بازدید 16638
حجت الاسلام مصباحی مقدم در گفت و گو با «تابناک» مطرح کرد

تکذیب حمایت جامعه روحانیت مبارز از یک نامزد خاص! / فعلا گزینه‌ای را مشخص نکردیم/ جزئیاتی از سازوکار انتخاباتی اصولگرایان برای ۱۴۰۰

حجت‌الاسلام «غلامرضا مصباحی‌مقدم» درباره اینکه چه بستر‌هایی باید در راستای مشارکت حداکثری مردم در عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ فراهم شود، اظهار کرد: انتخابات ریاست‌جمهوری، جزو انتخابات سرنوشت‌ساز برای مردم است؛ از این روی آن‌ها می‌دانند که رئیس‌جمهور تاثیر زیادی بر وضعیت اجتماعی و اقتصادی و احیانا وضعیت سیاسی آن‌ها خواهد داشت و به این ترتیب، با مشارکت بیشتری در انتخابات حضور پیدا می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۲۳۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵ 23 December 2020

حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی مقدم :: خبرگزاری خانه ملت

هرچه به انتخابات ریاست جمهوری نزدیک‌تر می‌شویم، اخبار گاه و بیگاه و زمزمه‌های مربوط به آن بیشتر و بیشتر می‌شود؛ نظیر اینکه گفته شد، اخیراً جلساتی با حضور دبیران کل اکثریت احزاب اصولگرا تشکیل و مقرر شده تا ساختاری با نام «شورای عالی اصولگرایان» ایجاد شود. همچنین پنج نماینده از سوی احزاب اصولگرا انتخاب و به جامعه روحانیت مبارز معرفی شده تا ساختار برای انسجام و همگرایی اصولگرایان برای انتخابات ۱۴۰۰ تشکیل شود.

به گزارش «تابناک»؛ فعالیت‌های انتخاباتی احزاب برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰ جدی نشده و به نظر می‌رسد از اسفند ماه به بعد، رنگ و بوی تازه‌ای گرفته و پرفشار دنبال شود. «فضا هنوز انتخاباتی نیست و به ساز و کار مشخصی برای ۱۴۰۰ نرسیده‌ایم»؛ جمله ای که بیشتر فعالان سیاسی و حزبی دو جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب است آن را در پاسخ به چگونگی فعالیتشان برای انتخابات خرداد سال آتی مطرح می‌کنند. همین رویه نشان می‌دهد با اینکه کار استارت خورده، همچنان خبری از فعالیت جدی جز چند کاندیدا نیست.

کاندیدا‌های ریاست‌جمهوری که هنوز جدی نیستند

در خصوص کاندیدا‌های احتمالی، هرچند هرازگاهی خبر‌های انتخاباتی از دو اردوگاه اصولگرا و اصلاح طلب به بیرون درز کرده و برخی رسانه‌ها اسامی چهره‌های احتمالی هر دو جریان برای کاندیداتوری در ۱۴۰۰ را مطرح می‌کنند، به جز اعلام تعدادی از کاندیدا‌های احتمالی از سوی حزب کارگزاران سازندگی، برخی گمانه زنی‌ها در خصوص کاندیداتوری «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی و اعلام کاندیداتوری سردار «حسین دهقان» وزیر دفاع دولت یازدهم، هیچ یک از پیش‌بینی‌ها تحقق رسمی نیافته است.

اصولگرایان نیز قرار است در این انتخابات هم با میدان داری جامعه روحانیت مبارز پای به عرصه رقابت با رقبای انتخاباتی خود بگذارند و گویا مقدماتی هم در این خصوص فراهم شده است! آخرین وضعیت تحرکات انتخاباتی این طیف و جامعه روحانیت را حجت الاسلام «غلامرضا مصباحی مقدم» جویا شدیم.

هنوز از هیچ کاندیدایی حمایت نکرده‌ایم

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: جامعه روحانیت مبارز تا به امروز از هیچ فرد و گزینه‌ای برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ حمایت نکرده است.

حجت‌الاسلام «غلامرضا مصباحی‌مقدم» در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی «تابناک» درباره اینکه چه بستر‌هایی باید در راستای مشارکت حداکثری مردم در عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ فراهم شود اظهار کرد: انتخابات ریاست‌جمهوری، جزو انتخابات سرنوشت‌ساز برای مردم است؛ از این روی آن‌ها می‌دانند که رئیس‌جمهور تاثیر زیادی بر وضعیت اجتماعی و اقتصادی و احیانا وضعیت سیاسی آن‌ها خواهد داشت و به این ترتیب، با مشارکت بیشتری در انتخابات حضور پیدا می‌کنند.

پیش‌بینی می‌کنم انتخابات پرشوری داشته باشیم

وی افزود: بنده تصور می‌کنم انتخابات آینده انشاءالله با حضور مردم به صورت گسترده، انتخابات پرشوری خواهد بود؛ البته بدون شک شرایط اقتصادی در اینکه مردم از انتخابات کمتر یا بیشتر استقبال کنند تاثیرگذار است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه شرایط سیاسی نیز در روند برگزاری و حضور مردم در انتخابات تاثیرگذار است، تصریح کرد: اینکه احزاب و جریانات سیاسی به صورت فعال در عرصه انتخابات وارد شوند، موضوع مهمی است و اگر ما شاهد این باشیم که جریانات سیاسی بهانه‌گیری نکنند و مبنا را مصالح ملی قرار دهند و به جای اینکه موضوع برای آن‌ها منافع جریانی باشد، مصالح ملی را در نظر بگیرند در این صورت اگر کاندیدای مناسبی را معرفی کنند و مورد تایید شورای نگهبان باشد تصور بنده این است که مشارکت بهتری را از انتخابات مجلس شاهد خواهیم بود.

شورای عالی اصولگرایان برای ۱۴۰۰ تصمیم می‌گیرد

مصباحی‌مقدم در تشریح آخرین فعالیت‌های جامعه روحانیت مبارز برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۴۰ حزب سیاسی از همراهان جامعه روحانیت مبارز به میدان آمدند و نمایندگان خود را معرفی کردند و تقریبا از هر ۸ حزب یک نماینده تعیین شدند تا در نهایت ۵ نفر برای حضور در شورای عالی مشخص شوند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه انشاءالله به زودی نمایندگان تشکل‌های زنان و جامعه مدرسین را نیز معرفی خواهیم کرد تا انشاءالله ساختار ما شکل گیرد، تاکید کرد: ما هنوز درباره گزینه‌های انتخابات ریاست‌جمهوری تصمیمی نگرفته ایم.

وی گفت: برخی این روز‌ها فضاسازی‌هایی را انجام دادند و گفتند که جامعه روحانیت مبارز می‌خواهد از یک گزینه در انتخابات ریاست‌جمهوری حمایت کند، اما تاکنون هیچ اسم و گزینه‌ای برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری از سوی جامعه روحانیت مبارز و اصولگرایان معرفی نشده است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۸
مردم شرکت نمکنند خودشان یک نفر بذارن
خبر جدیدی چی دارید نامزد انتخابان یا اصولگراست یا اصلاح طلب که هردو مردم را اذیت کرده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
بابا چرا انقدر تعلل میکنید
ژاپن شدنمون عقب میفته ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
جالب اینجا است که ترسیدند قالی باف رای نیاورد و رئیس مجلسی را هم از دست بده که دست به کار شدند و مصوبه ای را تصویب کردند که ریاست دو قوه قضائیه و مقننه لازم نیست استعفا بدهند و البته که اقای رئیسی بزرگوار کاندید نخواهند شد و اصولا احتیاجی به این مصوبه نداشتند
ولی اقای قالی باف چون می دانند شانس زیادی ندارند و ممکن است پست رئیس مجلسی را هم از دست بدهند لذا دست به کار شدند. تاسف تاسف تاسف
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
از کجا معلوم ایندفه یک نظامی رو انتخاب نکنن؟
حتما نظر مصباحی مقدم و باهنر احمدی نژاد است!
توی پیری آدم شوخ طبعیش هم گل میکنه!!!!
پیش بینی شما اشتباه است.
پیش بینی شما اشتباه است.
انتخابات خداحافظ

رای بی رای


مگر در ۴۳ سال گذشته کشور جز در کنترل اصلاحطلبان و اصولگرایان بوده ؟؟؟؟!!!!!

برای چی باید یک اشتباه را ۵ بار تکرار کنیم ؟؟؟
شعور بنده به من اجازه نمیده اشتباه قبل را تکرار کنم

رای بی رای

هزینه انتخابات را خرج ساخت مدرسه کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
شعور من هم اجازه نمی دهد با رای ندادن یک اقلیت تند رو نهادها را بعهده بگیرد
مانند مجلس ۲۰ در صدی
حداقل چند نفر در مجلس و غیره حرف دل مردم را بزنند
کدوم انتخابات؟ "
رای بی رای
سلام
واکسن چی شد
دغدغه ما این است
لطفا کاندیدای خود را زودتر معرفی نمایید تا اصلاح طلبان و روزنامه های زنجیره ای بتوانند تخریب وی را شروع نمایند
این کار موجب گرم شدن انتخابات می شود.
به نظرم هر کاندیدایی باید حد اقل نام 10 نفر از وزراء و معاون اول خود را بیاورد
تا مشخص باشد غیر از شعار چه مسیری را می خواهد برود.
به شخصه چون انتخابات ریاست جمهوری را برای کشورم امری حیاتی میدانم در انتخابات شرکت خواهم کرد
به شما هم توصیه میکنم شرکت کنید. با شرکت نکردن مشکلی حل نمی‌شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
با شرکت کردن هم مشکلی حل نمی‌شود
بلکه یک مشکل لا ینحل دیگر بوجود می اید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
همین شماها بودید که ما را بدبخت کردید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
منفی هات رو با ماشین حساب جمع بزن
مگر کسی رای هم میده براچی و برای کی رای بدی این مملکت را ولش کنن به حال خودش و مجلس و دولت نداشته باشه بهتر میچرخه تا مجلس و دولت داشته باشه و چوب بزارن لای چرخاش .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
نا امید شدن و نا امید کردن کاری نمی کند
با ید اکثریت در تمام انتخابات شرکت کنند تا مملکت دست تندرو ها نیافتد
ممکن است طول بکشد ولی قطعی است
اینقدر که شما الکی به انتخابات هیحان می دین نوبره .
واقعا نمی دونین که مردم به کسی رای نخواهد داد ؟
من به این دلائل رای نمیدهم ونمیگذارم خانواده وبستگانمم رای بدهند
1-درطول این41سال هروقت گفتن رای دادیم اخرش برای من ومردم چه ثمره ای داشت؟
2- رای دادیم ورای دادم رای ماراحرام اعلام کردند ویا حاشیه نشین وخس وخاشاک وهزارتوهین به ماملت
3- رای به اصولگرایان نمیدهم...
4- رای به اصلاح طلبان نمیدهم چون ترسو هستند به وعده های خودعمل نمیکنند وتسلیم قدرت میشوند
5- رای نمیدهم چون حقوق من افسربازنشسته کفاف 10روز ماه را نمیکند
6- رای نمیدهم چون هرکس انتخاب شد بستگان وهم حزیس هایش استخدام شده اند
7- رای نمیدهم گرانی وتورم برای مسئولان از اهمیت برخوردارنیست
8- رای نمیدهم چون ارزش مامردم ایران کم است
9- رای نمیدهم چون صداقت ندارند
10- رای نمیدهم چون شجاع وکارامد نیستند
11- رای نمیدهم چون رئیس جمهور تصمسم گیرنده نیست
12- رای نمیدهم چون بفکر اشتغال ومعیشت مردم نیستند
13رای نمیدهم چون رای ماارزشی ندارد
14- رای نمیدهم چون قرارنیست مذاکره ای صورت بگیرد
15- رای نمیدهم چون قرارنیست بساط تحریم بچیده شود
...
چه دل خوشی دارن این آقایون دارن برای خودشون برنامه ریزی میکنن. با این اوضاع احوال کی رای میده. خودتون ببرید و خودتون بدوزید. دیگه انتخابات برای چی؟
چه دل خوشی دارن این آقایون دارن برای خودشون برنامه ریزی میکنن. با این اوضاع احوال کی رای میده. خودتون ببرید و خودتون بدوزید. دیگه انتخابات برای چی؟
جناب مصباحی بد نیست بازنشسته شوید
مگه قراره کسی رای بده
علت این پیش بینی ها عدم زندگی با مردم است مسئولین دیگر مردم را فراموش کردندودر مشکلات مردم حضورندارند.واینجور پیش بینی ها هرکس از ظن خودش هست.
نان چی شد ؟ واکسن چی شد ؟ شغل چی شد ؟ هرکسی میخواد رییس جمهور بشه . به ما چه . مردم دغدغه نان دارند نه حجاب و رییس جمهوری . ما رای نمی دهیم شیر یا خط بیاندازید هرکسی را خواستید رئیس جمهور کنید .
به خدااااااااوندی خداااااوند قسم اگر در انتخاباتی دیگر شرکت کنم
دلتون خوشه ها ، اضولگرا اصلاح طلب کیه ، مردم غرق مشکلاتند و مقصرش رو هم این بظاهر مدیران واقعا مدعی می دونند
عده ای با لباس نظامی صف کشیدن تا رئیس جمهور بشن . مردم به نظامی جماعت رای نخواهند داد . اگر اصولگرایان گزینه مناسب و مورد قبولی نداشته باشند و فقط بر نظامی ها تکیه کنند اون یه عده هم ترجیح میدن اصلا رای ندن . بنابراین کاندیدای اصلاح طلب با کمترین رای پیروز انتخابات میشه. به نظر من بهترین گزینه اصولگرایان برای پیروزی قطعی حاجی باباییه .
اکثر کشورها واکسیناسیون رو شروع کردن، یا طی یکی دو ماه شروع میکنند. آنوقت اینجا به فکر انتخاباتشون هستن.
بفرمایش امام میزان رای ملت است که متاسفانه بخاطر اجرای سیاستهای سیاسی واقتصادی عقب مانده وفشارهای بی سابقه اقتصادی براکثریت ملت ایران وناامیدی از وضعیت آینده کشور دیگر ملت امیدی برای آینده کشور بااین وضعیت اسفناک در تمامی زمینه ها ندارند تا درانتخابات شرکت نمایند همانطور که درانتخابات مجلس هم نظرشان با شرکت نکردن در انتخابات اعلام نمودند گویا حضرات همچنان درفکر انتخابات هستند وسخن ملت رادریافت ننمودند وبرطبل توخالی انتخابات میکوبند غافل آزآنکه دیگر امیدی به آینده باوضعیت فعلی وجودندارد تا سرکت نمایند
رای بی رای
رای بی رای
تابناک تو که حال نداری نظرات رو درج کنی چرا قسمت نظرات رو حذف نمیکنی الان چند وقته یا نظرات رو درج نمیکنی یا با چهارده پانزده ساعت تاخیر نظرات رو میگذاری ومثل بسیاری از مسولان حتی یک عذر خواهی کوچیک از مخطبانت بابت این کار تا حالا انجام ندادی
دهقان میخاد بشه
وقتی رئیس جمهور با پشتوانه 100 درصدی آرای مردمی هم اختیاری در عرصه سیاست خارجی و اقتصاد ندارد و افراد و گروههای دیگری تصمیم گیرنده هستند، مهم نیست چه کسی با چه میزان رای رئیس جمهور شود!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها