بازدید 7297

آمریکا به دنبال تحریم شرکت‌های چینی بیشتری است

منابع آگاه اعلام کردند: دولت ترامپ در راستای سفت کردن چفت و بست سیاست خود در قبال چین قصد دارد، چندن شرکت چینی جدید را تحریم کند.
کد خبر: ۱۰۲۲۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۸ 18 December 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس به نقل از رویترز، منابع آگاه شب گذشته اعلام کردند که دولت ترامپ قصد دارد، چند شرکت بزرگ چینی را در لیست شرکت‌های تحریم‌شده خود اضافه کند.

از جمله این شرکت‌ها، شرکت‌های فعال در حوزه هوافضا و زیر مجموعه‌های آن است که نقش مهمی در توسعه صنعت هوانوردی در چین به خصوص در ساخت هواپیما‌های مسافربری در این کشور ایفا می‌کند.

قرار است روز ۲۰ ژانویه جو بایدن سکان ریاست جمهوری آمریکا را به دست گیرد و احتمالا این اقدام توسط دولت ترامپ و با هدف سفت کردن چفت و بست سیاست‌های این کشور در قبال چین حتی پس از روی کار آمدن بایدن انجام می‌شود.

انتظار می‌رود آمریکا تا پیش از روی کار آمدن بایدن ۸۰ شرکت چینی را تحریم کند. تعدادی از این شرکت‌ها قرار است به بهانه ارتباط با ارتش چین از سوی وزارت بازرگانی آمریکا، تحریم شوند.

منابع آگاه می‌گویند، تعدادی دیگر به خاطر به بهانه نقض حقوق بشر در این کشور تحریم می‌شوند.

از جمله دیگر شرکت‌های بزرگ چینی که قرار است به لیست تحریم‌های آمریکا اضافه شود، شرکت سنیک است که در زمینه تولید تراشه‌های الکترونیکی فعالیت می‌کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس