بازدید 15765

خودرو‌های رسوبی گمرک چه زمانی ترخیص می‌شود؟

گمرک ایران، بایستی در خصوص آخرین وضعیت خودرو‌های در گمرک مانده بدون مشکل قضایی شفاف سازی کند.
کد خبر: ۱۰۲۲۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱ 18 December 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، مدیر کل دفتر واردات گمرک ایران در بخشنامه‌ای به گمرکات اجرایی در خصوص تعیین تکلیف خودرو‌های در گمرک مانده اعلام کرد، پیرو بخشنامه ۱۲ مهر ماه سال جاری معاون فنی گمرک، در خصوص بخش پایانی بخشنامه فوق الاشاره مبنی بر "در خصوص ما بقی خودرو‌های توقیفی مطابق با مقررات حاکم اقدام لازم و قانونی معمول گردد" خواهشمند است دستور فرمایید در مواردیکه از خودرو‌های سواری رفع توقیف گردیده و خودرو مورد نظر مشمول فهرست منضم به بخشنامه مرکز مبارزه با جرائم سازمان یافته نمی‌باشد، با توجه به اینکه مهلت ترخیص سایر خودرو‌ها بر اساس بخشنامه سوم تیر ماه این دفتر مستند به مصوبه هیئت دولت، در تاریخ ۲۶ شهریور ماه امسال به پایان رسیده مطابق مقررات عمل شود.

بر این اساس، اجرای احکام صادره و ترخیص خودرو‌های رفع توقیف اعلام شده، منوط به تمدید مجدد مهلت ترخیص خودرو‌های سواری موجود و ابلاغ آن توسط این دفتر میباشد.

سوالی که در اینجا وجود دارد این است که اگر خودرویی در سه ماه گذشته به لحاظ قضایی رفع توقیف شده است آیا باید در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار میگرفت یا نه؟ برای شفاف شدن تعداد و آخرین وضعیت خودرو‌های در گمرک مانده بدون مشکل قضایی گمرک ایران باید شفاف سازی کند.

بر اساس بخشنامه‌ای که اخیرا از سوی معاون فنی گمرک ابلاغ شد هیچ کالایی بیش از دو ماه نمیتواند در بنادر و انبار‌های عمومی معطل بماند در غیر این صورت کالا باید مشمول مقررات متروکه شود.

گفتنی است، از خرداد ماه سال ۱۳۹۷ با اعلام فهرست کالا‌های گروه چهار واردات خودرو به کشور ممنوع شده است. در این مدت تنها حدود ۱۰۰۰ دستگاه خودرو از محل خودرو‌های در گمرک مانده با مصوبات هیئت دولت امکان ترخیص از گمرکات را داشته‌اند.

بر اساس لایحه بودجه سال بعد، دولت حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان درآمد از عوارض گمرکی از محل واردات خودرو پیش بینی کرده است.

گفتنی است، در سال‌های ۹۶ و ما قبل که واردات خودرو آزاد بود ۶۰ تا ۷۰ هزار دستگاه خودرو خارجی با ارز بری تقریبی یک میلیارد دلار وارد کشور شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار