بازدید 84712

فراخوان علی‌اف به کشورهای دوست درباره قره‌باغ

"الهام علی اف " رییس جمهوری آذربایجان گفت : می خواهم از رهبران کشورهای دوست درخواست کنم تا شرکت های آنها بعنوان پیمانکار در بازسازی سرزمین های آزاد شده در قره باغ حضور فعال داشته باشند .
کد خبر: ۱۰۲۲۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶ 19 December 2020

 

به گزارش تابناک، ایرنا به نقل از سایت ریاست جمهوری آذربایجان نوشت: علی اف روز جمعه طی سخنانی در اجلاس آنلاین شورای سران کشورهای همسود افزود : بودجه مورد نیاز برای امور بازسازی در این سرزمینها را خودمان تامین خواهیم کرد ولی می خواهیم تا در کارهای ساخت و ساز و عمرانی شرکت هایی از کشورهای دوست جلب شوند و در اجرای پروژه های مختلف مشارکت کنند .

 

اتحادیه کشورهای مستقل یا همسود در دسامبر سال ۱۹۹۱ در یک قرار رؤسای کشورهای روسیه، بلاروس و اوکراین و سپس عضو شدن هشت کشور دیگر، شکل گرفت.

رییس جمهوری آذربایجان اظهار داشت : پس از پایان جنگ در قره باغ سرگرم بررسی حجم خسارت وارده به این منطقه هستیم و در آینده نزدیک کارهای بازسازی و عمرانی آغاز خواهد شد .

وی با اشاره به این که مقدمات این کارها آغاز شده است ، گفت : با این حال در ابتدا با مشارکت کارشناسان بین المللی حجم خسارات وارده به واحد های مسکونی ، بناهای تاریخی و فرهنگی و محیط زیست منطقه را ارزیابی می کنیم و همزمان با آن اجرای پروژه های زیر ساختی آغاز خواهد شد .

رییس جمهوری آذربایجان با بیان اینکه تا کنون چند قرارداد در باره ساخت جاده ها و اجرای دیگر پروژه های زیر بنایی امضا شده است ، گفت که در این ارتباط کشورهای دوست را به این فرایند جلب کردیم و خواهیم کرد .

علی اف در بخشی از سخنان خود ماموریت صلح بانان روسیه برای حفط صلح و آتش بس در قره باغ را موفقیت آمیز خواند و گفت : صلح بانان روسی ارتباط تنگاتنگ با نهادهای مربوطه در جمهوری آذربایجان دارند .

وی با تاکید براین که رژیم آتش بس در منطقه حفظ شده است افزود : به نظرم این رژیم روز به روز تقویت می شود .

جمهوری آذربایجان در درگیری های نظامی ۴۴ روزه که از ششم مهر ماه آغاز شد موفق شد بخشی از سرزمین های تحت اشغال خود را از دست نیروهای ارمنستان در قره باغ آزاد کند.

این درگیری های نظامی ۲۰ آبان ماه گذشته با امضای بیانیه سه جانبه روسای جمهوری آذربایجان، روسیه و نخست وزیر ارمنستان پایان یافت و نیروهای حافظ صلح روسیه برای نظارت بر چگونگی رعایت آتش بس در منطقه مستقر شدند .

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۷
انتشار یافته: ۱۰
ببینیم دولتمردان ما میتونند عقل و تدبیر به خرج بدن و از این بازار چند میلیارد دلاری چندر غاز کاسبی کنند یا نه؟

اگه دولت همکاری کنه بخش خصوصی ایران میتونه با شرکتهای ترکیه در قالب کنسرسیوم همکاری کنند.
بالاخره معلوم شد که کدوم کشور جنگ رو آغاز کرد؟؟؟
علی اف سیاستمدار کاردان و وطن پرستی است درست بر عکس رهبران زمان فروپاشی که یه مشت احمق بودند وباعث اشغال اذربایجان توسط سگهای ارمنی شدند افرادی مثل ابوالفضل الچی بگ همیشه مست هذیان گو صورت حسین اف خائن که به جای مقابله با ارمنیها به گنجه لشگرکشی کرد و جنگ داخلی راه انداخت و همچنین ایاز مطلب اف بی کفایت که کابینه اش مثل خودش یه مشت بی سواد بودند
مطمئنا ایران این وسط کاره ایی نیست
جناب ظریف؛ به نظرتان ما با رفتارمان در جنگ قره باغ، دوست جمهوری آذربایجان محسوب میشیم؟
ما هم بالاترین درجه حمایت را اعلام کردیم لکن در لیست جایی نداریم.اداره کردن کشور با دیوار بتونی و بدون ارتباط با دنیا حاصلش همین است . روسیه ، ترکیه ، اسراییل و...
جا داره ایران هم در این بازسازی ها و پروژه های عمرانی سهیم بشه که مطمئنا سود خوبی عاید کشورمان می شود.
جمهوری آذربایجان در درگیری های نظامی ۴۴ روزه که از ششم مهر ماه آغاز شد موفق شد بخشی از سرزمین های تحت اشغال خود را از دست نیروهای ارمنستان در قره باغ آزاد کند؟؟؟؟؟؟؟
طبق معمول ايران را آدم حساب نكرده اند
یاشاسین آذربایجان،جانیم آذربایجان ،تبریز. اردبیل.ارومیه. زنجان.باکو.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی