بازدید 15087
۷

آمار تجارت خارجی ایران در پایان پاییز/ ۷ میلیارد دلار کالای چینی وارد شد

در ۹ ماهه سال‌جاری، ۱۱۰ میلیون تن کالا به ارزش ۵۲ میلیارد دلار بین ایران و کشور‌های مختلف جهان مبادله شد که سهم صادرات ۸۵.۲ میلیون تن به ارزش ۲۵ میلیارد و یکصد میلیون دلار بود.
کد خبر: ۱۰۲۳۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹ 23 December 2020
آمار تجارت خارجی ایران در پایان پاییز/ چین مبدأ نخست کالا‌های وارداتی به ایران/ کاهش صادرات غیرنفتی از لحاظ وزن و ارزش
 
در ۹ ماهه سال‌جاری، ۱۱۰ میلیون تن کالا به ارزش ۵۲ میلیارد دلار بین ایران و کشور‌های مختلف جهان مبادله شد که سهم صادرات ۸۵.۲ میلیون تن به ارزش ۲۵ میلیارد و یکصد میلیون دلار بود.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از گمرک ایران؛ مهدی میراشرفی، رئیس کل گمرک ایران با اعلام این خبر گفت: مقایسه صادرات غیرنفتی کشورمان با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۱۷ و ۲۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.
 
وی افزود: این میزان صادرات با توجه به به شرایط ناشی از شیوع بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ و تحریم‌های ظالمانه آمریکا نشانه تلاش و همت دست‌اندرکاران حوزه صادرات و همچنین تولیدکنندگان کشورمان است و پیش‌بینی می‌شود که در ماه‌های باقی‌مانده از سال همچنان به روند افزایشی خود ادامه دهد.

میراشرفی اظهارداشت: مقاصد کالا‌های صادراتی ایران در این مدت کشور‌های چین با ۲۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تن به ارزش ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار، عراق با ۲۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تن به ارزش ۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار، امارات متحده عربی با ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تن به ارزش ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار، ترکیه با ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار و افغانستان به ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار بودند.
 
آمار تجارت خارجی ایران در پایان پاییز/ چین مبدأ نخست کالا‌های وارداتی به ایران/ کاهش صادرات غیرنفتی از لحاظ وزن و ارزش


رئیس کل گمرک ایران همچنین گفت: سهم واردات از سر جمع تجارت خارجی در این مدت به لحاظ وزنی ۲۵ میلیون تن و از حیث ارزش ۲۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن یک درصد و از لحاظ ارزش ۱۶ درصد کاهش یافته است.
 
میراشرفی تأکید کرد: از میزان ۲۵ میلیون تن کالای وارداتی به کشور ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تن را کالا‌های اساسی تشکیل می‌دهد و ۷۰ درصد وزن واردات را ۲۵ قلم کالای اساسی به خود اختصاص داده است.

رئیس کل گمرک ایران اظهارداشت: مبدأ کالا‌های وارداتی در ۹ ماهه سال‌جاری به ترتیب چین با ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن به ارزش ۷ میلیارد دلار، امارات متحده عربی با ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن به ارزش ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار، ترکیه با ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن به ارزش ۳ میلیارد دلار، هند با یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار و آلمان با ۹۱۱ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار بوده است.
 
وی همچنین گفت: در این مدت ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالا از قلمرو کشورمان به کشور‌های همسایه ترانزیت شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰.۹ کاهش نشان می‌دهد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
حالا این کالای وارداتی از چین چی هست !!!!؟؟؟
ماکه کالای باکیفیت چینی ندیدیم ازماشیناشون گرفته تا مابقی جنسا یکی از یکی بی کیفیت تر
به احتمال زیاد در مقابل پول نفت کالا تحویل دادند آیا واردات کالا از چین به تولید داخلی ضربه نمی زند
وای وای
از چین اینهمه واردات!!؟!
تعجب ندارد به غیر از چین مگر کسی با ما معامله میکند
سونامی سرطان در راه هست . راستی کالای بنجل چینی را میشود خرید ولی واکسن را نه ؟
از این همه صادرات چقدر ارز وارد خزانه ایران شده؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل