بازدید 3296
همه اتفاقات بازار نقل و انتقال فوتبال؛

کوچ ستاره‌ها در سکوت سرخابی‏ها

استیل آذین بی شک بهترین تیم فصل نقل و انتقالات بوده است. این تیم تا این لحظه سوشا مکانی، میلاد زنیدپور، حسن اشجاری، حسین کاظمی و سیاوش اکبرپور را جذب کرده است و یک جالی خالی هم برای ستاره‌ای دیگر از لیگ برتر خالی گذاشته است. مسئولان باشگاه استیل آذین این روزها چشم به ستاره‌های فوتبال ایران که تا فصل گذشته در خارج از کشور بازی می کردند، دارند.
کد خبر: ۱۰۲۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۲ 03 June 2010
بازار نقل و انتقالات بازیکنان فوتبال همیشه با سر و صدا همراه است و در حالی که سازمان لیگ بر سقف 350 میلیون تومانی تاکید می کند اما همچنان رقم‌های سرسام آوری رد و بدل می شود. گروه ورزشی "مهر" در گزارشی به همه اتفاقات قطعی و احتمالی فصل نقل و انتقالات پرداخته است.

به گزارش مهر، فصل نقل و انتقالات هنوز به نیمه راه نرسیده است. از روز چهارم شهریور ماه که رسما زمان نقل و انتقالات آغاز شد و تا به امروز که بیش از 9 روز از آن تاریخ می گذرد، تکاپوی برخی تیمها برای بستن تیمی منسجم برای فصل بعد و البته خواب تابستانی برخی دیگر از تیمها که یا بلاتکلیف هستند و یا بودجه ندارد، مهمترین اتفاق فصل نقل و انتقالات بوده است.

بدون شک بهترین تیمهای فصل نقل و انتقالات تاکنون استیل آذین و سپاهان بوده‌اند که با جذب بهترین‌های لیگ برتر سعی در ساختن تیمی قدرتمند برای فصل آینده دارند. هنوز فرصت زیادی تا پایان فصل جابجایی ستاره‌ها باقی مانده اما بد نیست نگاهی گذار به آنچه در فصل جار و جنجال فوتبال ایران گذشته داشته باشیم.


سپاهان؛ یارگیری خوب و تردید از تصمیم قلعه نویی
سپاهان قهرمان فصل گذشته است و همانطور که انتظار می رفت، فصل نقل و انتقالات را نیز قهرمانانه آغاز کرد. جذب بازیکنانی چون فابیو جانواریو، هاشم بیک زاده، محمد حسن رجب زاده و رضا ناصحی باز هم ثابت کرد "ساکت" مدیری پر سر و صدا در فصل نقل و انتقالات است.

در حال حاضر او درصدد تمدید قرارداد ستاره‌هایی چون محرم نویدکیا، سیدجلال حسینی، هادی عقیلی و سید مهدی رحمتی است. این بازیکنان که نقشی بسزا در قهرمانی سپاهان داشتند، با تمدید قرارداد دوباره با این تیم می توانند، ترکیب ستاره‌های تیم قلعه نویی را کامل کنند. البته ساکت و سپاهانی‌ها در این روزها دغدغه امیر قلعه نویی را هم دارند. او با وداع واعظ آشتیانی از استقلال بی میل به بازگشت دوباره به جمع آبی پوشان نیست و هنوز قراردادش را با باشگاه سپاهان ثبت نکرده است. همین مسئله نگرانی ساکت را به دنبال داشته که مبادا امیر قید قرارداد داخلی خود با سپاهان را بزند و راه بازگشت به تهران را در پیش بگیرد. هر چند امیر قلعه نویی در برنامه 90 تاکید کرد که امسال کشاورزی خواهد کرد ولی به استقلال نخواهد رفت.


ذوب آهن؛ خواب در هیاهوی همشهری
در میان هیاهوی فصل نقل و انتقالات باشگاه ذوب آهن در خواب است و رویای صعود به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان را می بیند. حسن اشجاری اولین بازیکن شاخصی است که از این تیم جدا شد و مشخص نیست نفر بعدی که با این تیم وداع می کند کیست. مذاکرات با نفراتی چون جلال رافخایی، حسین ماهینی و ... تنها اخباری است که از باشگاه ذوب آهن به گوش می رسد اما هنوز قراردادی رسما با هیچ بازیکنی به امضا نرسیده است. از سوی دیگر منصور ابراهیم زاده به مدیران ذوب آهن این اطمینان خاطر را داده که قراردادش را با این تیم تمدید خواهد کرد. اینکه چقدر او به وعده اش پایبند خواهد بود، در روزهای آینده مشخص خواهد شد.


استقلال؛ کوچ بازیکنان، استعفای جمعی مدیران و نگرانی هواداران
این روزها همه از استقلال وداع می کنند. از مدیران باشگاه تا بازیکنانی چون سیاوش اکبرپور، حسین کاظمی، هاشم بیک زاده و ... عطای ماندن را به لقایش می بخشند و می روند. می روند و استقلال را تنهاتر از همیشه می گذرانند. استقلال روزهای بدی را می گذراند، شاید تعیین تکلیف مدیریت این باشگاه، گره کور مشکلات آبی پوشان را باز کند. شایعاتی نیز پیرامون بازگشت امیرقلعه نویی و ناصر حجازی به این تیم شنیده می شود هر چند که همه اینها گمانه‌زنی است. مهمترین نکته درباره آبیهای پایتخت نگرانی هواداران است.


پرسپولیس؛ مذاکره و دیگر هیچ
مدیران باشگاه پرسپولیس این روزها فقط با بازیکنان مذاکره می کنند. خزانه خالی باشگاه پرسپولیس به کاشانی و تیم مدیریتی باشگاه اجازه نمی دهد پا را از گلیم خود فراتر بگذارند و آنها فعلا ترکتازی پولدارهای لیگ برتر را تماشا می کنند. تمدید قرارداد سپهر حیدری و محمد منصوری مهمترین اقدام باشگاه پرسپولیس تا به این لحظه از فصل نقل و انتقالات بوده است. صحبت از پیوستن امیرحسین فشنگچی، محمد نوری، مهرزاد معدنچی و .. به این تیم می شود اما هیچ اظهار نظر رسمی در این مورد نشده است. البته علی دایی از مذاکره با هادی عقیلی مدافع سپاهان نیز خبر داده اما عقیلی باب مذاکره با زردپوشان اصفهانی را گشوده است. کریم انصاریفرد نیز برای پرسپولیس 500 میلیون تومان آب می خورد که مشخص نیست این انتقال به سرانجام برسد. داشتن سرمربی تنها نکته مثبت پرسپولیس در این فصل نقل و انتقال است. پرسپولیس در سه سال گذشته در فصل کوچ بازیکنان بدون سرمربی بوده است.


استیل آذین؛ بستن تیم در حداقل زمان اما بدون سرمربی
استیل آذین بی شک بهترین تیم فصل نقل و انتقالات بوده است. این تیم تا این لحظه سوشا مکانی، میلاد زنیدپور، حسن اشجاری، حسین کاظمی و سیاوش اکبرپور را جذب کرده است و یک جالی خالی هم برای ستاره‌ای دیگر از لیگ برتر خالی گذاشته است. مسئولان باشگاه استیل آذین این روزها چشم به ستاره‌های فوتبال ایران که تا فصل گذشته در خارج از کشور بازی می کردند، دارند. تمدید قرارداد علی کریمی هم از دیگر اهداف آنهاست. باشگاه استیل آذین علاوه بر جذب بازیکنانی که از آنها یاد شد اقدام به تمدید قرارداد نفراتی چون مهدی مهدوی کیا، کاظم برجلو، مهدی محمدی، حمید نشاط جو، فریدون زندی و ... کرده است. حنیف عمران زاده بازیکن تیم فوتبال استقلال هم برای پیوستن به این تیم ابراز تمایل کرده اما از قرارداد وی با آبی پوشان یک سال دیگر باقی مانده است. پیوستن برخی بازیکنان ایرانی حاضر در لیگ امارات به استیل آذین نیز از احتمالاتی است که این روزها مطرح می شود. تمام این یارگیری‌ها در حالی در استیل آذین به وقوع پیوسته که این تیم هنوز فاقد سرمربی است. البته استعفای مصطفی دنیزلی از بشیکتاش ترکیه احتمال حضور وی بر روی نیمکت استیل آذین را تقویت می کند.


صبای قم؛ سرمربی تمدید کرد و حالا تلاش برای حفظ ستاره‌ها
تمدید قرارداد رسول کربکندی با باشگاه صبای قم نشان می دهد، این تیم در لیگ برتر آینده حضور خواهد داشت. اینکه با کدام بازیکن و نفرات، موردی است که طی روزهای آینده مشخص خواهد شد. قطعا حفظ بازیکنان شاخصی چون محمد نوری، امیرحسین فشنگچی و ... اولویت اول کربکندی و مدیران صبا خواهد بود.


سایپا؛ مایلی کهن تمدید کرد
محمد مایلی کهن قراردادش را با سایپا کرج تمدید کرد و تا به امروز مانع از جدایی کریم انصاریفرد از این تیم شده است.  سایپا هم مانند بسیاری از تیمهای لیگ برتری فعلا تماشاگر رقابت بزرگان لیگ برتر جذب ستارههاست و شاید در روزهای آینده بیشتر از این تیم بشنویم.


تراکتورسازی؛ با امید آغاز شد
باشگاه تراکتورسازی تبریز با جذب چهار بازیکن از تیم امید خود فعلا در فصل نقل و انتقالات بیکار نبوده است. جیب خالی شفق و دیگر مدیران باشگاه تراکتورسازی به آنها اجازه نمی دهد، همپای سپاهان و استیل آذین خرج کنند، پس بیرون می نشینند و به موقع برای بستن تیم خود دست به کار می شوند. البته هنوز مشخص نیست سرمربی این تیم برای فصل آینده کیست. از کمالوند و مدیران تراکتورسازی در این خصوص سئوال کنید، بدون تعارف از کمالوند به عنوان سرمربی آتی خود یاد می کنند اما هنوز قراردادی رسمی که نشان دهد این مربی جوان فصل آینده هم در تبریز خواهد بود، به ثبت نرسیده است.


مس و فولاد؛ آسوده از نیمکت در اندیشه یارگیری
وضعیت مس کرمان و فولادخوزستان تقریبا مشابه است. همین که مسئولان این دو باشگاه می دانند سرمربی شان برای فصل آینده کیست، اتفاق خوبی برای آنهاست و امیدوارند که بتوانند با نظر این دو مربی تیم خوبی برای فصل دهم تدارک ببینند. مرفاوی در تیم مس چشم به برخی ستاره‌های استقلال دارد که تا به امروز تنها روی جلد روزنامه‌ها نارنجی پوش شده‌اند و جلالی نیز هنوز مشخص نیست در فصل نقل و انتقالات کدام بازیکن را می خواهد و چشم به ستاره‌های کدام تیم دارد. تا به امروز فقط بهادر عبدی از تیم شاهین بوشهر به این تیم خوزستانی پیوسته است.


ملوان؛ خبرها نگران کننده است
از باشگاه ملوان بندرانزلی اخبار خوبی به گوش نمی رسد. برکناری مدیرعامل باشگاه، انتخاب نشدن جانشینی برای مدیر معزول، کاهش بودجه باشگاه، کوچ بازیکنان شاخص و ... نشان می دهد که پورغلامی و انزلی چی‌ها فصلی سخت را پیش رو دارند. آنها امیدوارند با جذب چند بازیکن سرباز به وضعیت تیم خود سروسامان بخشند، فعلا که از این نمد هم کاهی برای انزلی چی‌ها ساخته نشده است.


پیکان؛ استعفای مدیرعامل و آینده مبهم
بازهم تغییر و تحول در راس مدیریت باشگاه پیکان قزوین این تیم را در آستانه فصل نقل و انتقالات تحت تاثیر قرارداد. پذیرش استعفای کامران صاحب پناه از سمت مدیرعاملی باشگاه و انتخاب محمود شیعی به جای او مهمترین اتفاق در جمع قزوینی‌ها طی روزهای گذشته بوده است. شیعی باید ابتدا سرمربی تیم خود را تعیین کند و پس از آن به دنبال ساختن تیمی آبرومند برای فصل آینده باشد.


شاهین و پاس؛ همدان یک گام جلوتر از بوشهر
شاهین بوشهر و پاس همدان از جمله تیم‌هایی هستند که در روزهای پایانی فصل گذشته در لیگ برتر ماندنی شدند. این دو تیم هنوز تدارک برای فصل دهم را شروع نکرده‌اند، البته همدانی‌ها با تمدید قرارداد مدیرروستا یک قدم از بوشهری‌ها پیش هستند.


راه آهن شهرری؛ بی سروصدا و امیدوار به آینده
راه آهن شهر ری نیز در فصل نقل و انتقالات تنها حمید هدایتی را از تیم پیکان قزوین جذب کرده و قرارداد فرشید کریمی را تمدید کرده است. قرار است تارتار نیز فصل آینده سرمربی راه آهن شهر ری باشد اما هنوز قراردادی امضا نکرده است. میلاد زنیدپور اولین بازیکنی است که رسما از تیم راه آهن جدا شده است. او با عقد قراردادی دوساله به استیل آذین پیوست.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر