بازدید 214055
حساب و کتاب رئیس سابق دیوان محاسبات

مردم از حقوق ماهانه ۶۰ میلیون تومان در ۱۴۰۰ تعجب نکنند!

شب گذشته، عادل آذر از حقوق‌های نجومی مدیران در سال آینده خبر داد و گفت: «بدون تردید در بودجه ۱۴۰۰ حقوق‌های حدود ۶۰ میلیون تومان خواهیم داشت. این پرداختی قانونی است و بر اساس قانون پرداخت می‌شود.»
کد خبر: ۱۰۲۳۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷ 23 December 2020
مردم از پرداخت ماهانه ۶۰ میلیون تومان در ۱۴۰۰ تعجب نکنند!

حقوق‌های کارمندان و بازنشستگان همواره یکی از چالش‌های بین مجلس و دولت در زمان رونمایی از لایحه‌های بودجه بوده است. امسال، اما از چالش‌ها و حاشیه‌های مربوط به حقوق‌ها خبری نبود تا اینکه شب گذشته، عادل آذر رئیس سابق دیوان محاسبات طی اظهاراتی، تنور حاشیه‌های مربوط به حقوق‌های سال آینده را داغ کرد.

به گزارش تابناک اقتصادی، قبل از مرور صحبت‌های رئیس سابق دیوان محاسبات باید گفت، در تبصره (۱۲) لایحه بودجه سال آینده، دولت افزایش ضریب حقوق گروه‌های مختلف حقوق بگیر در دستگاه‌های اجرایی ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه و همچنین نیرو‌های مسلح، وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی را ۲۵ درصد تعیین کرده است.

طبق پیش بینی‌های انجام شده، قرار است در سال ۱۴۰۰ حداقل دریافتی ۳.۸ میلیون تومان برای کارکنان و بازنشستگان باشد و حقوق‌های دریافتی تا سقف ۴ میلیون تومان از پرداخت مالیات معاف باشند. این در حالی است که میزان افزایش حقوق در سال جاری ۱۵ درصد و حداقل دریافتی ۲.۸ میلیون تومان با معافیت ۳.۸ میلیون تومان تعیین شده بود.

صحبت‌های رئیس سابق دیوان محاسبات چه بود؟

مردم از پرداخت ماهانه ۶۰ میلیون تومان در ۱۴۰۰ تعجب نکنند!

عادل آذر، رئیس سابق دیوان محاسبات در گفت‌وگویی درباره حقوق‌ها در شب گذشته (دوم دی ۹۹) گفت: به نظرم دولت بسیار در افزایش حقوق‌ها دست و دلبازی به خرج داده است. کل افزایش حقوق در احکام را ۲۵ درصد اعلام کرده و آن را در تبصره‌های بودجه آورده است. ولی اگر ملحقات و حاشیه‌ها و این موارد را به آن اضافه کنیم بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری و سازمان‌هایی که قانون خاص دارند و شرکت‌ها و منفذ‌هایی که در قانون برنامه ششم اجازه داده است به هیات مدیره ها، هیات عامل‌ها و مجامع، من یک حساب و کتابی که بر اساس فرمول‌های محاسباتی سال‌های قبل کردم؛ اگر مردم دیدند که پرداخت ماهانه ۶۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۰ برای یک نفر داشتیم هیچ تعجب نکنند. البته این نادر است و من سقف آن را عرض کردم. اما بدون تردید در بودجه ۱۴۰۰ حقوق‌های حدود ۶۰ میلیون تومان خواهیم داشت. این پرداختی قانونی است و بر اساس قانون پرداخت می‌شود.

بازگشت حقوق‌های نجومی، اما این بار قانونی!

حقوق‌های نجومی اصطلاحی بود که برای اولین بار در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۵ مطرح شد. در ۱۶ اردیبهشت ۹۵ چند شبکه تلگرامی و وب سایت سیاسی، موضوع حقوق‌های نجومی مدیران دولتی را مطرح کردند؛ بحثی که سرآغازش فیش حقوقی یکی از مدیران بیمه مرکزی بود.
 
بیشتر بخوانید:

در هفدهم اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ اخبار ساعت ۲۱ شبکه اول صدا و سیما در گزارشی با ارجاع به فیش‌های حقوقی منتشر شده در وب سایت‌ها گفت، سه مدیر ارشد بیمه مرکزی در اسفند ماه ۱۳۹۴ روی هم ۱۸۰ میلیون تومان حقوق و مزایا گرفته اند. در ۱۹ اردیبهشت ۹۵ بود که خبرگزاری میزان نیز با انتشار تصاویری از فیش‌های حقوقی چند ده میلیون تومانی معاونان بیمه مرکزی خبر داد و این ماجرا تا آنجا پیش رفت که رئیس بیمه مرکزی استعفا داد.

به نظر می‌رسد، حقوق‌های نجومی در سال آینده باز خواهند گشت؛ اما این بار این بازگشت قانونی است!

سامانه حقوق و دستمزد به کجا رسید؟

پس از رونمایی از حقوق‌های نجومی، پیشنهاد‌هایی در راستای مقابله و عدم تکرار  این موضوع ارائه شد. یکی از این پیشنهادها، راه اندازی سامانه‌ای جهت ثبت حقوق و دستمزد‌های مدیران بود که عموم مردم به آن دسترسی داشته باشند.

پیشنهاد راه اندازی سامانه حقوق و دستمزد جهت اجرایی شدن در متن قانون برنامه ششم توسعه گنجانده شد. در ماده ۲۹  قانون برنامه ششم توسعه ذکر شد: دولت مکلف است طی سال اول اجرای قانون برنامه نسبت به راه اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایا اقدام کند.

از این روی، سازمان اداری و استخدامی مسئول طراحی و ساماندهی سامانه حقوق و مزایا شد. همچنین همان گونه که از متن قانون برنامه ششم توسعه نیز مشخص است، این سامانه باید در سال اول اجرای قانون برنامه ششم توسعه یعنی تا پایان سال ۱۳۹۶ راه اندازی می‌شد، اما این امر محقق نشد و راه اندازی آن به سال ۱۳۹۷ موکول شد. در دوم اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ آیین نامه اجرای این قانون تدوین و در دهم اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ در هیات دولت بررسی شد. در این آیین نامه اجرایی تصمیم گرفته شد که از ابتدای مهر ماه سال ۱۳۹۷ اطلاعات حقوق مدیران روی این سامانه قرار بگیرد.

با نزدیک شدن به مهرماه ۱۳۹۷، جمشید انصاری رئیس سازمان اداری و استخدامی در گفتگوی ویژه خبری مورخه ۴ شهریور ۱۳۹۷ حضور پیدا کرد و در مورد زمان راه اندازی این سامانه گفت: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده در مورد دستگاه‌های دولتی بارگذاری این سامانه تا پایان تابستان انجام می‌شود، ولی در مورد دستگاه‌های خارج از دولت اطلاعات هنوز در سامانه بارگذاری نشده است.

به هر حال هر آنچه بود، راه اندازی این سامانه به سال ۱۳۹۷ هم نرسید. زمان گذشت و در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ ماده‌ای به تصویب رسید که باید سامانه ثبت حقوق و مزایا به وزارت امور اقتصادی و دارایی منتقل می‌شد.

هرچند باید بنا بر تکلیف قانونی مسئولیت سامانه ثبت حقوق و مزایا بر عهده وزارت امور اقتصاد و دارایی قرار می‌گرفت، اظهارات جمشید انصاری رئیس سازمان اداری و استخدامی در خرداد ماه سال ۱۳۹۸ نشان می‌داد که این وزارتخانه بعد از گذشت سه ماه از سال، اقدامی برای تحویل این سامانه انجام نداده است.

در ۲۷ مرداد ماه ۱۳۹۸ جمشید انصاری، رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت:  بر اساس دستور رییس جمهور درخصوص انتشار حقوق ها، دریافتی مدیران تا شهریورماه منتشر خواهد شد و همچنین صندوق‌های زیرمجموعه دولت نیز باید اطلاعات حقوق را در سامانه وارد کنند.

به هر صورت هر آنچه بود، واضح مشخص نشد که کار راه اندازی این سامانه به کجا رسید؟ اذهان عمومی پاسخ مشخصی در این زمینه دریافت نکردند و هنوز هم این ابهام وجود دارد که این سامانه راه اندازی شد یا خیر؟ چگونه کار می‌کند؟ آیا همه مردم می‌توانند به این حقوق‌ها دسترسی پیدا کنند یا خیر؟ به هر حال بد نیست حالا که دوباره موضوع حقوق‌های نجومی مطرح شده است، مسئولین توضیحات روشن تری در این زمینه ارائه دهند.

آیا مدیران ۶۰ میلیونی درد مردم را درک خواهند کرد؟

هر چند این موضوع مطرح شده توسط رئیس سابق دیوان محاسبات تا زمان تهیه این مطلب از سوی سازمان برنامه و بودجه تکذیب یا تایید نشده است، باید گفت که در صورت صحت این موضوع، باید این پرسش را مطرح کرد، در شرایطی که کشور به لحاظ درآمدی با مشکلاتی مواجه شده است، آیا این گونه خرج تراشی آن هم از طریق پرداخت حقوق‌های نجومی برای مملکت قابل قبول است؟

همچنین در شرایطی که بسیاری از مردم کشورمان (حدود ۴۰ میلیون نفر) به دلیل شرایط سخت زندگی، نیازمند دریافت یارانه معیشتی کرونایی شده اند، پرداخت این حقوق‌های نجومی چه توجیهی می‌تواند داشته باشد؟ آیا مدیرانی که حقوق‌های ماهانه ۶۰ میلیون تومانی دریافت خواهند کرد، می‌توانند زندگی سخت مردم عادی را که با تورم بالا دست و پنجه نرم می‌کنند، درک کنند و سیاستگذاری‌های درستی برای خروج از این وضعیت انجام دهند؟  

اشاره به این نکته ضروری است که عادل آذر در گذشته نیز به وجود حقوق‌های نجومی اشاره کرده بود. وی در مورخه ۷ دی ماه ۱۳۹۸ در برنامه تیتر امشب شبکه خبر تایید کرد که هنوز هم حقوق‌های نجومی وجود دارد. آذر گفت: اگر از من سوال شود که آیا هنوز حقوق نجومی وجود دارد، می‌گویم: «بله». حقوق‌های نجومی در شرکت‌های نسل ۲ و ۳ که زیر چتر نظارتی دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور نیستند، وجود دارد، وگرنه در شرکت‌های دولتی مثل بانک ملی، کشاورزی و ... که دیوان محاسبات حساب‌های آن‌ها را چک می‌کند، حقوق‌های نجومی وجود ندارد، اما در شرکت‌های تابعه شرکت‌های دولتی حقوق‌های نجومی وجود دارد که قانون تجارت به ما اجازه ورود نمی‌دهد و می‌گوید دیوان محاسبات حق رسیدگی ندارد.
 

روایت یک نماینده مجلس از حقوق نجومی برخی مدیران بانک‌ها و بیمه‌ها

حسن لطفی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نیز اخیرا در گفت‌وگویی با اعلام اینکه هنوز هم حقوق های نجومی در حال پرداخت شدن است، اظهار داشت: اطلاعاتی به دست ما رسیده است که برخی مدیران بانک‌ها و بیمه ها و برخی اعضای هیات مدیره شرکت های دولتی حقوق های نجومی دریافت می کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۲۸
علی برکت الله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
چی فکرمیکردیم چی شد !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
این بنده خدا را می شناسید؟؟؟ حرفهایش را زمانی که رییس دیوان بود یادتونه؟ یکی به اینور می زد یکی به اونور؟؟
گسی نیست بگه رییس بودی چیکار کردی که الان داری افاضات میفرمایی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
کاش مجلس جلوی حقوقهای نجومی وافزایش درصدی که هر سال فاصله حقوق کارگر با را
نجومی ها را افزایش میدهد را بگیرند
همیشه ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
شصت میلیون برای مدیر زیاد نیست ، البته اگه بر اساس شایستگی مدیر شده باشه ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
مدیری که اینجوری حقوق میگیره کاش کارایی هم داشت وقتی هم این حقوق واریز میشه فکر میکنن خیلی خاص و توانمند هستن و همه هم جلو چشمشون حقیر میببینن
...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
در سال 1385 حقوق یکی از مدیران شرکت های وابسته به بانک ها 60 میلیون در ماه و پاداش سالیانه 800 میلیون بوده است. اگر قبول ندارید مدرک بدهم. پس ذکر سال گذشته ارقام نجومی بوده است و سال های قبل نه، درست نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
نوشته این سقف پرداخته و نادره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
تکلیف افراد تحصیل کرده بیکار که چند سال هست بیکار هستند چه هست؟
آیا به فکر بیکاران با استعداد هم هستید؟
یا این بندگان خدا باید راننده اسنپ شوند؟ تازه اگر پول برای خرید ماشین داشته باشند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
بچه های اینا میشن آقازاده و وضعیت خودشان را به رخ هم نسلانشان می کشند. به کجا داریم میریم؟
هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
کاش منجی بیاید کاش ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
این مدیران نجومی بگیر که تیشه به ریشه مردم زدند و گرانی توهمی بوجود آوردند اگر در این چند سال مدیر نداشتیم این تورم و فروپاشی اقتصادی بوجود نمیاومد ...
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
من یک درجه دار ارتش هستم.با نزدیک به 18 سال سابقه کاری.بیشتر از اینکه پیش خانواده ام باشم در محل کارم و در شهرهای دیگر بوده ام.با این حال حقوق من نزدیک به 5 میلیون است که حدود یک میلیون آن بابت بیمه و بازنشستگی کم میشود.نه اضافه کاری دارم نه چیز دیگری.کاش حقوق ما هم آنقدر بالا بود با این شغلی که داریم شرمنده خانواده نشویم.کاش حقوق ما هم طبق بند و تبصره زیاد می شد.کاش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
الا برکت الا من کمرش زد
کارگر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
مگه مدیر هم داریم؟
اگر قرار بود مردم تعجب کنند تا حالا باید از دلار 26 هزار تومانی، سکه 12 میلیون تومانی، پراید 120 میلیون تومانی، ................. تعجب می کردند. اما کسانی که حقوق های چند ده میلیونی از بیت المال می گیرند چه خدمتی به مردم می کنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
احسنت
بعد جوون با مدرک دکتری باید ماهی 5 میلیون دربیاره. اینها هم ماهی 60 میلیون.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
ما با همون دکترا بیکاریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
منم با دکتری دانشگاه دولتی بیکارم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
من رتبه 13 کشوری از اواسط ارشد انصراف دادم، می دونستم
تهش بیکاریه. الان یک بخور و نمیری درمیارم با کار ازاد
مگه الان حقوق ۶۰ میلیونی نداریم؟
اگه نه چرا شفاف نمیشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
داريم خوبم داريم همين 60ميليوني سال ديگه ميشه 100ميليون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
برادر من اگه به همین ۶۰ ملیون راضی بودن که غمی نبود،الان تو تهران با ماهی ۶۰ ملییون میشه ظرف ۵
سال یه خونه متوسط بخری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
فقط حقوق نیست. بلکه مسکن و خودرو و اداش و کلی مزایای دیگه هم بهش اضافه میشه.
کی میگه ۶۰ میلیون حقوق نجومیه؟
الان یه دلال خرده پا ماشین ماهی ۱۰۰ میلیون درمیاره. پزشک و ... که هیچی. حالا مثلا مدیر کل فلان سازمان که بودجه زیر دستش ۱۰۰۰ میلیارده و ۲۰۰۰ تا کارمند داره ماهی ۱۰ میلیون بگیره؟

خب یا آدمهای درجه ۳ و ۴ میان یا اگر آدم حسابی بیاد درآمدش را با زیرابی تامین می کنه.
من راضی ام ۶۰ میلیون نه ۱۰۰ میلیون بگیرن اما اولا عملکردشان درست باشه ثانیا زیرمیزی نگیرن.
حقوق مدیر کل و ... زیر ماهی ۱۰۰ میلیون یعنی مجوز رسمی رشوه
پاسخ ها
رضا اهوازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
تو راضی هستی؟ چرا نباشی احتمالا یکی از همین بزرگوارای ۶۰ میلیونی بگیری بعدشم اون حقوق رفت و امد سر کارشه بجرات میگم هر مدیری از خرد گرفته تا کلان بواسطه ارتباط هایی که داره
از خرید و فروش ماشین تا ملک و زمین کار اصلیشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
کسی که بخواد پول حروم بخوره به 60 میلیون و 100
میلیون هم راضی نمیشه و پول حروم و زیرمیزی و غیره میگیره کسی هم که بخواد درست و حلال کار کنه با ماهی 4 میلیون هم درست کار میکنه و بهانه و عذر و غیره نمیاره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
فک کردی که خواستن آدمها سقف مشخصی داره که بگه خب 60 میگیرم و تمام؟ کسی که 60 میلیون میگیره برای رسیدن به اون پست کلی ادم و زیر پاش له کرده. به کلیا باج و وعده و عید داده و بعیده که پاک کار کنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
من اصلا فکر نمی کردم از عزیزان حقوق نجومی بگیر هم در اینجا تشریف داشته باشه و نظر بده. تو نگران چی هستی؟مطمئنا تا حالا بار و بندیلت رو بستی و حسابی برا خودت و ورثه هات جمع کردی در ضمن اینها همش حرفه کی می خواد جلوی این حقوق ها رو بگیره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
سلام ،اگربا استدلال شما پیش بریم یه فرمانده پایگاه هوایی که چند هزار نفر پرسنل کادر وسرباز ،ومیلیاردها دلار تجهیزات نظامی در اختیار دارد .ویا دیگر نظامی‌ها که برای امنیت کشور از جان شیرین خود میگذرند ودرسخت ترین شرایط خدمت میکنند ،باید چک
سفیدامضاا بدهند اما باید بگم که از 4تا10تومان
بالاترین مقام تا کمترین مقام حقوقش است. ا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
کاملا موافقم. به شرط اینکه بر اساس شایستگی انتخاب شده باشه، سلامت کامل داشته باشه و تعهد بالای کاری داشته باشه نوش جونشون و کم هم هست 60 میلیون. ولی باید دید چند درصد بزرگواران شرایطی که گفتم رو دارن
خیلی جالبه.تمام مدیران کشور وقتی برکنار میشن همشون منتقد میشن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
مگه بیکاره؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
درود بر تو، حرفت حقه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
ایشون قبلا هم نسبت به این موضوع نظر داده بودند و از بقیه شفاف تر صحبت می کنند.
کجای دنیا کارمند دولت حقوق نجومی می گیره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
ایران عزیزم
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
ایران بزرگوار این فساد ها فقط توی ایرانه
شهباز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
شصت میلیون در مقیاس جهانی حقوق یه کارگر ظرف شور در یک رستوران در همین کشورهای همسایه مثل امارات یاقطره!!!!
ما باید به سمتی حرکت کنیم که سطح عمومی دستمزدها برای تمام اقشار بالا بره نه گیر بدیم فلان مدیر که میلیاردها تومن بودجه زیر دستش رد میشه و حقوقش بر اساس قانون حاکم شصت تومن شده چرا اینجوریه !!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
مگه تو ایران قحط الرجاله
وقتی کسی یه ذره هم کار بلد باشه اونوقت بهش حقوق نجومی میدن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
در پاسخ به شهباز
سالیان ساله که مدیران این کشور مثل تو فکر می کنن که همینطور بی محابا حقوقارو بالا می برن و بعد از یه مدت این افزایش های بی رویه تورم به راه می اندازه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
فقط ایران عزیزم.
ما انقلاب نکردیم . شهید ندادیم که اینگونه شود. در شرایطی که بیش از 40 درصد تحصیلکرده ها بیکارند و با 2 میلیون تومن حاضرند کار کنند. 60 میلیون حد اقل 30 نفرشان را سرکار میگذاره. یعنی اون یه نفر از این 60 نفر بیشتر کار میکنه . ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
بعد دعوا سر اسم خیابونه کی اسمش بر سر در خیابون باشه
عبدالهی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
درود بر شما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
اون نفری ک 60 میلیون میگیره اگه با شایستگی انتخاب شده باشه و درست کارش رو انجام بده بجای 30 نفر 300 نفر میرن سر کار اخوی و هر کدوم هم بجای 2 میلیون 10 میلیون میشه حقوقشون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
دعوا نکنید 60 میلیون یعنی 2000 دلار یه رفتگر توکشورهای دیگه بالای 4000 دلار میگیره از عید 99 تا حالا همه چیز 5 بربر شده یکم درایت لطفا
۴ ملیون میشه ماهی ۱۵۰ دلار یعنی روزی ۵ دلار. حقوق نجومی ۶۰ ملیون هم میشه ماهی ۲۳۰۰ دلار. یعنی عملا به یک کشور جهان سومی تبدیل شدبم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
کشور جهان سوم میشه ترکیه و امارات ما کجا جهان سومیم ما تو یک کره دیگه زندگی میکنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
مخارج مون به دلار نیست که.
مخارج کشورهای دیگه خیلی بالاست و با همون دلار حساب می شه.
یکی از فامیلای ما کره جنوبی زندگی می کرد و می گفت که باید انسان توی سلول زندگی کنه توی سئول.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
جهان سومی بودیم
انقلاب کردیم که شاهد اینهمه بی عدالتی وشکاف طبقاتی باشیم ؟؟؟!!!!
چی فکرمیکردیم
چی شد !!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
ما بی عدالتی رو در هیچ زمانی قبول نداریم اما فاصله طبقاتی قبل از انقلاب بین مردم و مسئولان فاجعه آمیز بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
وقتی بدون فکر و سازمان دهی وبدون برنامه ریزی کار می کنید انتظار بهتر از این وضعیت رو دارین؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
جانا سخن از زبان مامیگویی
ای کاش هیچ وقت نفت ملی نمی شد.
اگه نفت ملی نمی شد
نه این همه کارمند دولت داشتیم
نه این همه سازمان دولتی داشتیم
نه این همه حقوق نجومی داشتیم
الان برای یک زندگی معمولی همه باید حداقل 60 میلیون بگیرند تا بتونند از پس هزینه های اجاره، ماشین، تحصیل بچه ها، پوشاک و هزینه خورد و خوراک بربیاند.
وقتی خیلی از کارمندها نزدیک به 10 میلیون می گیرند دیگر 60 میلیون که نجومی محسوب نمی شود!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
جان؟!!! کارمندها ۱۰ تومن می گیرن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
کارمندان رسمی دولت معمولا با انواع اقسام فوق‌العاده ها و مزایا حقوق بالا دارند اما در بخش خصوصی از این خبرها نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
همه که کارمند ۱۰ میلیون بگیر نیستن جناب آقاااا
در مقایسه با من که با یه ماه کار تو کارخونه ماهی ۳ تومن
میگیرم خیلی هم نجومیه
عملا حقوق ۲۰ نفرو میگیره و این از نظر خودشون عدالته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
ببخشید کدوم کارمندان؟ ماهم کارمندیم با کلی دنگ و فنگ نصف این مقدار را می گیریم. نکنه شما از خط فقر خارج شدی رفیق؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
این است: برابری ، برادری ،حکومت عدل علی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
چرا نجومی محسوب نمیشه ؟ ۶میلیون تومان یعنی ۶۰۰۰۰۰۰۰۰ میلیون ریال واحد پول ایران. تعداد ستارگان (نجوم) را که با چشم غیر مسلح می توان در آسمان دید ۵۰۰۰ است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
اکثر کارمندان و بازنشستگان چیزی بین 2.5 تا 5 ملیون می گیرند.
به لحاظ منطقی سقف حقوق کارگر هر چقدر باشد برای مدیران نهایتا دو برابر سقف حقوق کارگر باید باشد . اینکه حقوق یک ماه یک مدیر به اندازه حقوق دو سال یک کارگر باشد اکیدا هیچ توجیهی ندارد . و اگر این اتفاق افتاده و هنوز هم ادامه داره ، پس خاک بر سر ما که تا حالا هیچ اعتراضی نکردیم . " در هر صورت خلایق هر چه لایق " آیا وقتش نرسیده که مسئول ناکارآمد باید برای همیشه کنار گذاشته شود ؟ تا حالا چی با آه و ناله درست شده که این دومیش باشه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
اتفاقا منطقی این است که حقوق کارگر دو برابر کارمند باشد .از آن منطقی تر هم اینه که حقوق همه یکسان باشند. گناه بچه ای که در خانواده فقیر به دنیا میاد چیست که باید با بچه یک نجومی بگیر متفاوت باشد.
تعجب کنند مردم هر روز میرند خرید تعجب میکنند دیگه عادی شده
بابا 60 میلیون که خیلی کمه. من فکر کردم 600 میلیون قرار بگیرن. نوش جونشان
مگه نمایندکان‌مجلس با حقوق و مزایا و اتومبیل و حق مسکن و سایز مزایا کمتر از ۶۰ ملیون‌میگیرند.
اینها پیش کارانه پزشک پول خرد حساب میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
سقف درآمد پزشک در مراکز دولتی ۶۰ ملیون تومنه که اگه یه جراح شبانه روز تو اتاق عمل زندگی کنه بازم نمیتونه به این سقف برسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
بیخیال. این حرف رو از کجا میزنی جوون؟ و داری چیو با چی مقایسه میکنی؟ نوش جون همه پزشکها اگه همچین درآمدی دارن که ندارن. چطور ی قشر شریف رو زیر سوال میبرین؟ واقعا متوجه نمیشم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
یک پزشک سال ها تلاش کرده و سختی کشیده تا پزشک شده و هر چه بگیر د حقش است .ولی برخی مسوولین حتی مدارکشان اهدایی است.
یک قانون فقط وجود دارد انهم قانون عدل الهی هست این قانون را شما نوشته اید وبه نفع خودتان اجرا میکنید ماهی 60 میلیون تومان انکسی که این پول را میگیرد چطور ازدرد من نوعی خبر دارخواهد شد که گیر پول برای کشیدن دندن خود هستم یا درد کارگری که بیکار شده است این عدالت برای شما خریدار دارد
این حقوق ها وقتی نجومی می شود که دلار 1000 تومان و مایحتاج مردم به قیمت سه سال پیش حساب شود الان 60 میلیون نجومی نیست بلکه با این تورم و گرانی 4 میلیون در ماه حقوق گدایی است که واقعاً از پا افتاده و گوشه ای نشسته و از عابران درخواست کمک می کند. علی برکت الله.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
باسلام
دولت برای همسان سازی حقوق کارکنان دولت که بازنشسته تامین اجتماعی هستند فکری بردارندحقوق افرادیکه با یک سابقه و یک طبقه حقوقی و  کارمند رسمی مدیریت خدمات کشوری در یک سازمان در سال ۹۹ بازنشسته شده اند صندوق بازنشستگی کشوری همسان سازی برایشان اجراشده ولی کارمند رسمی دولت که بازنشسته صندوق تامین اجتماعی بوده از همسان سازی خبری برایش نیست و بیش از دو میلیون تومان حقوقش از همکارش در صندوق بازنشستگی کشوری کمتراست؟؟؟!!!!
کی مشکل همسان سازی حقوق کارمندان دولت که بازنشسته تامین اجتماعی هستند حل میشه؟
چطور دولت برای همسان سازی حقوق بازنشستگی کشوری منابع مالی دارد و اقدام میکند ولی برای بازنشسته دولت که بازنشسته تامین اجتماعی هستند بودجه ای نیست؟؟؟!!
دولت بجای حقوق ۶۰ میلیونی مشکل بازنشستگان تامین اجتماعی را حل کند.
شصت میلیون الا مثل دو میلیون چهارصد سال نود است
اگر حقوق کارگران هم فقط کفاف شش روز از هزینه‌های زندگی آن‌ها را داد هم تعجب نکنید
الان در صندوق بازنشستگی کارکنان بانکها که رییس مجمع آن وزیر اقتصاد است و اساسنامه اش هم محل ایراد،مدیرعامل و هیات مدیره حقوق نجومی میگیرند
کسی تو این مملکت نیست به وضعیت اجاره خونه ها رسیدگی کنه؟ یا سال بعد باید همه مستاجرها دنباله چادر باشن که تو پارک زندگی کنند؟ با هزینه رهن این اجاره هایی که تو سایت های آگهی گذاشتن سه سال پیش میشد همون خونه رو خرید!!!!
پاسخ ها
بازنشسته
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
فقط بلدید نق بزنید اون رعیسن مااکارگریم انتظار دارید شما ۶۰ میلیون بگیرید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
خدانکنه بچهامون چی میشه
اﮔﺮ ﺑﺎ اﻥ ﺷﺼﺖ ﻣﻴﻠﻴﻮﻥ ﻗﺎﻧﻊ ﺷﺪﻳﺪ و ﺗﻮﻗﻊ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﻧﺪاﺷﺘﻴﺪ ﺑﺎﻳﺪ ﺗﻌﺠﺐ ﻛﺮﺩ
شصت میلیون تومان می شود ماهیانه 2500 دلار
خرج آقازاده ها در خارج از کشور خیلی بیشتر از این حرف ها است
۶۰میلیون یعنی چند دلار؟خانه متری ۲۷میلیون معنی دارد ولی جقوق ۶۰میلیون نه؟ وقتی دولت با ارزش ریال را بازی می کند نتیچه ناهنجاری است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
حتماً بابای توهم ۶۰ میلیون باید بگیره دفاع می کنی مگر بیت المال باد آورده
اسدی-یک بازنشسته
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
شما حقوق 60 میلیونی را با آپارتمان مقایسه نکن وبیا با حقوق کارگری که از 6صبح میرود سرکار تا 7شب و2میلیون حقوق میگیرد مقایسه کن که میشود حقوق 30 خانواده در یکماه
تعجب مال زمانیه که کسی کار رو میکنه که شما ازش انتظار نداری. از مسیولین که هیچ انتظاری نداریم بنابراین تعجب هم نمیکنیم
چطور اون مسئول ماهی ۶۰ میلیون میگیره من کارگر ماهی ۳ میلیون.چطور اون مسئول ماهی ۶۰ میلیون حقوق میگیره بعد برا من ۳ میلیون حقوق تعیین میکنه. با چه عدالتی حساب و کتاب میکنن ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
دادا اون مسئول من و تورو لایق این حقوق میدونه تازه شایدم بگه زیادشه چون قدر من تخصص و تلاش نکرده در زندگیش!! اره اینجوریه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
مسئولیتی که تو داری با اون مدیری که
رئیس یه مجموعه 10000 نفریه یکی میدونی ؟ سطح تحصیلات و رتبه و تجربه ای که اون داره رو با خودت یکی می دونی ؟

اینکه بیان به یه مدیر کل با مدرک دکتری به اندازه تو که کارگری میکنی یکسان حقوق بدن عدالته ؟ آیا تساوی همیشه به معنی عدالته ؟؟

شماهم سعی کن خودتو تومحل کارت با تجربه و تحصیلات بکشی بالا.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
با همان عدالتی که ۲۰ دقیقه کار مفید می کنند
اگر درست کار کنند می شود ۲۰ دقیقه
دومیلیون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
جالب ایجاست که ژاپن با ۱۳۰ م جمعیت ۵۰۰ هزار کار مند داره ما ۸۳ م ۵ میلیون کار مند داریم بد روزی به گفته خودشان ۲۰ دقیقه کار مفید می کنند هر ۲۰ دقیقه مدیران ۲ م تومان حقوق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
متاسفانه در کشور ما عدالت جواب نمیده .چون عدالت دست همان نجومی بگیران است. بهتره مساوات اجرا بشه.
دهاتی
| Germany |
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
براینکه اون مسئول را یکی از احزاب معرفی کردنند و شما پارتی ندارید
قبلا حقوق های 150 - 200 میلیون تومانی داشتیم . حقوق 60 میلیونی که تعجب ندارد .
پاسخ ها
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
این حقوق ها زمانی بود که دلار 3400 تومان بود، امروز 60 میلیون برابر 8 میلیون آن زمان هستش.0
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
اونی که تعجب دارد حقوق ما بازنشستگان، کارگران و طبقه محروم است.
در این مملکت که اکثر مردم گرفتارند اگر رییس جمهور هم از حداکثر بیشتر از ۲۰میلیون تومان بگیرد حرام است
من هیات علمی هستم که 35 از عمرم به درس خواندن گذشت و الان تمام بدنم بخاطر فشار درس علیل شده. من با پایه شش ماهی هشت تومان می گیریم. بخاطر سکوت وزیر علوم و عدم لابی اش یک هیات علمی در وزارت بهداشت با شرایط بنده حداقل 22 تومان میگیره. آقای وزیر کجایی؟ خوابت برده؟
ولمون کن بابا سه روزه هیچی تو خونه نداریم
در آذر ماه بخشنامه ای با امضا آقای جهانگیری صادر شد که هیات وزیران برای پاداش بازنشستگان لشگری و کشوری (دولتی) سقف 7 برابر حقوق حداقل رو برداشته. به نظر می رسد مدیران دولتی در آخرین سال دولت به استناد این بخشنامه می خواهند با حقوق نچومی خود را بازنشسته کرده و بار مالی سنگینی برای دولت بعدی بگذارند. لطفا پی گیری کنید و حتی المقدور گزارشی تهیه کنید
بهتره بگین مخارج و هزینه های نجومی-اگر 60 تومنم داشته باشین بازم جلوی اژدهای هفت سر گرانی ها و مخارج کمه
عدالت علی کجارفته
بعد همین آقایون وقتی برای کارگران تصمیم گیری میکنند مشکل بودجه رو مطرح میکنن
براساس کدام قانون حقوق ۶۰ میلیونی می گیرند ؟
بعد بازنشستگان ومستمری بگیران تامین اجتماعی 75درصدشون زیر 3میلیون مستمری دریافت می کنن ودولت ومجلس حاضر نیستن کوچکترین کاری برای حل مشکلات آنها بکنن بله برای ما پول نیست کسری بودجه دارید نمی توانید طلب 42ساله تامین اجتماعی رو پس بدهید اما پول دارید حقوق 60 میلیونی بدید به نورچشمی هاتون اما وقتی نوبت بازنشستگان ومستمری بگیران بدبخت تامین اجتماعی میرسه پول ندارید این حق ما نیست ما که حلال نمی کنیم کارگر وبازنشسته در بدبختی زندگی کن اما نورچشمی ها غرق پول ورفاه وخوشی باشن
این بزرگوار موقعی که مسولیت داشت حقوق یا بهتر بگویم دریافتی ایشان از تمام منابع در حد سقف نبوده
تعجب نمی کنیم چون ما همه را چیز دیدیم جز عدالت اجتماعی اگر این زیاده خواهان به شثصت میلیون قانع و راضی باشند ما آهاد گرسنه خدا را شکر گذار خواهیم بود ودیگر تعجب نمی کنیم این افراد در فردایی نه چندان دور با کوله باری از میلیاردها سر از کشور دیگری سر بیاورند چون تجربه این را نشان داده وما باز تعجب نخواهیم کرد شماها به این رویه ادامه دهید چون دیگر کاری از ما ساخته نیست
ونزوئلا شدیم
تازه ۶۰ میلیون توفیش میگیرن
به این رقم اضافه کنید وام های سنگین و پاداش پایان سال وخودرو وغیره وغیره !!
زمانی که دستگاهها پیش دولت چانه می زنند و می گویند بودجه مارا بیشتر کن همین می شود
* امام علی (ع) : در نامه خود به برخی از استاندارانش می فرمود: قلمهای خود را نازک بتراشید و سطر ها را به هم نزدیک کنید و زیادی کلمات را حذف کنید و در آوردن معانی صرفه جویی کنید و از زیاده روی بپرهیزید که اموال مسلمین تاب و تحمل زیاده روی را ندارد.
الحیاه جلد 2 صفحۀ 197...
بالاخره باید بنا به شایستگی‌ها وارزش انجام کار تفاوت هایی قائل شد.قیاس حقوق ودستمزد بین یک مدیر رده بالا ویک کارگر درست نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
یک مدیر فقط پول میگیره تا کارگری که چرخ صنعت بدون او نمی چرخد را استثمار کند.
مردم دیگه این چیزا واسشون عادیه فقط دوس ندارن تو صف بمونن
وقتی قیمت یک یخچال اسنوای دوقلوی ایرانی ویاساید ساده سامسونگ ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان باشه ،
وقتی چند کیلو گوشت گوساله بالای یک میلیون باشد و کابشن ۵ میلیون و پالتو ۶ میلیون نشان ازکاهش ارزش پایه پولی در یک ساله اخیر است
علی برکت الله
پیشنهاد میکنم همه مردم مدیر شوند
باید گفت. خنده تلخ من از گریه غم انگیز تر است. کارم از گریه گذاشته است و به آن می خندم. مملکتی که قانون نداشته باشد چه انتظار دارید فاصله طبقاتی بیداد می کند کار گر از برده برده تر شده
من نمیدانم آقای عادل آذر رقم 60 میلیون را از کجا آورده است؟ ولی حتی اگر درست هم باشد با توجه به تورم زیاد نیست!
اشتباه نوشته شده منظورش 600 میلیونی بوده
بنده با مدرک فوق تخصص از آمریکا هیئت علمی دانشگاه ع پزشکی شهید بهشتی هستم 50 سال سن دارم و با بیش از 25 سال سابقه خدمت حقوق بنده 10 میلیون تومان میباشد.
اگر در سال 1400 شاهد پرداخت شدن حقوق های 60 میلیونی به یک سری مدیرانی باشم که معمولا سواد و مدارک دانشگاهی انها زیر سوال میباشد قطعا به فکر شغل دیگری خواهم بود
علم بهتر است یا ثروت؟
منم از فردا رو هر دونه از پوشاک بوتیکم صد تومن می ذارم تا اول سال آینده که دوباره آپدیت کنم قیمتاشو
واقعا مشکل این مملکت کجاست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
یعنی نمی دونی؟
کاش حداقل کاری برای مردم میکردند
در عملمردم گشنهو گشنهو گشنه تر شدهاند
پایه شصت میلیونه، اضافه کار ،حق اولاد،مسکن،خواربار،ماموریت،پاچه خواری،شرکت درمراسمات ویژه، چیزی نزدیک 600میلیون میشه علی برکت الله
افزایش حقوقی که ناشی ار افزایش تولید و رشد اقتصادی نباشد فقط منجر به تورم میشه
ما یه آشنا داریم یعنی فامیل ولی از اون آدمای بی خیر که برا پدر خودشم کاری نمیکنه تو شرکت نفت سال ۹۵ بیست و پنج میلیون حقوق میگرفت الان بالای ۱۰۰ تومن میگیره
پاسخ ها
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
هادی جان اولا که حقوق ها سقف دارند و بیشتر از 33 میلیون کسی نمی تونه بگیره! ثانیا شرکت نفت مزایای حق شیفت و اقماری و شرایط بدی آب و هوا و حق جنوب و ... داره و با آنها حقوق میتونه بالا بره آنهم برای کسانی که سابقه بالای 30 سال و مدرک دانشگاهی ارشد و پست سازمانی بالا داشته باشند و الا پایه حقوق نفتی ها از خیلی از سازمان های دیگر بسیار کمتر است. لطفا الکی از خودتون حرف در نیارید.0
خدا کنه مجلس وارد این موضوعات بشه.بخدا هستن کسانیکه دارن با یارانه زندگی میکنن.برین بپرسین.مگه ندیدین مرئم نون قسطی میخرن.اقایون بیان مقداری از دریافتی شون رو کمک کنن به نیازمندان.
خوب نوش جانشون فقط بفرمایید چه کاری برای مردم و مملکت انجام میدهند و اینقدر میگیرند؟!!
پلکانی انجام‌ دهند 9
سلام
چرا با دلار همه چیز را مقایسه می کنید مگر انرژی ونان واجاره مسکن ما دلاریه یک آمریکایی برای یک یطری آب خوردن یک تا یک ونیم دلار میده درایران چنده؟ نان کیلویی بالاتر از دودلاره بر
ق گاز و...قیمت د لارالکی بالا رفته.قطعا ۶۰ میلیون نجومی است وباید باآن برخور د بشه.قیمت واقعی دلار زیر ۱۰ هزارتومانه.
حقوقهای نجومی که بوده و هست و خواهد بود... علی برکت الله.
ما مردم دیگه از هیچی تعجب نمیکنیم شما راحت باشید ادامه بدید
آقاجان درآمد همه مردم رو برسونن به خط فقر. بعد هرچی باقی موند رو هرکاری خواستن بکنن.
من ۲۰ساله کارمند یکی از دستگاههای دولتی هستم شب یلدا امسال به مدیران ما بین 3تا5میلیون پاداش یا هرچی که اسمش رو میخواید بذارید

کارانه مارو قطع کردن،فقط به مدیران پرداخت کردن،،
بین4تا7میلیون(هرسه ماه کارانه پرداخت میشه)

این نیز بگذرد،،،،
تعداد مسولین ایرانی با جمعیت هشتاد میلیونی چهار برابر مسولین ژاپنی با جمعیت صد و بیست و شش میلیونی هست،حالا عملکرد دیگه خودتون حساب کنید
...
مدیران که هیچ..اعضا هیات علمی دانشگاه ها ماهی 30 میلیون حقوق‌ میگیرند و هر چهار ماه یکبار بیش از 10 میلیون هم حق التدریس میگیرند.. حقوق می گیرند که درس بدهند..حالا واسه چی بابت درس دادنشون حق التدریس هم میگیرند..خدا میدونه..چطور درد منه کارمند را با ماهی سه میلیون درک میکنن...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
سلام دوست گرامی. بنده هیات علمی وزارت علوم در
یک رشته مهندسی با دروس بسیار سخت هستم. پیوسته درس خوانده ام و رتبه های کنکور دو رقمی داشته ام و از دانشگاه های درجه یک کشور فارغ التحصیل شده ام و به طور متوسط 10 سال از همکلاسی های قدیمی خودم دیرتر وارد بازار کار شده ام. با مرتبه دانشیاری و پایه 15 که بابت پژوهش های شبانه روزی به دست آمده حدود 11 میلیون حقوق
می گیرم،
در سن 70 سالگی هم بازنشست خواهم شدو شب وروز باید در حال نوشتن مقاله، نوشتن پروپزال ، راهنمایی و
مشاوره به دانشحویان و آماده سازی دروس و سایر فعالیت های آموزشی و پژوهشی و ... باشم.
حق التدریس هم در دانشگاه زمانی تعلق می گیرد که مازاد بر موظفی تان تدریس نمایید (مشابه اضافه کار)
الان خیلی از دوستان من که با مدرک لیسانس در شرکت های صنعتی کار می کنند 10 سال بیش از من سابقه کار دارند و بسیاری از آنها بیش از من حقوق می گیرند.
برای هیات علمی شدن باید بسیار بسیار زحمت کشید. هر چند برخی مدیران بعد از مدیر شدن با گرفتن مدارک عحیب در حین کار و با رانت در دانشگاهها هیات علمی
شده اند و حساب آنها را باید از بقیه جدا کرد.
دوست گرامی ، به شما توصیه می کنم که از کار خود استعفا دهید و پس از قبولی در کنکور شروع به ادامه تحصیل کنید و پس از نوشتن پایان نامه و رساله و مقاله در دوران تحصیلات تکمیلی خود، در ماراتن جذب هیات علمی و مراحل مصاحبه های آن شرکت کنید و سپس همکار ما شوید. زیرا قطعا در همه رشته ها از جمله رشته تحصیلی خودتان،این امکان را دارید
حقوق 60 میلیونی کمتر از 2400 دلاره! درستش اینه که که حقوق های سه چهار میلیونی خیلی کمه و باید به اندازه تورم که نسبت به دو سال قبل بیش از دویست سیصد درصده، افزایش پیدا بکنه نه 15 یا 25 درصد. مگه خودشون نگفتند خط فقر ده میلیون تومنه پس حقوق 4 میلیونی چه معنی داره!
همون شصت میلیون تومن
یارانه ایی است که ترامپ ماهانه به مردم خودش دادند به خاطر کرونا
با سلام
عزیزان نگران نباشید ما از حقوق های نجومی مسئولین اصلا تعجب نمیکنیم حتی میلیاردی
تعجب از تیتر بود که ما فکر گردم حقوق مردم می خواد ۶۰ میلیون شه .
ما آدم های معمولی هم یه مقدار عقل داریم مثلا نماینده مجلسی که ۱۰ تا ۲۰ میلیارد هزینه تبلیغات میکنه قطعا واسه حقوق ماهی ۱۰ تا ۲۰ تومن خدمت خالصانه به ما مردم معمولی این خرج رو نمیکنه حتما ۵۰ میلیارد واسش میمونه
به جرعت میتونم بگم چندین برابر این را میگیرند خوب با این حساب شوارای رقابت میتونه به یه ماشین بدرد نخور ساخت داخل چند صد ملیون قیمت بزاره چون اقازاده میتونه شاسی سوار شه مثل ما نیست که بدبختیم ...
متاسفم براتون که درآمد یه روز پزشک معادل یه ده سال یا بیشتر یه کارگر و حقوق یه مدیر هم معادل حقوق یکسال کارگره
مردم ایران سالهاست به تعجب نکردن عادت کردن!
ایا بهتر نیست به جای تمرکز بر حداکثر حقوق پرداختی که شاید از جمعیت چند میلیونی حقوق بگیران حدود بیست سی نفر ان حقوق را بگیرند بر کارامدی و مدیریت درست انها تمرکز کنیم.ان کسی که 100 سکه 1/5 میلیون تومانی سال 97 خریده ماه پیش 1/5 میلیارد تومان فروخته پول نجومی نیست .جلوی این پولهای باد اورده را باید گرفت وگرنه برای مثال وزیر نفت که باید 50 درصد کل بودجه کشور را با صادرات نفت تامین کند 60 میلیون که هیچ 100 میلیون نیز کم است یا وزیر نیرو که باید تامین کننده به موقع اب و برق و گاز 85 میلیون نفر جمعیت باشد
این حقوقها اختلاس را کم میکنه؟
من بدبخت دستفروش ماهی 1500درآمد دارم روزی پنجاه هزار تومان و سه ماه زمستان بیکار هستم،خدایا بدادم برس،شصت میلیون درآمد چهار سال منه
شما رو به خدا به داد مردم برسید هی نگویید مردم پولدارند ایران خودرو ثبت نام میکنه میرن ده تا ماشین ثبت نام میکنند به خدا ادم داریم بیکاره یعنی 80 درصد جمعیت کشور حقوق زیر سه ملیون دارند شما چرا اون 20 درصد رو میبیند....
حقوق فوتبالیست ها و مربیان برخی تیم ها مگه از بودجه دولتی نیست....چرا بهش توجه نمیشه
اونوقت دانشیار دانشگاه ازاد با ۶ میلیون دریافتی،و ۵۰ مقاله آی اس ای ۳ ماه است حقوق نگرفته است .!!
نوش جونشون. داره زحمت می کشند
سلام... خدا به داد ما قشر طبقه 3 برسه آمین یا رب العالمین
دلتون را به این دولت و نماینده های مجلس و ... خوش نکنید. برید به فکر خودتون باشید. حکایت ما حکایت کارتون خانواده دکتر ارنسته که تو یک جزیره تنها شدند اما با همه تنهایی شون تونستند از پس مشکلاتشون بر بیان. ما الان هم تو ی جزیره هستیم به اسم ایران. باید خودمون از پس مشکلاتمون بربیاییم.
60میلیون که چیزی نیست به شرطی که حقوق کارگر هم حداقل 30میلیون باشه در ضمن دولتی که 400000000000000تومن کسری داره با چه حقی اینقدر دست ودل بازانه حقوق های نجومی را افزایش میدهد؟؟؟تا اعتراض نکنیم همین آش هست و همین کاسه فعلا هم که کرونا را بهانه کرده اند نه واکسن میخرند ونه کاری میکنند.
تو بگو 100 میلیون بدن ولی به کی بدن مهمه!!؟ واسه کسی که واسه مردم 100 میلیارد سود داشته باشه نه واسه یه صندلی که پر یا خالی بودنش فرقی نکنه.
من متوجه این قضیه شدم که تو مملکت ما هر کی دنیال پست هستش در واقع به خاطر کار کردن برای مردم یا رضای خدا نیست بلکه به فکر جیب خودش هست؛ واقعا مسئولی که ۴۰ ۵۰ ۶۰ میلیون در ماه بگیره میفهمه زندگی کردن با چند تا بچه و حقوق مثلا ۳ ۴ میلیون یعنی چی؟؟ من این سوال رو از خود مسئولای نظام میپرسم آیا تا حالا به چنین درکی رسیدین که زندگی با این مقدار ناچیز چطوری ممکنه؟؟ اگر واقعا به این درک میتونی برسی به کارت ادامه بده و اما اگر نمیرسی و نمیخوای تو آتیش بسوزی پست رو ول کن
به این میگن عدالت یکی تو سطل زباله دنبال رزق وپول نفتش میگرده و یکی ....
ادم از این بی عدالتی نمیدونه به کی شکایت کنه مگر مدیران بالا با توجه به مدرک تحصیلی وسابقه کار نمیکنند وحقوق دریافت نمیکنند مگر حق مسئولیت چند برابر کل حقوق جدول استخدامی باید باشد مگر چه کارمهمی وزیان اوری میگنن که وقتی میخواد چندرغاز حقوق کارگر وکارمند وبازنشسته ویا یارانه به مردم میدهند مسئولان گریه میکنند واعتراض میکنن پول نیست تحریم هست از کجا بودجه تامین کنیم اما وقتی میلیونها تومان حقوق مسئولان را افزایش دهند نه کمبود بودجه داره کشور نه کمبود پول معنی داره وهیچ کسی اعتراض به حقوق نجومی اقایان واقا زاده ها نمیکنه
ما کارمندها تو عمر مون یخچال مون یا تلویریون یا جاروبرقی.. خراب بشه دیگه نمیتونیم بخریم انوقت از الان دارن ذهن ها را اماده میکنن برای حقوق شصت ملیونی
ما ملت که راضی نیستیم
دفعه پیش جنجال حقوقهای نجومی را پیش کشیدند و درغایت حقوقهای بالای دو و نیم میلیون تومان در رده حقوق نجومی قلمداد شد ویارانه جماعت دو ونیم میلیون تومان و مشابه هم قطع شد !
من دیگی از هیچی تو این کشور تعجب نمی کنم
خدایش خیلی جالب لایحه بودجه ما هر ساله خودش باعث تورم تو مملکت میشه
...خوب شما که میدونید خرج یه زندگی چقده فکری هم برای بقیه مردم کردید ؟
هر دم از این باغ بری میرسد.
درحکومت اسلامی نبایدسطح زندگی مدیران ازسطح متوسط جامعه بیشترباشد بیعدالتی فقروفساد وتباهی به دنبال خواهدداشت،ومردم راواخورده وناامید میکند فکر جوانان بیکار باشید
بله دیگه شما رئیس رواسا حقوق60 میلیونی میگیرین وبیچاره کارگر 1800 کافیه. حتی اضافه هم هست میتونن پس اندازه کنن.
من که بیکارم ومستاجر بابدبختی پول پیدا میکنم ازکارخونه اخراجم کردن کی به داد من میرسه
باسلام مدیری که شصت میلیون بگیرد نه می توانذ درست تصمیم بگیرد نه درد ان کارگری که سه میلیون می گیرد و دومیلیون اجاره میدهد را خواهد فهمید البته حقوق شصت میلیونی زیاد نیست به شرط انکه ان کارگر هم پنجاه بگیرد حتی اگر به سال 1353بر گردیم من فیش حقوقی دارم از یکی از بستگان معادل ششصد تک تومانی و قولنامه یک خانه در تهران انتهای اتابک به مبلغ دو هزار و پانصد تومان یعنی یک کارمند ساده با پرداخت حدود چهار ماه صاخب خانه می شده اما الان همان خانه سه میایارد تومان ارزش دارد یعنی اگر یک کارمند ساده معادل هفتصد و پنجاه میلیون تومان دریافت کند تازه ارزش ششصد تک تومانی آن دوران است !!!!!!!!!بله بزگواران امنیت یعنی عدم نگرانی مردم از خانه دارشدن عدم نگران از کار عدم نگرانی از شرمنده شدن در پیش زن و فرزند ...
روز اولیکه یارانه رو دادن باهاش میشد سه کیلو گوشت گرفت اما الان چی..؟؟؟؟چرا دغدغه ها فرق کردن، چرا به همه چیز توجه میشه بجز مردم؟ مردم دارن تقاص چی رو پس میدن؟
آقایون مسوول حقوقی نجومی میگیرن بعد ما منتظر یارانه 45تومنی نشستیم که سر ماه بریزن به حسابمون
سلام خیالتون راحت باشه ما مردم قول میدیم از حقوق نجومی تعجب نکنیم اصلاً تا تمام مسئولین زحمت کش حقوق نجومی نگیرن ما اروم نمیگیگیریم
خوبه واقعا واسه مستمریها بدبخت هی نوشتن اعتراض کردنو داد زدن بیست هزارتومن اضافه دادن به کارهای سختو زیان آور که حقوقشون شد دو میلیون هشتصد بیست هزارتومن یک ماه حقوق نجومی برابربا تقریبا 25ماه بازنشستگان تامین اجتماعی دیگه چرا حرف بزنه که تورمه
مگه فقط حقوقاشونو ،مثلا شرکت نفت خونه ی سازمانی میده حقوق خوب مید،بهترین بیمارستان روبه طور رایگان در اختیارشون میذاره خرج گردش و تفریحو علی برکت الله
اونوقت کارگرای بیچاره ای که از پیمانی کارمند قرار دادی شدن با بیست سال سابقه ماهی چار تومن میگیرن حقوق کارگری بدون هیج مزایایی میگیرن بعد موقع عیدی دادن کارمندی باهاشون حساب میکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
كمي زحمت بده كامنتهاي بالا رابخوان ميگه بيمه و... 60 ميليون ميگيرن بعد تو با كدام ازمون امدي نفت كه تقاضاي منزل داري مگر رانت وسفارش
با ۳۰ سال کار ۱۵ سال سختی کار ماهی ۲۶۰۰ تومان حقوق با ۳ فرزند زندگی می
گنیم واقعن خیلی سخته
حقوق ۶۰ میلیونی قانونی است.حقوق فقرا غیر قانونی.همه در برابر قانون برابرند ولی عده ای برابرترند. بنازم به این عدالت.
خلایقی که بهم رحم نکنن و مایهتاج زندگیشونو بخوان از تو جیب هم دربیارن(مثل همین اجاره بهای خونه ها) انتظار دارین مسئولین به ما رحم کنن،!!؟ یکی می گفت آنقدر هزینه پایتختو ببرید بالا تا خلوت بشه، الان چنان هزینه هارو بردن بالا که فکر کنم ایران خلوت بشه!!!
اینکه نور چشمیا ۶۰ میلبون حقوق بگیرن چیز پربیراه نیست اگه بازنشستگان خجل زده را دریافتید اون هنره اقای دولت
واقعا مرهبا به دلسوزان مات کارگر 3.8 بگیره اونا60 خوبه از ماست که بر ماست ... اخه بازنشسته تا 3 م حقوق به نظرت چطور زنده بمونه علا برکت الله
مجلس اگه جلوی این حقوقها رو بگیره که خودشون ضرر می کنن؟مجلس.قانون. تورم . زندان .حقوق ناچیز ، فقط شامل حال افراد کارگر و بدبخت بیچاره اس .واسه کارگرهاست ....
وقتی به هنرپیشه که هیچ باری ازرودوش مردم وجامعه ورنمیداره صدهامیلیون پول میدن براخودشون پادشاهی میکنن دیگه شصت میلیون تومن رقمی دربرابردستمزدهای نجومی بازیگرهانیست دستمزد یه کارشون اندازه سی سال حقوق صدتاکارگره بعدتمام زحمت مملکتوجامعه رو دوش کارگره بیعدالتی تاچقدر؟
هرجا به منفعت خودشان باشد با یک ماده تبصره قانونیش میکنند واجرا میکنند .اما سالهاست که حقوق نیروهای مصلح به خاطر شرایط سخت خدمتی که دارند .قانونی وضع شده که باید حقوقشان 20درصد بالاتر از سایر کارکنان دولت باشد ،اما متاسفانه سالهاست که این قانون برای ما اجرا نشده وحق ما تضیع شده .
دولت خودش می خواد با لا شما ساده هستید حتما سختی کار بیماری زای ومدیریت هر چه که ما ندارم این شخص داره با با کار خودشونه
چه قدر تورم بس کنید
بیستسال برای دولت کارکردم وبازنشسته شدم الان حقوقم ۳۱۰۰هزارتومان شده فقط کفایت ۵ روز زندگیم میشه باقی ماه روبایدبرم کناربازار گدای کنم اونم آیا کسی چیزی پول بهم بدن یاندن الان ۶ماه هست توی خونم فقط حرف گوشت قرمز دومیگیم وسربزیر می اندازم وخجالت میکشم مرغ هم که شده کیلوی۳۵هزارتومان دیگه بایدعکس اجناس روبرای خانوادم بگیرم
نووش جون
ولی نوبت ک ب قشرکارکربرسه ندارن!!!!!!!!!!
حضرت ابراهيم ازخدا خداست بهش ذریه پاک بده. فرزند نابکار هم بد دردیه... مال باید حلال و طیب باشه و حق کسی توش نباشه تا دل خوش باشه.
الان باید اول سیستم معنادار استخدام و اخراج داشته باشیم تابگیم حقوقها حقشونه.
به روح الهی خودم: متاسفم. مراببخش. دوستت دارم. متشکرم
سقف حقوق برای مدیران ،کف حقوق برای کارگران.چرا؟آیا زمان پیامبر وحضرت علی بیت المال اینجوری تقسیم میشد .عدالت اینه ؟دیگه همه منظور از کار وعملکرد مدیران توی این چند سال رو دیدیم وفهمیدیم.حتما نجومی بگیرا اعتراض کردن .
آمدند و نشستند و فریب دادند و خوردند و بردند ( به کانادا) .یا بهتر بگویم : می آیند و می نشینند و فریب می دهند و می خورند و می برند
اب سر بالا برود ...قورباغه ابوعطا میخواند
هم مرگ بر جهان شما نیز بگذرد

هم رونق زمان شما نیز بگذرد

وین بوم محنت از پی آن تا کند خراب

بر دولت آشیان شما نیز بگذرد

باد خزان نکبت ایام ناگهان

بر باغ و بوستان شما نیز بگذرد

آب اجل که هست گلوگیر خاص و عام

بر حلق و بر دهان شما نیز بگذرد

ای تیغ تان چو نیزه برای ستم دراز

این تیزی سنان شما نیز بگذرد

چون داد عادلان به جهان در بقا نکرد

بیداد ظالمان شما نیز بگذرد

در مملکت چو غرش شیران گذشت و رفت

این عوعو سگان شما نیز بگذرد

آن کس که اسب داشت غبارش فرو نشست

گرد سم خران شما نیز بگذرد

بادی که در زمانه بسی شمع ها بکشت

هم بر چراغدان شما نیز بگذرد

زین کاروانسرای بسی کاروان گذشت

ناچار کاروان شما نیز بگذرد

ای مفتخر به طالع مسعود خویشتن

تأثیر اختران شما نیز بگذرد

این نوبت از کسان به شما ناکسان رسید

نوبت ز ناکسان شما نیز بگذرد

بیش از دو روز بود از آن دگر کسان

بعد از دو روز از آن شما نیز بگذرد

بر تیر جورتان ز تحمل سپر کنیم

تا سختی کمان شما نیز بگذرد

در باغ دولت دگران بود مدتی

این گل، ز گلستان شما نیز بگذرد

آبی‌ست ایستاده درین خانه مال و جاه

این آب ناروان شما نیز بگذرد

ای تو رمه سپرده به چوپان گرگ طبع

این گرگی شبان شما نیز بگذرد

پیل فنا که شاه بقا مات حکم اوست

هم بر پیادگان شما نیز بگذرد

ای دوستان خواهم که به نیکی دُعای سیف

یک روز بر زبان شما نیز بگذرد
همین چندماه اخیر ، ما در همه چیز ۵۰٪ تورم داشتیم سال دیگه قطعا بیشتر هم خواهد شد، اونوقت افزایش ۲۵٪ حقوق در سال بعد ، چه مشکلی از ۸۵٪ مردم زیر خط فقر ، حل خواهد کرد؟
نوش جونشون به ما هم پنجاه میلیون بدن
اگر افرادی که قرار هست این حقوق ها رو بگیرن بر اساس شایستگی چنین پست هایی رو تصاحب کرده باشن، نوش جونشون
چرا ی دلالی که 2 کلاس سواد نداره و ماهی چندین برابر این رقم رو داره کسب میکنه به کسی فشار نمیاد ولی ی نفری ک کلی تحصیلات داره و کار مدیریتی جدی داره و احتمالا آدم موثری هم هست، نباید متناسب با زحمت و تخصصش دریافتی داشته باشه و ی همچین حقوقی باعث تکدر خاطرتون میشه؟ (همه اینها به شرط اینه که فرد درسافت کننده بر اساس شایستگی و نه رابطه بازی به چنین پستی رسیده باشه)
واقعا آرزو میکنم تصدی پست ها صرفا بر اساس شایستگی باشه. بعدش نوش جونشون
سلام. نمیدونم مزاح است حقوقهای ۶۰ میلیونی واگر درست است ایکاش با توجه به مشکل پرداختهای حقوق وغیره امسال در این وضعیت بحران کرونا وبیکاری
مردم حقوقهای نجومی میموند برای بعد هیچ طوری
نمیشه که کسانیکه باید این حقوقها را بگیرند کمی هم به همنوعان خودشون توجه کنند . یعنی یک نفر روزی ۲ میلیون خرج کنه ومن بازنشسته روزی فقط ۱۰۰ هزار تومن با عروس وداماد ونوه . بعد میگیم چرا فاصله طبقاتی هست ؟؟ عیب نداره نوش جانتون شاید من حقم همین ۳ میلیون در ماه است .!!!!! خدا کمکمون کنه تا شرمنده نشیم همین . کاش خرید واکسن در راس امور اضافه پرداخت حقوقهای بالا قرار بگیره که جان مردم در خطر است .وتا ۶ماه دیگر که واکسن ایرانی بیاد معلوم نیست چه میزان از مردم مشکل خاص پیدا کنند . ما به توجه دولتمان ایمان داریم وباخبرهای خوب واکسن شارژ میشیم .
مردم خیلی وقته از این حقوق ها تعجب نمیکنن.این دعداد در مقابل رقم اختلاسهای این افراد چیزی نیست............
برفرض این حقوق بدن حقوق 60 میلیونی که قرار نیست به یک کارگر بدبخت بدن یا به یک کارگر معدن ...
فقط بگید علی برکت الله
مابا۲میلیون حقوق زندگی کنیم اونوقت بعضیابالای ۱۰تا۶۰میلیون. این کجای انصاف.
اصلا حرف از حقوق کارگر نیستا. همش حقوق مدیران. حقوق کارگر هرسال 200.300تومن اضافه میشه. حقوق مدیران 20میلیون 20میلیون.این همون عدالت که دم میزنم ازش
الان سقف حقوقی حدود ۴۲ میلیون هست با ۲۵ در صد افزایش حدود ۵۳ میلیون خواهد شد تازه ۲۵ درصدش رو دولت بعنوان مالیات کسر خواهد کرد بنابرین چیزی اضافه نخواهد شد فعلا که کارکنان وزارت نیرو و بانک ها و بیمه ها و برخی از ارگان ها و صدا و سیما در صدر جدول دریافتی ها قرار دارند
پاسخ ها
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
سقف حقوق 34 میلیونه نه 42 میلیون
با سلام خدمت فضلا:
جالب اینکه دولت در سه مرحله حقوق کارمندان خود را افزایش داده است. اسفند98، فروردین و مهر 99 آن هم با یک نامه ، ولی وقتی می خواهند حقوق کارگران را افزایش دهند از بهمن تا فروردین نمایندگان دولت + کارفرما+ کارگری توی سر هم می زنند و با کلی قهر و تر و اخم حقوق کارگر بیچاره را با منت و سنت و کلی وعده سرخرمن که محقق نمی شود. یک هزارم تورم افزایش می دهند. جالترین جای موضوع این که دولت خودش بزرگترین کارفرما است ولی پشت دو کارفرمای بخش خصوصی خودش را قایم می کنه. چرا این موضوع اتفاق می افته بخاطر اینکه اگر مدیران دولتی هم مانند کارگران حقوق می گرفتن، این همه بازی در نمی آوردند.
پاسخ ها
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
ما هم کارمندیم ولی فقط یک بار حقوقموم در فروردین 15 درصد زیاد شده این سه مرحله رو شما از کجا در آوردین!!!0
من هم مثل رئیس جمهور شدم هر روز جمعه که از خواب بیدار می شوم می بینم یک کالایی 3 برابر شده الا حقوقم و نمی دانم چکار کنم تا از این بیماری خلاص بشوم
پس باید به این قانونی که می گوید حداکثر حقوق باید 7 برابر حداقل باشد باید چکار کرد؟!
پاسخ ها
اسدی-یک بازنشسته
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
دوست عزیز قانون برایه من وشماست !!!
وقتی من یک نفر را انتخاب می کنم که برام کار کنه دستمزدش را هم من انتخاب می کنم و هیچ ایرانی راضی به این حقوق برای کارراه اندازش نیست ظاهرا ما فراموش کرده ایم که ما نماینده و وکیل و وزیر انتخاب می کنیم که برای مردم آسایش و رفاه ایجاد کنند نه اینکه آقا بالا سر باشند و حقوق بگیرند و بعد بیایند بگویند ارز را دلالان گران کرده اند سکه بخاطر تقاضا افزایش یافته و مسکن و خودرو بخاطر افزایش ارز زیاد شده است ...هیچ کم کاری در این کشور نباید نادیده گرفته شود و هر کس که مسئول می شود وظیفه دارد در برابر آن پاسخگو و جوابگو باشد و این خواست همه مردم است جالب است خوب کار کرده اند حالا دستمزد خوب هم برای خودشان رقم می زنند زهی خیال باطل...
البته با 6 برابر شدن دلار حقوق 60 میلیونی باز هم کم است ولی مشکل اصلی این است که حداقل حقوق هم باید 9 میلیون تومان شود که با این وضعیت اقتصادی چنین چیزی امکان ندارد و دولت بهتر است به جای حداکثر حقوق 60 میلیونی ارزش ریال را بالا ببرد تا بتوان از این بحران اقتصادی خلاص شد و تمام ظرفیت های اقتصادی و همچنین با کاهش هزینه های اضافه و بیجهت امکان افزایش ارزش پول ملی براحتی امکان پذیر است ولی برخی از تفکرات وسیاست های غلط مانع از ان شده است
حقوق و دستمزد باید با نوع شغل و تحصیلات و مهارت و همچنین هزینه های روزمره زندگی در هر کشور متناسب و منطقی باشه، عدد و رقم اصلا مهم نیست... در ایران بهتره حقوق و دستمزد بر اساس قیمت سکه سنجیده بشه... یک کارگر ماهر باید کف حقوش یک سکه و حداکثر حقوقش 3 سکه باشه... یک کارمند لیسانسیه هم کف دستمزدش باید یک سکه و حداکثر 3 سکه باشه به تناسب سابقه و مسئولیت ... و یک نخبه دانشگاهی با تحصیلات دکتری در هر کجا که باشد هیئت علمی باشد یا غیر هیئت علمی کف حقوقش باید 2 سکه و حداکثر 7 سکه دریافت کند... و موارد دیگر... اقتصاد ایران در این شرایط و با اسن سابقه این را ایجاب می کند... اصلا عدد 10 میلیون و 20 میلیون و 60 میلیون ملاک نیست، بلکه گول زننده است... فریب این ارقام و اعداد را نخورید...
این تصمیم غلطه چون همه نگاه به این حقوق ها ینجومی کالای خودشومیکشن بالا....قحطی نزدیک است
تابناک شیطون شدی جیگر... مردم می نویسن با دکتری 5 میلیون می گرن ... زود ناشناس می شی زیرش می نویسی «من دکتری دارم بیکارم» ... یعنی برو شکر کن ... بابا شیطون! ... حق اونی که دکتری از دانشگاه خوب گرفته و دانشمند کشور به حساب می آد 5 میلیون نیست عزیزم حداقل 50 میلیونه تو این شرایط، مسئولین بصیرتش رو ندارن این رو درک کنند ... چرا اینو نمی نویسی و منتشر کنی... آره شیطون ... جیگرتو ...
ارزش پول کمتر کمتر میشه .حقوق کارگر ثابت۱۸۰۰.عملکرد دولتمردان....
اختلاس و رانتی که فقط یک نمونه آخریش سود 4 هزار میلیارد تومنی از بورس با استفاده از رانت اطلاعاتی بوده! چرا هیچ حساسیتی در مردم ایجاد نمیکنه! فکر نمی کنید که صحبت از حقوق های به اصطلاح نجومی سرگرم کردن مردم و دور کردن اذهان از این رانت ها و اختلاس ها می باشد!؟
به جای این حقوقهای نجومی کم تر بگیرند .چهار تا بیکار هم برن سرکار خدا رو خوش نمیاد.
اینقدر یزرگش نکنید. اولاً مگر چند نفر مدیر 60 میلیونی داریم؟ در ثانی برای اون مدیر، 60 میلیون هم کمه. نباید یک کارگر ساده و یا یک جوون تازه کار خودشو با یک مدیر باسابقه مقایسه کنه. میزان کارایی و عملکرد و درامد زایی یک مدیر با تجربه برای یک سازمان قابل مقایسه با کارمندهای ساده نیست. درشت نمایی این ارقام جز عوام فریبی چیزی نیست.
در زمانه و کشوری که واقعاً بعضی از آحاد جامعه باسیلی صورت خودشان را سرخ می کنند و پدر ئ مادرهای جوان و میانسال و خلاصه خیلی ها پاسخ مطلوب و قانع کننده ای برای سیر کردن شکم فرزندان خود ندارند ، خدا را خوش نمی آید که بعضی ها حقوق های نجومی بگیرند و دیگران آه بکشند ، خدا می داند همین حقوق های نجومی باعث گرانی های افسار گسیخته می گردد ، در ایام همین یلدای نصف و نیمه هموطنی تعریف می کرد رفتم میوه بخرم بدلیل گرانی و کمبود پولم نتوانستم چیزی بخرم و داشتم از مغازه میوه فروشی با شرمندگی خارج می شدم صفی از خریداران با چرخهای پر از میوه های گران قیمت دیدم که یک نفر از آنها را فکر می کنم حدود سه میلیون توان خرید کرده بود ، این تفاوتها جگر می خراشد ، خون بدل می کند ، مسئولین شما را بخدا تدبیر کنید تا بیش از این دلها خون نشود ، از آه مردم بترسید !!!!
برای مدیری که میلیاردها نفع به مردم می ساند 60 میلیون کم هم هست ولی عموم مدیران بیشتر طفیلی هستند تا نفع رسان
حالا حقوق ۶۰دمیلیونی نه ۴۰ میلیونی مگه داره چیکار میکنه که اینقدر باید حقوق بگیره یعنی فقط این اقایون بلد و باتجربه هستن که برای مملکت کاری بکنن که تهش هم شده این. همین ظرفیت و فرصت به دیگران بدن چه بسا بهتر و با حقوق منصفانه کار کنند.
خودتون گول نزنید عالی ترین مدیر کشور هم باشه این حقوق حق الناس هستش و اگه هم یک ریالش از سهم من باشه من ناراضیم. هر چند این آقایون دیگه نمیتونه مردم و درک کنه که ببینه کی راضی هست یا ناراضی . با این پولا این جور ادما دنیاهاشون هم با ماها فرق میکنه. کسایی حرف منو درک میکنن که حداقل چندباری با اینا سلام علیکی داشته باشه
سلام والا اگه حقوقی که میگرن این باشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار