بازدید 9130

برف و کولاک جاده‌های خراسان رضوی را فرا گرفت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: با تداوم بارشها در جاده های استان امروز جمعه همه مسیرهای ارتباطی خراسان رضوی تحت تاثیر برف و کولاک یا باران و مه گرفتگی قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۰۲۳۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶ 25 December 2020

به گزارش «تابناک»، ابراهیم نصری روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: بارش برف در جاده‌های تربت حیدریه -باغچه، کاشمر- نیشابور، بردسکن- سبزوار، قوچان- درگز، گناباد - فردوس محدوده کلات و همچنین حوزه راهداری شهرستانهای زاوه، فریمان و تربت جام موجب لغزندگی سطح این جاده‌ها شده است.

وی ادامه داد: بارش باران نیز راه های ارتباطی نیشابور، فیروزه، بردسکن، بجستان، فریمان، سرخس، خواف، رشتخوار، جغتای، باخرز و بخش احمد آباد مشهد و آزادراه مشهد - باغچه را تحت تاثیر قرار داده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: مه گرفتگی در مسیر سرخس - مشهد در گردنه مزداوند، مشهد - کلات در محدوده گردنه گوجگی، تربت حیدریه- باغچه و جاده مرزی باجگیران در قوچان نیز موجب کاهش دید افقی رانندگان در این مسیرها شده است.

نصری افزود: جاده کاشمر- نیشابور در محدوده ریوش که شب گذشته به علت کولاک و بارش شدید برف مسدود شده بود همچنان بسته است.

اداره کل هواشناسی خراسان رضوی هم اعلام کرده است: بارش برف و باران که از دیروز پنجشنبه به صورت پراکنده در استان خراسان رضوی آغاز شده بود امروز جمعه و فردا شنبه شدت گرفته و بر وسعت آن افزوده می‌شود.

بر این اساس با تداوم این سامانه جوی ، در بیشتر مناطق خراسان رضوی بارشها به صورت باران و برف و در جاده‌های کوهستانی به صورت کولاک رخ خواهد داد و در نیمه جنوبی استان نیز جاری شدن رواناب پیش‌بینی شده است.

۵۱ گردنه در راههای شهری خراسان رضوی به طول ۵۴۵ کیلومتر، ۱۷۲ گردنه در راههای روستایی به طول ۵۷۴ کیلومتر و ۱۳۶ منطقه کولاک‌گیر و مه‌گیر به طول ۵۸۶ کیلومتر در این استان وجود دارد.

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیر آسفالته در جایگاه دوم کشور از نظر طول راهها قرار دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی