بازدید 8014

کرونا در ایالت کالیفرنیا آمريکا رکورد زد

شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در کالیفرنیا از شمار مبتلایان در آلمان یا مکزیک بیشتر است.
کد خبر: ۱۰۲۳۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰ 25 December 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، کرونا در ایالت کالیفرنیا رکورد زد بطوریکه شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در کالیفرنیا از شمار مبتلایان در آلمان یا مکزیک بیشتر است.

ایالت کالیفرنیا به یکی از کانون‌های اصلی شیوع بیماری کووید-۱۹ تبدیل شده است. کالیفرنیا نخستین ایالت آمریکا است که شمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در این ایالت از دو میلیون نفر فراتر رفته است. با این اوصاف، تعداد مبتلایان به این بیماری فقط در این ایالت بیش از مجموع مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در کشورهاییی همانند آلمان یا اسپانیا یا مکزیک است.

مسئولان ایالتی محدودیت‌های شدید کرونایی را اعمال کرده اند. نگرانی‌های زیادی وجود دارد مبنی بر اینکه در روز‌های آینده به علت تعطیلات کریسمس، مردم دور هم جمع شوند یا اینکه در مراکز خرید تجمع کنند. باید دید در روز‌ها و هفته‌های آینده چه وضعی پیش می‌آید. در بیست و چهار ساعت گذشته، ۳۶۱ مرگ ناشی از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در این ایالت ثبت شد. این دومین رقم بالای فوتی‌های کرونا در این ایالت است. بالاترین رکورد فوتی‌های ناشی از کرونا در این ایالت به نوزدهم دسامبر (پنج روز پیش) مربوط است که ۳۷۹ نفر در مدت ۲۴ ساعت به علت ابتلا به بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند.

در ۲۴ ساعت گذشته، ۳۹ هزار و ۶۹ مورد جدید از ابتلا به این بیماری نیز در کالیفرنیا ثبت شد. با اینکه این رقم بسیار بالاست، اما بازهم درمقایسه با هفته قبل، کاهش ۲۷ درصدی داشته است. به گفته‌ی گاوین نیوسام، فرماندار دموکرات ایالت کالیفرنیا، کاهش شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در روز‌های اخیر «نشانه‌ای احتمالی و خبری خوب مبنی بر کاهش ابتلا به این بیماری است، اما باید توجه مان به روز‌های آینده و ایام تعطیلات کریسمس باشد». باوجود این خبر خوب، ظرفیت بخش‌های آی سی یو دراین ایالت کاهش یافته است. مقامات ایالتی درباره اوج گرفتن کرونا در این ایالت به شدت هشدار داده اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی