بازدید 3799

کاسترو : اسرائیل رژیم فاشیستی - نازیستی

کد خبر: ۱۰۲۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۶ 03 June 2010
فیدل کاسترو رهبر سابق کوبا در واکنش به تهاجم اسرائیل به کاروان کمکهای انسانی به غزه، آن را رژیمی خشن و فاشیستی- نازیستی توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، فیدل کاسترو 83 ساله روز گذشته در واکنش به کشتار فعالان بین‎المللی حقوق بشر کاروان آزادی، در یکی از نشریه‌های کوبا نوشت، کماندوهای اسرائیلی "دیوانه‌وار" و مانند "نازی‌ها" و با احساس ناشی از "عقده فاشیستی" به روی فعالان بین‎المللی حقوق بشر آتش گشودند.

نظامیان صهیونیست بامداد دوشنبه 10 خرداد(31 مه) به وقت محلی از زمین و هوا، کاروان دریایی فعالان حقوق بشر را در آب‎های بین‎المللی هدف قرار دادند و در این حملات دستکم 20 نفر را کشتند و بیش از 50 تن را زخمی کردند.
 
کاروان دریایی حامل کمک‌ برای مردم غزه، حامل 10 هزار تن کالای ضروری و بیش از 700 فعال امور بشردوستانه از 50 کشور جهان بود.
 
در حالی که این اقدام رژیم اسرائیل از سوی جهان محکوم شده بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم اعلام کرد که تل آویو هرگز درباره این رویداد از کسی عذرخواهی نخواهد کرد و وزیر جنگ این رژیم نیز از نظامیان شرکت کننده دراین جنایت قدردانی می کند.
 
نتانیاهو سه شنبه در نشست خود با اعضای کابینه این رژیم با رد درخواست های بین المللی از جمله درخواست بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد برای برداشتن محاصره غزه اعلام کرد، تل آویو تحت تاثیر فشارهای بین‎المللی قرار نمی‎گیرد و هرگز از محاصره غزه دست نخواهد برداشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی