بازدید 7436

راهنمای خرید VPS

در این نوشته قصد داریم تا در مورد خرید سرور مجازی صحبت کنیم و نکاتی که درباره سرور مجازی لازم است را بیان می کنیم تا در هنگام خرید سرور مجازی دید خوبی نسبت به آن داشته باشید و بهترین سرور مجازی را خریداری کنید .
کد خبر: ۱۰۲۲۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰ 22 December 2020

راهنمای خرید VPS

سرور چیست؟

کامپیوترهای موجود در هر شبکه ای به دو دسته تقسیم می شود.

تعداد زیادی از کامپیوترهای متصل به شبکه مصرف کننده هستند و فقط از منابع شبکه استفاده می کنند. این دسته از کامپیوترها، سرویس گیرنده یا کلاینت نامیده می شوند و اکثر کامپیوترها، سرویس گیرنده هستند.

دسته ای از کامپیوترها که به دیگر تجهیزات موجود در شبکه خدمات رسانی می کنند، سرور نامیده می شوند.

بنابراین سرورها، وسایلی هستند که به دیگر قسمت های شبکه خدمات رسانی می کنند و باعث می شوند که شبکه به وظایف خود عمل کند.

سرور مجازی یا VPS چیست؟

چندین نوع از سرور وجود دارد و محبوب ترین نوع از انواع سرورها، سرور مجازی می باشد که به آن vps هم گفته می شود.

 vps مخفف کلمات virtual private server است و به معنای سرور مجازی خصوصی می باشد و این نوع سرور از سرورهای اختصاصی حاصل می شوند که توسط نرم افزارهای مخصوصی پارتیشن بندی شده اند و هر قسمت آن به یک منظور و برای یک کاربر به کار می رود.

به عبارت دیگر، سرورهای اختصاصی با استفاده از نرم افزارهای مجازی سازی به چندین سرور مجازی تقسیم می شوند و برای کاربردهای مختلفی به کار می روند.

مزایای سرور مجازی چیست؟

استفاده از سرورهای مجازی مزایای متعددی دارد و به دلیل همین مزایا، سرورهای مجازی این قدر محبوب هستند.

مزایای استفاده از VPS ها

مزایای استفاده از سرورهای مجازی

  • سرورهای مجازی خصوصی را می توان خیلی سریع راه اندازی کرد.
  • این نوع از سرورها قیمت پایین تری نسبت به سرورهای اختصاصی نیاز دارند و می توان از امکانات یک سرور کامل با هزینه کمتری نسبت به سرور اختصاصی استفاده کرد.
  • سرورهای مجازی دارای انعطاف خوبی می باشند و به راحتی می توان از سرورهای اشتراکی به سرورهای مجازی مهاجرت کرد و یا سرور مجازی خود را به سرور اختصاصی ارتقا داد.
  • سرورهای مجازی دارای امنیت بسیار مناسبی می باشند و سایتی که از سرور مجازی استفاده می کند، توسط دیگر وب سایت ها تحت تاثیر قرار نمی گیرد و امنیت آن به خطر انداخته نمی شود.
  • می توان ماژول های مختلفی روی سرور مجازی نصب کرد و در صورتی که به آن ها نیاز نداشته باشید، می توانید به آسانی آن ها را حذف کنید.
  • هر سایت موجود در سرور مجازی، پنل اختصاصی خود را دارد و به آسانی می توانید آن را مدیریت کنید.

نکاتی که در خرید سرور مجازی باید در نظر بگیرید

بسته به نوع وب سایت و امکاناتی که نیاز دارید ممکن است به نوعی خاص از سرورهای مجازی نیاز داشته باشید. یک سری از نکات وجود دارد که لازم است قبل از خرید سرور مجازی آن ها را مدنظر قرار دهید.

برای انتخاب یک سرور مجازی خوب باید مواردی را در نظر داشته باشید.

راهنمای خرید VPS

مقدار حافظه RAM

شرایط سایت خود را بسنجید و با توجه به آن مقدار RAM مورد نیاز خود را بیابید و با توجه به آن یک سرور مجازی مناسب انتخاب کنید.

قیمت سرور مجازی

با توجه به امکاناتی که لازم دارید، برای خرید سرور مجازی هزینه کنید. امکاناتی که یک سایت فروشگاهی از سرور مجازی انتظار دارد با امکانات مورد نیاز یک وب سایت شخصی بسیار متفاوت است و به همین دلیل سایت های مختلف برای خرید سرور مجازی قیمت های مختلفی پرداخت می کنند.

پردازشگر مرکزی سرور

در اکثر موارد استفاده از cpuهای چند هسته ای در سرور مجازی بهترین گزینه برای رفع نیازهای وب سایت می باشد. بنابراین انتخاب یک سرور بر اساس قدرت cpu یکی دیگر از فاکتورهایی است که باید مدنظر قرار دهید.

فضای ذخیره سازی سرور مجازی

میزان فضای ذخیره سازی یک vps یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که باید قبل از خرید سرور مجازی آن را در نظر بگیرید.

پس در هنگام خرید سرور مجازی به میزان فضای ذخیره سازی آن توجه داشته باشید.

امنیت سرور مجازی

امنیت یکی از مهم ترین فاکتورها در همه جنبه های مهم می باشد و سرور مجازی هم از این قاعده مستثنی نیست. سرورهای مجازی در زمینه امنیت سابقه خوبی دارند و با توجه به امکانات و ماژول هایی که ارائه می دهند، امنیت را به خوبی فراهم می کنند. از جمله امکاناتی که سرورهای مجازی برای امنیت ارائه می دهند شامل دیوارهای آتش پیشرفته، اسکنرهای اختصاصی، ماژول های پیشرفته پشتیبان گیری و موارد دیگر می باشد.

خدمات پشتیبانی سرور مجازی

ارائه پشتیبانی مناسب برای هر سرور مجازی یک فاکتور مهم می باشد و کاربران سرور مجازی انتظار دارند که در صورت نیاز سرور مجازی آن ها پشتیبانی های قوی و حرفه ای ارائه کند. داشتن یک پشتیبانی قوی یکی از عوامل مهم در انتخاب سرور مجازی می باشد.

موقعیت مکانی سرور مجازی

یک راهبرد کامل برای انتخاب مکان سرور، منطقه مکانی مخاطبان هدف می باشد یعنی اگر کاربران شما بیشتر در کشوری خاص مثل ایران قرار دارند، بهتر است که سرور مجازیی انتخاب کنید که در ایران قرار داشته باشد.

اگر سایت شما به صورت جهانی فعالیت دارد، بهتر است از سرورهای مجازی منطقه ای استفاده نکنید.

استفاده از منابع با کیفیت در سرورها

تکنولوژی ها هر روز پیشرفت می کنند و سرورهای مجازی هم همین طور هستند. سرور مجازی مناسب است که از منابع و تجهیزات باکیفیت استفاده کند و همچنین قابلیت ارتقا تجهیزات را داشته باشد.

در این مقاله نکاتی که باید در خرید سرور و سرور اختصاصی در نظر داشته باشید را بیان کردیم. این مواردی که ذکر کردیم از جمله مهم ترین پارامترها در انتخاب سرور مجازی می باشد و در صورتی که امکانات و قابلیت های بیشتری لازم دارید می توانید از منابع مختلف و شرکت های ارائه دهنده سرورهای مجازی استفاده کنید و بهترین سرور مجازی را انتخاب کنید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی