که با تشدید محدودیت‌ها مواجه شویم چراکه آمار مبتلایان و جان باختگان کرونایی کشورمان در هفته‌های اخیر به شدت کاهش یافته است.

این در حالی است که بر اساس تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا، محدودیت آمد و شد شبانه ـ که دو سه هفته قبل برای شهر‌های قرمز به تصویب رسیده و بعد در میانه راه برای شهر‌های نارنجی هم اعمال شده بود ـ حالا قرار است در شهر‌های وضعیت زرد کرونایی هم به اجرا درآید و این یعنی تشدید محدودیت‌ها در کشورمان؛ تشدید محدودیت‌ها به رغم بهبود چشمگیر اوضاع!

نکته جالب توجه در این میان، عبور ظاهرا امن از برهه حساس شب یلداست که می‌توانست توجیه کننده تشدید محدودیت‌ها تا پیش از این باشد. این در حالی است که به تازگی واکسیناسیون کرونا در برخی کشور‌های جهان هم آغاز شده و با اعلام نظر رئیس کل بانک مرکزی کشورمان، مانع بزرگ تحریم‌ها که مانع از دستیابی ایران به واکسن شده بود هم رفع شده است؛ اتفاقی میمون و مبارک که می‌تواند نویدبخش فرارسیدن روز‌های خوبی برایمان باشد.

به این نکات، باید آغاز قریب الوقوع تست انسانی واکسن ساخت کشورمان را هم افزود که بسیاری چشم انتظار رقم خوردن نتایج قابل قبول در آن و در ادامه، آمادگی تکثیر گسترده و واکسیناسیون سراسری با بهره بردن از این محصول بومی هستند. سلسله اتفاقاتی که باید مانع از تشدید محدودیت‌ها در کشورمان شود، اما این گونه نشد و تدبیر مسئولان، نقطه مقابل این انتظار یعنی تشدید سخت گیری‌ها بود.
 
تشدید محدودیت‌های کرونایی در کشورمان؛ تقصیر «B117» و «501.V2» است یا نرسیدن واکسن؟!

تامل در این نکته کافی است تا با این سوال مواجه شویم که دلیل این سخت گیری‌های جدید چیست؟ سوالی که بلافاصله بعد از طرحش، کشف جدید کرونایی در جهان نظرمان را به خود جلب می‌کند؛ شناسایی نسخه‌هایی جهش یافته از ویروس کرونا در انگلستان که یک نمونه از آن در مناطق جنوبی این کشور شیوع یافته و دیگری نتیجه جهش ویروس در کشور آفریقای جنوبی است و با نمونه گیری از مسافرانی که از این مبدا به مقصد انگلستان سفر کرده بودند، شناسایی شده است.

دو نسخه متفاوت از ویروس کرونا که اولی «بی۱۱۷» و دومی «۵۰۱.وی۲» نامگذاری شده اند و هر دو، به واسطه جهشی که در پروتئین شاخک‌های ویروس یافته اند، قابلیت بالاتری در اتصال به سلول‌های میزبان دارند و به تعبیر ساده تر، مسری‌تر از نسخه‌های قبلی ویروس هستند؛ هرچند هیچ گزارشی که نشان بدهد این دو نسخه از ویروس می‌توانند بیماری جدی تری پدید آورند یا نرخ مرگ و میر بیماران را افزایش دهند، در دست نیست.

البته تحقیقات پیرامون این دو نسخه ادامه دارد و هرگونه اظهارنظر درباره نتایج این تحقیقات، پیش داوری و خارج از قواعد علمی است، به ویژه اگر بدانیم توالی ژنوم نسخه تکوین یافته در انگلستان تازه چند روز است که استخراج شده و تحقیقات روی نسخه دوم حتی تا این اندازه هم پیشرفت نداشته است. پروسه‌ای زمان بر که تا این لحظه تنها یک نتیجه گیری قطعی برای بشریت داشته است؛ اینکه احتمال دارد شاهد شکل گیری جهش‌های خطرناک‌تر از ویروس باشیم و لذا واکسیناسیون در مقابل این ویروس بایستی سرعت گیرد.

این تنها راه مقابله با انتقال ویروس در بدن میزبانان مختلف و افزایش احتمال جهش در آن است، چون هرچه زنجیره انتقال بیشتر بریده شود، شانس بروز هر گونه جهشی در ژنوم آن کمتر است و هرچه جهش کمتری رقم بخورد، احتمال بروز جهش‌های خطرناک کاهش پیدا می‌کند. این یکی از مهم‌ترین عواملی است که موجب شده بسیاری از کشور‌ها از جمله ایران ارتباط خود با انگلیس و آفریقای جنوبی را قطع کنند و به دنبال یافتن افرادی باشند که اخیرا از مقصد این کشور‌ها به مرز‌های جغرافیایی شان وارد شده اند.

تدبیری راهگشا که احتمالا مسئولان کشورمان با تشدید محدودیت‌های کرونایی، به دنبال توسعه آن هم هستند تا با قطع حداکثری زنجیره‌های انتقال، بتوانند شرایط را برای رسیدن واکسن به کشورمان و شروع واکسیناسیون مهیا نمایند، چراکه واکسن ایرانی زودتر از پنج شش ماه به دریافت تاییدیه‌های نهایی نخواهد رسید و نسخه خریداری شده از کواکس هم به تاکید سازمان بهداشت جهانی طی دو سه ماه آینده به خریداران از جمله ایران تحویل خواهد شد.

بازه زمانی نسبت طولانی مدتی که بهتر است تا رسیدن موعد واکسیناسیون، با تدابیر سخت گیرانه و تشدید محدودیت‌های کرونایی طی شود، چون در غیر این صورت ممکن است شاهد شیوع نسخه‌های جهش یافته و مسری‌تر و یا حتی شکل گیری جهشی خطرناک‌تر و بومی در کشورمان باشیم که اگر این گونه شود، همه تدابیر نقش برآب خواهد شد و ممکن است مبارزه با کرونا سخت‌تر از چیزی شود که فعلا در دستور کار قرار دارد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
جنایت بشری چین و محاکمه بین المللی آن به تاخیر افتاده است
چین " کانیبالیسم (آدمخواری)

با دقت برای نجات جان خود و بشریت بخوانید " چین تصمیم به قتل عالم مردم جهان گرفته است

شبح کانیبالیسم چینی ( آدمخواری ) !!!
چین با انتشار داده های غلط عامدانه در کار انتشار ویروس چینی همچنان در جهان فعال است
اروپا و امریکا "
از حل این بیماری مرگبار چینی کلافه شده است *
قدرت کشندگی این ویروس بسیار جدی است .
چین از همان آغاز با انتشار اطلاعات غلط راه انتشار ویروس چینی را به تمام جهان باز کرد

چین با تبلیغات کثیف و دروغین خود ویروس کرونا را ضعیف تر از آنفولانزا و مرگ و میر آن دانسته و جهان را برای نقشه های شوم خود فریب داد *

این در حالی است که پکن پایتخت چین "
با دهها میلیون نفر بدون تعطیلی حتی پنجاه نفر نیز کشته نداده است
آیا تعجب آور نیست !

شهر ووهان و حومه آن بیش از یکصد میلیون نفر جمعیت دارد !!
این منطقه مبداء تولید و تکثیر ویروس کثیف کرونا در جهان بوده است
اما با داشتن تردد و فعالیت بسیار بالای شرکتهای تجاری " دیگر بوی از کرونا در آن وجود ندارد .
چرا ؟؟؟
چرا و هزاران سوال بی جواب ؟؟؟
چین آدمخوار یکسره از هر نوع ابتلایی مصون مانده است "
چرا و چگونه ؟؟؟

حالا جان مردم جهان به راحتی از دست داده می شود و چین اقتدارش را بر روی تلی از اجساد بشریت صد چندان میکند ، همچنان که اقتصادش را بر ویرانه اقتصاد جهانی مرتفع تر و پرشکوه تر میسازد .
با اشک تمساح به کشورهای دیگر کمک رسانی می نماید ولی نتیجه آن گسترش بیشتر این ویروس شده است ##
چرا ؟؟ چرا ؟؟

چین در حرکتی جنایتکارانه ماسک های معیوب و کیت های تشخیص با هشتاد درصد خطا به جهان پخش کرد که بخشی از آن بعنوان هدیه و قسمتی دیگر از آن ارزان قیمت بود *
این کیت ها و ماسک ها " در جهان توزیع گردید ولی بهداشت جهانی دیر از عواقب آن با خبر شد که دیگر کار از کار گذشته بود و میلیونها انسان به کرونا مبتلا شده بودند

این بلاء پس از برملا شدن و افشای حرکت پلید چین تنفر عمیقی در جهان بوجود آورده است و بسیاری در حال مبارزه و ایجاد کمپین های قانونی در محاکمه جنایتکارانه چین هستند چین با دروغگوهای پی در پی جهت توجیه آن است !!!!

دکتر کیانوش جهانپور پزشک و دانشمند کشور بعنوان سخنگوی وزارت بهداشت ایران که اخیرا بایکوت گردیده است !! مطالب تازه و تردیدهایی جدی در باره ی اطلاعات و حرکتهای چینی ها گوشزد کرده است .

اعتماد به داده های چینی ها همدستی با آنها در کشتاری مهیب بشریت است ،

بسیاری از ملل دنیا
برای توقف این کشتار جهانی چینیها متحد شده و تصمیم به کنار گذاردن چین هستند !!!

شاید به مخیله کسی هم نمی گنجید که دولت چین اینچنین ناانسانی بخواهد ؛ مردم جهان را به چنگال مرگ بیندازد
اما با نگاهی به شیوه زندگی و حیات چینی ها درک این مساله آسانتر میشود

آدورنو و هورکهایمر در "دیالکتیک روشنگری" به روشنی به ما نشان داده اند که تلاش انسان برای استثمار طبیعت چگونه به استثمار انسان توسط انسان انجامیده است
در مورد چین و گوشت خواری چینی ها
( که مطلقا ارتباطی با کمبود منابع غذایی ندارند )
قابل توجه است بدانیم ؛ چینی ها خوردن حیوانات گوشت خوار همچون سگ و گربه و بچه موش های زنده و غیره .... ،
راه آنان را برای آدمخواری نیز باز کرده است ،
(حتی خوردن چندش آور جنین انسان)
که آن را بسیار باشکوه برگزار میکنند ؛
تردیدی در آنان ......
وجود ندارد "
و اگر جامعه بین‌الملل هر چه سریع تر واکنشی سریع به چین نشان ندهند ،

دقیقا !!!!
نخست با قطع همکاری با آنها در مورد ویروس کرونا "
و سپس محاکمه ی بین المللی این کشور لازم است .

و الا دیر یا زود روزگاری فرا خواهد رسید که چین به صورت شیطانی به تمام جهان مسلط و حکمفرما خواهد شد که حتی جورج اورول و برگمان هم نمی توانستند خوابش را ببینند !!!

کانیبالیسم چینی ( آدمخواری )
در انتظار حرکت جهان است !
مردم دنیا باید چین را کنار بگذارند .

گرانتر بخرید ولی چینی نخرید !!!

گرانتر بخورید ولی چینی نخورید !!!

کاری کنید تا چینی ها در هیچ کجای دنیا امنیت نداشته باشند

خوشبختانه این پیام بشر دوستانه فعالان مردمی جهان
به زبان های مختلف در دنیا منتشر میشود و ما نیز در حلقه این زنجیره نجات کره زمین و بشریت هستیم

چینی ها باید محاکمه و مجازات قانونی بشوند .

چینی ها " باید ۱۰۰ سال تحریم شده و از دنیای انسانی جدا بمانند !!!
تا بفهمند جنایتکار هستند و مجازات میشوند
باید از طریق انسانی و مسیر درست کار زندگی کنند *
چین ها مانند فاشیستهای هیتلری با بشریت ناجوانمردانه عمل و کشتار کردند .

مردم دنیا این را فهمیده اند
برای جهان فقط بدبختی به ارمغان آورده است !!!

این یک اعلام جنگ مدنی علیه تمام چینی ها در تمام دنیاست !!!

همه مردم دنیا بر علیه این انسان نماهای کافر و خدا نشناس همصدا و متحد میشوند .......

این یک فراخوان جهانی علیه کالاهای چینی و حیوانات انسان نمای چینی است و باز نشر این مطلب برای هر انسان شرافتمند و با غیرت به تمام زبانها لازم و ضروری است ، زیرا جهان و ملل آن در حال نابودی مطلق هستند
بیایید این بار ولو بر خلاف مصالحمان متحد شویم ، جوکها ، کلمات ، تیغهای شمشیر و قمه ها ، مشتها و اسلحه ها و نخریدن کالاهای چینی همه و همه باید به سمت چینی ها نشانه گرفته شود .
تمام شواهد خصوصاً عدم آلودگی پکن کاملا نشانگر این است که چین با نقشه شوم و حساب شده !!!
این ویروس را برای نابودی بشریت ساخته و در دنیا پخش کرده است .

براستی چرا پکن و سایر شهر های آن با جمعیت يک میلیارد و چهارصد میلیون نفری اصلا مبتلا نشدند،؟؟؟؟
چین هفده برابر ایتالیا جمعیت دارد ولی یک هزارم ایتالیا تلفات نداشته است ؟؟؟

گویا این ویروس چینی با چینی ها رفاقت دارد و با دنیا دشمنی .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
یا خیلی بیکاری یا بابت نوشتن این .. مواجب میگیری
ما که چشم انتظار واکسن ایرانی نیستیم... اصلا.. اگر هم بیاد تزریق نمیکنیم... چون معلوم نیست چیه
چطور عربستان و امارات و عراق واکسن دارن اما ما باید تا عید صبر کنیم؟!
تشدید محدودیت ها به چه قیمتی اینکه تردد بین شهرها هنوز ممنوعه و برای چند هفتست که تمامی کارهامون خوابیده و اصلا براشون هم مهم نیست چون خودشون براحتی رفت و آمد میکنن فقط مردم عادی این حق رو ندارند. اگرم بخوایی مجوز تردد بگیری که واقعا مصیبته و اوناییکه حال و هوای این روزای فرمانداری تهران رو دیدن میفهمن که چقدر وحشتناکه ازدحام و شلوغی صف هایی که خودش میتونه کانون انتشار ویروس باشه . امیدوارم مسوولین کمی هم به فکر معاش و کار مردم هم باشند
تقصیره هر کی هم هست این که یه مقدار اصول مرتبط با گذران این بیماری توی کشورمون برقرار شه خوبه . لطفا دنباله جنجال نباشین حین رعایت همون پروتکل ها کار واکسنم انجام شه. حالا حالا ها محدودیت باید بشه حتی با واکسن
باز 4 روز امار کشته ها اومد پایین نمی تونین تحمل کنین همین پروتکل نصف و نیمه رو می خواین گند بزنین به اوضاع. به این گیر ندین
کرونا جلوتر که می ریم مسری تر می شه خواهشا با جون مردم بازی نکنین و محدودیت ها بذارین باشه . حتی همین واکسن معلوم نیست به این نوع جدید ویروس بخوره چون دو واکسن مورد تایید فایرز و مدرنا ژنی هست یعنی پادتن بر مبنای بخش در نظر گرفته شده ویروس ساخته شده . حالا اون بخش تغییر کنه واکسنم بی تاثیره. با خرید واکسن مخالف نیستم ولی یه بارم تو تابستون امار کرونا کم شد ولی با رفتارمون پاییز کولاک کردیم پس هم وطن گرامی ، سایت بزرگوار تابناک و همگی یه سری مواردو تحمل کنین این دوره سخت و مسخره که همگی هم ازش بدمون میاد یکم راحت تر سپری شه
تا زمانی که واکسن برسد باید محدودیت ها را چند برابر کرد وگرنه هیچ جوری نمی توان آن را بعدا جمع کرد.
خیلی خوب دولت کسری بودجه رو از جریمه ها جبران میکنه، کلا کرونا اینجا به نفع دولت شد و حسابی پول دار شد برعکس همه جای دنیا
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار