بازدید 10586

بازداشت مظنونان حمله راکتی به سفارت آمریکا در بغداد

نخست‌وزیر عراق در ارتباط با حمله راکتی به منطقه سبز بغداد اعلام کرد که گروهی از افراد مظنونِ مرتبط با این اقدام دستگیر شده‌اند.
کد خبر: ۱۰۲۲۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۸ 22 December 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق، شامگاه امروز (دوشنبه)، در کنفرانسی مطبوعاتی به حمله راکتی شامگاه روز گذشته به منطقه سبز بغداد پرداخت.

منابع امنیتی عراقی شامگاه روز گذشته از حمله راکتی به منطقه سبز بغداد خبر داده بودند. مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق در این خصوص گزارش داده بود که هشت راکت به سمت منطقه سبز شلیک شده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، نخست‌وزیر عراق با «تروریستی» و «بزدلانه» خواندن این حمله، گفت که راکت‌ها به خود عراقی‌ها نیز برخورد کرده و باعث جراحت آن‌ها شده است.

مصطفی الکاظمی ادامه داد: «هیچ گونه تعرض به هیأت‌های دیپلماتیک را نمی‌پذیریم. ما گروهی از افراد مظنون مرتبط با حمله را دستگیر کردیم».

الکاظمی همچنین گفت که چند تن از مسئولان امنیتی حفظ امنیت منطقه مذکور توقیف و به زندان انداخته شده‌اند.

سفارت آمریکا پس از حمله راکتی شامگاه روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: «راکت‌هایی که منطقه بین المللی را هدف گرفت، پاسخ سامانه‌های دفاع هوایی سفارتخانه را به همراه داشت». بر اساس این بیانیه، خسارات اندکی بر اثر این حمله به ساختمان سفارتخانه وارد آمد؛ اما تلفات جانی برجای نگذاشت.

کتائب حزب الله عراق وابسته به الحشد الشعبی و گروه اطلاع رسانی امنیتی عراق نیز در بیانیه‌هایی این حمله را محکوم کرده‌اند. عصائب اهل الحق نیز در موضعی مشابه اعلام کرد که گروه‌های مقاومت هنوز علیه آمریکا اقدام نکرده‌اند.

«هادی العامری» رئیس ائتلاف «الفتح» در پارلمان عراق نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله راکتی شب گذشته به منطقه سبز، این اقدام را غیرقابل توجیه خواند.

نخست‌وزیر عراق همچنین در ارتباط با سفیر اخیر خود به ترکیه گفت که «دولت ترکیه آماده است با [پرداخت]پنج میلیون دلار از عراق حمایت کند».

نخست‌وزیر عراق پنجشنبه هفته گذشته در صدر هیأتی بلندپایه به آنکار پایتخت ترکیه رفته بود و با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرده بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر