بازدید 3799

متكي عازم لوكزامبورگ شد

کد خبر: ۱۰۲۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۳ 03 June 2010
وزير امور خارجه كشورمان در رأس هيئتي بروكسل را به مقصد لوكزامبورگ ترك كرد.

به گزارش خبرگزاري فارس به بروكسل، منوچهر متكي وزير امور خارجه كشورمان روز سه‌شنبه به منظور انجام سفري دو روزه وارد بروكسل شد و با مقامات اين كشور و پارلمان اروپا ديدار و گفت‌وگو كرد.

وي صبح امروز (پنجشنبه) به وقت محلي به منظور انجام سفري يك روزه بروكسل را به مقصد لوكزامبورگ ترك كرد.

متكي در سفر به لوكزامبورگ با «ژان آسلبورن» وزير خارجه و معاون نخست‌وزير و «لئورنت موزار» رئيس پارلمان لوكزامبورگ ديدار و گفت‌وگو خواهد كرد.

رامين مهمان‌پرست سخنگوي وزارت امور خارجه، علي آهني معاون اروپاي اين وزارتخانه و طاهره نظري مشاور وزير امور خارجه متكي را در اين سفر همراهي مي‌كنند.

وزير خارجه كشورمان صبح سه‌شنبه در بروكسل در ديدار با «مارتين شولز» رهبر حزب سوسياليست‌هاي پارلمان اروپا اظهار داشت: بحران‌هاي بين‌المللي و جهاني راه‌حل حياتي مي‌طلبد و براي حل آنها نياز به مشاركت همه كشورها است.

متكي يك‌جانبه‌گرايي و اصرار بر ادامه راه بي نتيجه گذشته را رويكردي درست ندانست.

وي ضمن استقبال از گفت‌وگوهاي باز و سازنده بين ايران و اتحاديه اروپايي از شولز جهت سفر به ايران براي ادامه گفت‌وگوها دعوت به عمل آورد كه با نظر مثبت طرف اروپايي روبرو شد.

وزير امور خارجه كشورمان ظهر سه‌شنبه نيز در ضيافت نهار «ايزابل دورانت» نايب رئيس پارلمان اروپا حضور يافت و طي سخناني با بيان اينكه همه كشورها بايد تعريفي مشترك از تروريسم داشته باشند، حل مشكلات جهاني را نيازمند همكاري همه كشورها دانست.

منوچهر متكي سه‌شنبه در ادامه ديدارهاي خود با مقامات پارلمان اروپا با «جياني پتيلا» معاون پارلمان اروپا ديدار و گفت‌وگو كرد.

معاون پارلمان اروپا در اين ديدار بيانيه تهران را گام مثبتي در جهت حل و فصل موضوع تبادل سوخت هسته‌اي ارزيابي و از آن حمايت كرد.

متكي همچنين عصر سه‌شنبه طي سخناني در جمع نمايندگان كميسيون اروپا، بيانيه تهران را گامي ارزشمند خواند و ابراز اميدواري كرد كه اين اقدام مثبت ايران، پاسخ مناسبي را از سوي طرف مقابل دريافت كند.

وي همچنين در كميته روابط خارجي پارلمان اروپا به ايراد سخنراني پرداخت و از عزيمت هيئتي از پارلمان اروپا به منظور سفر به جمهوري اسلامي و گسترش همكاري‌ها بين مجلس شوراي اسلامي و پارلمان اروپا استقبال كرد.

وزير امور خارجه كشورمان سه‌شنبه در ديدار با «استيون واناكر» همتاي بلژيكي خود از آمادگي جمهوري اسلامي براي آغاز مذاكرات با گروه وين به منظور تنظيم توافقنامه كتبي درباره سوخت مورد نياز رآكتور تحقيقاتي تهران خبر داد.

وزير خارجه بلژيك ضمن استقبال از بيانيه تهران، ادامه مذاكرات و گفت‌وگوهاي ايران و اروپا را مناسب و ضروري دانست و بر تاثير اين روند در درك متقابل سياست‌ها و رويكردهاي طرف‌هاي مختلف تأكيد كرد.

وزير امور خارجه كشورمان شامگاه سه‌شنبه نيز در جمع ايرانيان مقيم بلژيك سخنراني كرد و گفت: امروز افكار عمومي دنيا قضاوت مي‌كند كه اتحاديه اروپا هشت سال است كه سياست خارجي نداشته و نقشي در تصميم‌سازي‌ها ندارد.

متكي صبح چهارشنبه نيز ضمن سخنراني در جمع اعضاي «مركز سياست اروپايي» EPC از عملكرد دوگانه غرب در مبارزه با تروريسم انتقاد كرد.

وي عصر چهارشنبه در نشستي خبري در بروكسل در جمع خبرنگاران ورود به روند قطعنامه را به معناي تضاد و تقابل با روند تبادل سوخت خواند.

وزير امور خارجه كشورمان دوشنبه نيز در توكيو با مقامات ژاپني در خصوص بيانيه تهران و موضوعات دوجانبه و مسائل منطقه‌اي و بين‌المللي بحث و تبادل نظر كرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار