بازدید 13932
۵

کمبود بیش از ۲۰۰۰ استاد در دانشگاه فرهنگیان

رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: با کمبود بیش از ۲۰۰۰ استاد در دانشگاه فرهنگیان مواجه هستیم.
کد خبر: ۱۰۲۱۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۲ 16 December 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا؛ دکتر حسین خنیفر شامگاه ۲۵ آذر ماه در نشست بسط، تبیین و ترویج گفتمان تربیت معلم که بصورت وبینار برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهمترین مباحثی که در سال‌های اخیر با آن مواجه بودیم مطالبات مقام معظم رهبری از دانشگاه و دانشگاهیان و بویژه دانشگاه فرهنگیان است.

وی اضافه کرد: دانشگاه فرهنگیان یا نظام تعلیم و تربیت معلم پیش از دانشگاه‌های رسمی کشور وجود داشته است و ارکان نظام برای این دانشگاه زحمات زیادی را متحمل شدند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: تحقق سند تحول بنیادین یکی از مطالبات مقام معظم رهبری از نام تعلیم و تربیت است که با تربیت دانشجویان مومن،مودب، در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی،کارآفرین، دانا به علم روز بتوانیم بخش کوچکی از این سند را محقق کنیم.

خنیفر در خصوص تامین معلم برای نظام تعلیم و تربیت عنوان کرد: ما با بازنشستگی خیلی از معلمین صاحب سبک و پیشکسوت مواجه خواهیم بود و ضرورت دارد برای این موضوع فکر اساسی شود.

وی بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان از سال ۹۷ تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو معلم پذیرش کرده و بخش مهمی از تامین معلم را براساس برنامه‌ریزی برطرف خواهد کرد.

این مسئول افزود: یکی دیگر از مطالبات رهبری حضور دانشجو معلمان در صحنه و به روز بودن آنهاست و مسلح شدن آنان به دانش روز و مهارتها نقش اساسی در نظام تعلیم و تربیت خواهد داشت.

خنفیر گفت: امیدواریم با الگو قرار دادن سندتحول بنیادین و تربیت معلم در تراز انقلاب،با تامین اساتید بیشتر در سال‌های آینده بتوانیم به اهداف ترسیم شده برسیم.

وی با اشاره به اینکه با کمبود بیش از ۲۰۰۰ استاد در دانشگاه فرهنگیان مواجه هستیم، بیان کرد: پیگیر پرداخت مطالبات دانشجو معلمان، ترمیم فضاهای آموزشی و تامین بودجه هستیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۵
پیام نور هیئت علمی بیکار زیاد داره انتقال بدین
دانشگاه فرهنگیان یه دانشگاه بی فایده است در حالیکه اینقدر دانشگاه داریم بزرگ شدت این دانشگاه عملا موازی کاری است توایران هرکس میخواددالونک‌خودشو بزرگ کنه
سلام.. پیشنهاد می کنم برخی رشته های دانشگاههای تحت نظر وزارت علوم ر ا تعطیل کنند و استادانش را دانشگاه فرهنگیان منتقل کنند .
دانشگاه فرهنگیان کمبود استاد دارد چرا از طریق فراخوان جذب هیلت علمی اینکار را انجام نمیدهد؟ چرا از اساتید دارای مدرک کارشناسی ارشد با سابقه بیش از ۳۵ سال تعهد ده ساله گرفته است؟ اساتیدی که بدلیل بروز نبودن قادر به آموزش آنلاین نیستند. اینهمه جوان با مدرک دکترا بیکار هستند. چرا آقای دکتر خنیفر اجازه استفاده از معلمان با مدرک دکترا را نمیدهد؟دانشگاه فرهنگیان فقط شعار میدهد. در کنکور امسال بشدت ظرفیت پذیرش را پایین آورد وبسیاری از دانش آموزان با رتبه های خوب نتوانستند وارد شوند اما برعکس ظرفیت دوره های مهارت آموزی را بالا برد و افرادی با سن چهل سال با مدرک پیام نور و معدل ۱۲ را آموزش می دهد. جالب است که برای متقاضیان کنکور شروط عجیب سن و قد و وزن و معاینه چشم و ...قرار داده اند!!
دانشگاه فرهنگیان عملا گوشت قربانی شده است و محل خوبی برای فروش کتابهای رییس دانشگاه و سایر هیات امنا می باشد. دوره های مختلف فرهنگی گذاشته میشود و دانشجویان باید کتابهای موردنظر آقایان را حتما خریداری نمایند. دوره ها اجباری است.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل