بازدید 12575

حمله گسترده سایبری به وزارت خزانه داری آمریکا/ سرقت گزارش های حساس

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در واکنش به حمله سایبری وزارت خزانه‌داری این کشور اعلام کرد که این شورا از خبرها درباره سرقت گزارش‌های حساس از وزارت خزانه‌داری مطلع شده و این نهاد اقدامات لازم در این خصوص را اتخاذ خواهد کرد.
کد خبر: ۱۰۲۱۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۱ 13 December 2020

حمله گسترده سایبری به وزارت خزانه داری آمریکا/ سرقت گزارش های حساس

بین الملل تابناک: سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در واکنش به حمله سایبری وزارت خزانه‌داری این کشور اعلام کرد که این شورا از خبرها درباره سرقت گزارش‌های حساس از وزارت خزانه‌داری مطلع شده و این نهاد اقدامات لازم در این خصوص را اتخاذ خواهد کرد.

جان الیوت، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در واکنش به حمله سایبری وزارت خزانه‌داری این کشور اعلام کرد که این شورا از خبرها درباره سرقت گزارش‌های حساس از وزارت خزانه‌داری مطلع شده و این نهاد اقدامات لازم در این خصوص را اتخاذ خواهد کرد.

بر اساس گفته خبرنگار امنیت سایبری خبرگزاری رویترز، وزارت خزانه داری، سازمان ملی اطلاعات و ارتباطات (زیر مجموعه وزارت بازرگانی) و چند سازمان آمریکایی دیگر مورد این حمله قرار گرفته و اطلاعات آنها هک شده است.

این حادثه اندکی پس از آن صورت گرفت که دولت ترامپ رئیس سازمان حمایت از زیرساخت‌ امنیت سایبری را اخراج کرد.

سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا نگران هستند هکرهایی که وزارت خزانه‌داری آمریکا را هدف قرار داده‌اند ممکن است از ابزار مشابه برای نفوذ به دیگر سازمان‌های آمریکایی استفاده کرده باشند.

روزنامه واشنگتن پست مدعی شد که هکرهای روسی در پشت حمله سایبری یک شنبه شب به وزارت خزانه داری آمریکا هستند.

امروز نیز رسانه‌های صهیونیستی از حمله  سایبری به سرورهای ده‌ها شرکت حمل‌ونقل و لجستیکی رژیم صهیونیستی خبر دادند.

به نوشته روزنامه صهیونیستی «کالکالیست» گفته می‌شود که قربانیان این حمله گسترده سایبری واردکنندگان تجهیزات نظامی حساس و شرکت‌های لجستیکی و وارداتی هستند. این روزنامه نوشت که هکرها  ممکن است اطلاعاتی که  برای کشورهای دشمن دارای ارزش راهبردی باشد، به سرقت برده‌اند.

هفته گذشته نیز شرکت فایرآی اعلام کرد: «به تازگی از سوی گروه هکری پیچیده مورد حمله سایبری قرار گفتیم. نوع این حمله به گونه‌ای است که باور داریم از سوی دولتی مورد حمایت قرار گرفته است.»

این شرکت تاکنون نتوانسته عامل این حمله را پیدا کند و هنوز مشخص نیست حمله هفته گذشته و هک شدنِ حال حاضر خزانه‌داری آمریکا مرتبط باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها