بازدید 19769

اعلام عمومی اسامی مفسدان اقتصادی

وی همچنین با بیان اینکه اسامی محکومان مفسدان اقتصادی در سایت اینترنتی قوه قضائیه اعلام عمومی می شود، افزود: اسامی این مفسدان که تعدادشان کم نبوده و میزان محکومیت آنها نیز اغلب بالاست به طور مرتب اعلام عمومی می شود اما رسانه ها اکثراً دنبال اسامی چهره های شاخص و شناخته شده هستند تا آنها را تیتر یک رسانه های خود کنند.
کد خبر: ۱۰۲۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۶ 04 June 2010
رئیس سازمان بازرسی کل کشور از تدوین پیش نویس استراتژی جامع حوزه انرژی خبر داد و برنامه های جدید این سازمان برای نظارت بر عملکرد دستگاههای اجرایی را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار مهر در تبریز، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی شامگاه پنجشنبه در یک نشست خبری در منطقه 5 کشوری سازمان بازرسی کل کشور در تبریز افزود: کشوری مانند ایران که تاریخ صنعت و دیوانسالاری یکصد سال گذشته آن متاثر از نفت است متاسفانه فاقد یک استراتژی جامع بود که البته این استراتژی باید توسط دستگاه های اجرایی و برنامه ریز و نه سازمان بازرسی کل کشور تدوین می شد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور به دسترسی این سازمان به منابع اطلاعاتی گسترده و بهره گیری از کارشناسان مجرب اشاره و تصریح کرد: پیش نویس استراتژی جامع حوزه انرژی توسط سازمان بازرسی کل کشور تدوین شد و اتفاقاًً مورد استقبال وزارت نفت، وزارت نیرو و مجلس قرار گرفت.
 
وی در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگاری که درباره قانونی یا غیرقانونی بودن واگذاری برخی شرکتهای دولتی به آنچه شرکت های شبه دولتی خوانده می شوند، پرسید، گفت: قانون منعی در واگذاری شرکتهای دولتی به موسسات و بنگاه های اقتصادی که هویت غیردولتی دارند، پیش بینی نکرده است.
 
پورمحمدی افزود: سازمان بازرسی کل کشور با آن دسته از واگذاری ها مخالف است که در جریان آنها شرکتهایی با دارابودن سهام دولتی در معاملات طوری عمل می کنند که عرصه را برای رقابت شرکتهای خصوصی سلب می کنند.
 
عملکرد رئیس جمهوری در اجرای مصوبات مجلس توسط خود مجلس نظارت می شود
 
رئیس سازمان بازرسی کل کشور همچنین به نامه رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس درباره غیرقانونی بودن اقدام رئیس جمهوری در ابلاغ دو مصوبه مجلس با تاخیر اشاره کرد و افزود: تذکر درباره غیرقانونی بودن اقدام رئیس جمهوری در اجرای با تاخیر مصوبات جز وظایف رئیس مجلس و نه رئیس کمیسیون اصل 90 است و اگر چنین اتفاقی نیز رخ دهد مجلس ساز و کار نظارتی دارد.
 
وی گفت: سازمان بازرسی کل کشور هنگامی که آئین نامه ای قانونی نبوده و یا بخشنامه ای خلاف قوانین ابلاغ شود تذکر می دهد که بارها چنین تذکراتی داده است.
 
اسامی محکومان مفسدان اقتصادی اعلام عمومی می شود
 
وی همچنین با بیان اینکه اسامی محکومان مفسدان اقتصادی در سایت اینترنتی قوه قضائیه اعلام عمومی می شود، افزود: اسامی این مفسدان که تعدادشان کم نبوده و میزان محکومیت آنها نیز اغلب بالاست به طور مرتب اعلام عمومی می شود اما رسانه ها اکثراً دنبال اسامی چهره های شاخص و شناخته شده هستند تا آنها را تیتر یک رسانه های خود کنند.
 
 انحراف بنگاه های زودبازده 30 درصد است
 
وی در پاسخ به سئوالی درباره میزان انحراف بنگاه های زودبازده اقتصادی نیز گفت: در برآورد پارسال سازمان بازرسی کل کشور حداقل انحراف این بنگاه ها یک سوم اعلام شد اما از آن مقطع زمانی به بعد گزارش تازه ای تهیه و منتشر نشده است.
 
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: با وجود این اعلام، مسئولان دولتی، مدیران بانکهای مختلف و مسئولان بانک مرکزی دیدگاه های گوناگونی ابراز کردند اما برآورد سازمان بازرسی کل کشور انحراف 25 تا 30 درصدی بوده است.
 
شورای نظارتی توفیقات فراوانی داشته است
 
پورمحمدی به تشکیل شورای دستگاه های نظارتی اشاره و خاطرنشان کرد: عدم هماهنگی بین دستگاه های نظارتی برخی از فرصت ها را می گرفت و راندمان کاری را کاهش می داد بنابر فکر تشکیل این شورا با ترکیب سازمان بازرسی کل کشور، وزارت اطلاعات، دیوان محاسبات، دیوان عدالت اداری و سازمان حسابرسی عملیاتی شد.
 
وی با موفقیت آمیز توصیف کردن فعالیت چندماهه شورای دستگاه های نظارتی گفت: از زمان آغاز بکار شورای یاد شده همگرایی بین دستگاه های نظارتی افزایش یافته و تحرک جدیدی در این حوزه مشاهده می شود.
 
روند افزایش معوقات بانکی متوقف شده است
 
پورمحمدی از توقف روند افزایش معوقات بانکی خبر داد و گفت: در ستاد مبارزه با مفاسد در زمینه کاهش معوقات بانکی به طور جدی فعالیتهایی صورت می گیرد تا معوقات بانکی به شکل مطلوبش برسد.
 
وی در تشریح این اقدامات خاطرنشان کرد: تک تک پرونده های مربوط به معوقات بانکی در دستگاه قضایی، مجلس و دیگر مراجع ذیصلاح مورد بررسی قرار می گیرد تا مشکلات موجود حل و فصل شود.
 
مراقبت از بازرسان سازمان بازرسی دقیق باشد
 
وی همچنین در پاسخ به این سئوال که سازمان بازرسی کل کشور برای سلامت بازرسان شاغل در این سازمان چه اقداماتی انجام می دهد، گفت: سعی می شود در مراحل مختلف گزینش و آموزش و نیز اعمال مراقبتهای خاص، مراقبت های سیستمی، مراقبت های سنتی و مراقبتهای مدرن انضباط کاری بازرسان سازمان بازرسی کل کشور به بیشترین حد ممکن برسد.
 
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر اینکه ضریب اطمینان به همکاران بازرس را بالا می دانیم، اظهار داشت: با همه این اوصاف بازرسان را از ارتکاب خطا مصون نمی دانیم و لذا باید مراقبت ها از آنان دقیق باشد.
 
بازرسی از قوه قضائیه با قوت ادامه دارد
 
پورمحمدی اظهارات یکی از خبرنگاران که سازمان بازرسی کل کشور را متهم به بازرسی صرف از قوه مقننه و غفلت از انجام وظایف قانونی در حوزه قوه قضائیه کرد، وارد ندانست و افزود: بازرسی از قوه قضائیه با قوت ادامه دارد و چند روز پیش رئیس قوه قضائیه دستور بازرسی از این قوه را صادر کرد.
 
وی اضافه کرد: پارسال 10 مورد بازرسی از مجموعه های اداری، مالی و سازمان های وابسته به قوه قضائیه صورت گرفت و امسال نیز این رویه با قوت بیشتر تداوم دارد.
 
امسال 10 دفتر خارج از کشور وزارات خارجه بازرسی می شوند
 
رئیس سازمان بازرسی کل کشور بازرسی از دفاتر وزارت امور خارجه در خارج از کشور را یکی از وظایف این سازمان دانست و افزود: امسال برنامه بازرسی از حداقل 10 سفارتخانه و دفتر خارج از کشور وزارت امور خارجه پیش بینی شده است.
 
وی با بیان اینکه بازرسی در خصوص قراردادهای مالی منعقده در دفاتر خارج از کشور وزارت خارجه توسط بازرسی وزارتخانه مربوطه صورت می گیرد، افزود: سازمان بازرسی کل کشور در تمام معاملات دولتی به صورت مستقیم و آنلاین حضور دارد.
 
 تعامل دستگاه های اداری آذربایجان شرقی خوب است
 
رئیس سازمان بازرسی کل کشور همکاری دستگاه های  اجرایی آذربایجان شرقی و تعامل آن ها با یکدیگر را خوب توصیف کرد و افزود: مسئولان باانگیزه ای در استان فعالیت می کنند و مصمم هستند نارسایی های نظام اداری را اصلاح  و با مفاسد احتمالی به صورت قاطع برخورد کنند.
 
سازمان بازرسی از تعیین تکلیف دارایی های دانشگاه آزاد استقبال می کند
 
پورمحمدی در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره موضع سازمان بازرسی کل کشور در  برابر مسائل اخیر دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: سازمان بازرسی کل کشور از تعیین تکلیف نهایی دارایی ها و اموال مجموعه بزرگی مانند دانشگاه آزاد استقبال می کند و آن را برای حوزه تخصصی خود نوعی ضرورت می داند.
 
وی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی چه به یک نهاد عمومی و چه به یک نهاد وقفی تغییر وضعیت دهد امکان ورود سازمان بازرسی کل کشور را فراهم خواهد کرد و این سازمان از تحقق سریع این مهم استقبال می کند.
 
رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: دانشگاه آزاد اسلامی به خاطر ساختار غیرانتفاعی اش دارای حقوقی است و لذا اگر مسئولان این دانشگاه نسبت به محدود شدن حقوق خود اعتراضی دارند می توانند اعتراض خود را جهت رسیدگی به مراجع ذیصلاح منعکس کنند.
 
پورمحمدی در مقابل اصرار خبرنگار سئوال کننده که نظرش نسبت به شخص "عبداله جاسبی" را جویا می شد، گفت: به خاطر قرار گرفتن در صندلی سازمان بازرسی کل کشور و دارابودن مسئولیت حقوقی نمی توانم در این مورد پاسخی دهم.
 
دستگاه های سالم و پرتخلف معرفی می شوند
 
وی از برنامه ریزی برای تعیین سازوکارهای لازم جهت داوری درباره سازمان های پرتخلف و سالم خبر داد و گفت: سازوکار و شاخص های داوری درباره ارزیابی از عملکرد دستگاه های اجرایی به طور مقدماتی آماده شده است تا بتوان با سنجش دستگاه ها از این طریق، سالم ترین و پرتخلف ترین مجموعه را شناسایی و معرفی کرد.
 
وی گفت: با وجود اینکه سازمان بازرسی کل کشور علاقمند به مشخص شدن دستگاه های سالم و پرتخلف از نظر اجرای قوانین و مقررات است اما اکنون امکان این داوری وجود ندارد.
 
رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: همزمان با روز جهانی مباره با فساد در آذرماه، دبیرخانه دائمی و همایش سالانه معرفی سالم ترین و پرتخلف ترین دستگاه های اجرایی شروع بکار خواهند کرد.
 
هشدار به مخابرات جهت رعایت تعرفه قانونی پیامک های لاتین
 
 وی همچنین با تاکید بر رعایت تعرفه پیامک های لاتین تصریح کرد: طبق مصوبه دولت باید مخابرات در مدت معینی نقص فنی که مانع از اعمال تعرفه های تعیین شده قانونی جهت پیامک های لاتین و فارسی می شد را رفع می کرد اما این شرکت تا کنون وظیفه محوله را انجام نداده است.
 
وی بر پیگیری سازمان بازرسی کل کشور نسبت به این موضوع تاکید کرد و افزود: از مخابرات انتظار می رود نسبت به اصلاح سیستم فنی و وضع تعرفه های قانونی تعیین شده برای پیامک های لاتین اقدام کند.
 
حمایت سازمان بازرسی کل کشور از فعالیت رسانه ها
 
 رئیس سازمان بازرسی کل کشور، رسانه ها را جز همکاران قوی، خوب و اولیه این سازمان دانست و گفت: رسانه ها باید مورد حمایت قرار گرفته و در انجام وظایف خطیرشان به ویژه در حوزه اطلاع رسانی موشکافانه دستگاه های اجرایی حاشیه امنیت داشته باشند.
 
مصطفی پورمحمدی در نشستی خبری در تبریز گفت: سازمان بازرسی کل کشور از رسانه ها به عنوان ارتباط گیری، ابزاری برای توضیح دادن و اطلاع رسانی که از وظایف ذاتی آن هاست استفاده نمی کند بلکه معتقد است که بخش عظیمی از نظارت در سطح جامعه بوسیه رسانه ها شکل می گیرد.
 
وی با بیان اینکه رسانه ها نقش مهمی در اصلاح و ایجاد تحول در جامعه دارند، اظهار داشت: یک گزارش خوب، بجا و سریع می تواند آثار بزرگی در جامعه داشته و ضمن کاهش بسیاری از هزینه های زاید، عامل صرفه جویی در زمان شود.
 
رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: رسانه ها جایگاه شایسته خود در زمینه تاثیرگذاری در حوزه نظارت را پیدا نکرده اند که با افزایش حمایت ها این مهم نیز قابل تحقق است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۰
اسامی 6 سال است که قرار است اعلام شود
ما را مسخره کردید!!!!
لیست مفسدان اقتصادی که ر.. و ی.. و ... در ان نباشد قطعا لیست گزینش شده است.
بابا دهن همه رو سرویس کردید. آخه این برای 1000 مین باره که دارید اعلام می کنید می خوان اسامی رو اعلام کنن پس چرا نمی کنن؟ بجای این همه ور زدن کمی هم عمل کنن. زنبورهای بی خاصیت!!!!!!
جون خاله ام شما شش سال است که اسامی مفسیدین اقتصادیو اعلام می کنید
آقا دوستان خودتان هستند شما جراتشو ندارین
حتما باز هم می خواین بگین ممدکوتل،رضا قالتاق،مش حسن، ننه عباس
آقا این کلاکاتون از مد افتاد یه کلک جدید رو کنید
اسم بقال محله ما رو هم بنویسید ماست رو 50 تومان گران کرده
گر حكم شود كه مست گيرند
درشهر هر آنچه هست گيرند
اسم رییس باند فاطمی هم توش هست یا ایشون مصونیت دارند؟؟؟جناب ر.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر