بازدید 18941

آغاز بکار ایمیل ایرانی

از ویژگی های ایمیل ایرانی حفظ امنیت بیشتر اطلاعات عنوان شده و در صورت استفاده از آن، اطلاعات ایمیل در داخل کشور گردش می کند و مانند ایمیل های غیرایرانی نظیر یاهو، جیمیل و هات‌میل که در خارج از کشور میزبانی می‌شوند اطلاعات به خارج از کشور منتقل نمی شود.
کد خبر: ۱۰۲۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۸۹ - ۲۰:۲۰ 02 June 2010
معاون شرکت فناوری اطلاعات از اتمام زیرساخت فنی برای راه اندازی پست الکترونیکی (ایمیل) ایرانی خبر داد و گفت: از لحاظ کارایی و قابلیت سعی شده ایمیل ایرانی وضعیت مناسبی داشته باشد و با کیفیت و امنیت بالا به کاربران ارائه شود.

علی اصغر انصاری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این خبر افزود: در صورت تصویب ضوابط مورد نیاز، ایمیل داخلی برای تمامی متقاضیان به صورت رایگان نیز قابل ارائه خواهد بود.

وی با اشاره به مذاکرات جهت امضای تفاهم نامه با شرکت پست برای ارائه پست الکترونیکی داخلی گفت: براساس مفاد این تفاهم نامه بخشی از ظرفیت ایمیل ایجاد شده به شرکت پست ارائه خواهد شد تا مشترکان این شرکت نیز بتوانند از ظرفیت موجود استفاده کنند.

انصاری با تاکید بر اینکه ظرفیت پست الکترونیکی ایرانی با دامنه "ایران دات آی ار" براساس میزان تقاضا قابل افزایش خواهد بود اضافه کرد: از لحاظ کارایی و قابلیت سعی شده این سرویس وضعیت مناسبی داشته باشد و با کیفیت و امنیت بالا به کاربران ارائه شود.

به گزارش مهر، بر اساس بخشنامه ای که در سوم مهرماه سال 1386 ابلاغ شد مقرر شد درگاه خدمات الکترونیکی ایران به نشانی www.Iran.ir به مدیران دستگاه‌های دولتی، خدمات پست الکترونیکی ارائه دهد. در این بخشنامه همچنین از مدیران دولتی خواسته شد برای امنیت اطلاعات بیشتر، پست الکترونیکی خود را روی پورتال واحد دولت الکترونیکی ایران ایجاد و از آن برای تماس‌هایشان استفاده کنند.

از ویژگی های ایمیل ایرانی حفظ امنیت بیشتر اطلاعات عنوان شده و در صورت استفاده از آن، اطلاعات ایمیل در داخل کشور گردش می کند و مانند ایمیل های غیرایرانی نظیر یاهو، جیمیل و هات‌میل که در خارج از کشور میزبانی می‌شوند اطلاعات به خارج از کشور منتقل نمی شود.

پیش از این گفته شده بود شرکت فناوری اطلاعات ایران تاکنون برای بیش از سه هزار کاربر اینترنت کشور این پست الکترونیکی را فعال کرده است.
 
ایمیل ایرانی شرکت پست نیز با دامنه post.ir قابل دریافت است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۰
من رفتم سایت شرکت پست، اما هیچ جای اون اثری از ایمیل ندیدم!
در داخل گردش کنه که خطرش بیشتره!!
حتماً بعدش هم یاهو و جیمیل رو فیلتر میکنند تا همه زورکی از ایمیل ملی استفاده بکنند! :))
فیلتر شدنهای اخیر گوگل هم شاید واسه آماده کردن مردمه!!
عالیه.
امنيتش براي كي بالاس، استفاده كننده‌ها يا دولت؟ يعني حالا گوگل و ياهو فيلتر ميشه ديگه؟
تو بگو حتي بهتر از ياهو و جي ميل هستش و هات ميل را هم گذاشته تو جيبش.من هم ميگم به ما مردم چه مربوطه ما ميخواهيم از ياهو و .... استفاده كنيم، حرفيه ؟ ما دوست داريم اطلاعاتمون دزديده بشه ، حرفي داريد؟
پس خواهشا گوگل رو فيلتر نكنيد ، چون عشق ما گوگل و سرويس ايميلش جي ميل هست ، لااقل وقتي ميخواهيم مثل هرروز وارد يه سايتي بشيم و ميبينيم فيلتر شده ميريم با گوگل سرچ ميكنيم تا ببينيم سايت ديگه اي مونده كه جاي گزين كنيم و يه خاكي به سرمون بريزيم يا نه؟ پس گوگل رو دوست داريم و براي ايميل هم از جي ميل استفاده ميكنيم تابناك جون ، تا چشت هم در بياد، در ضمن نظرم رو اگه وجود داري حذف نكن البته ميدونم كه نداري وحذف ميكني ولي شايد بهت بر خورد و يك بار هم تو عمرتون نظر يه نفر به جز كارمندان خودتون را حذف نكردين
مگر امنیت فقط از خارج از کشور تهدید می شود؟
گافش در میاد شما چگونه با غول های هزار ملیتی و .... می توانید رقابت کنید اینترنت ملی بی معنی است اینجا دنیای مجازی است
منظور از امنیت بالا چیه؟ وقتی فرمانده پلیس ادعا میکنه ایمیل یاهو و گوگل هم توسط نیروهای امنیتی چک میشه بحث از امنیت مسخره هستش
بله، اطلاعات به خارج از کشور نمی رود ولی قبل از رسیدن به گیرنده، مطمئن باشید که به دست «بعضی ها» توی وزارت اطلاعات خودمون می رسد...
با سلام
آقا این پست که مرسولات داخلی و خارجی مارو درست تحویل نمیده!! اول کار اصلیش رو درست کنه بعد بره سر ایمیل
یعنی ما در خارج از کشور نمی تونیم ایمیل خودمونو چک کنیم ؟
یکی به اینها بگوید وقتی اصل سیستم اینترنت مربوط به غربیهاست و چیزی را قرار است بر مبنای اصل طراحی کنند لذا امنیتی در آن وجود ندارد. اگر می خواهند امنیت را حفظ کنند باید از شبکه اینترانت بهره بگیرند.
چقدر بی سواد پست الکترونیک و ایمیل چه فرقی دارند هر دو مگر انگلیسی نیست
فکر کنم که اگه اطلاعات شخصی کاربران ایمیل تو سرورهای خارجی میزبانی بشه به مراتب بهتر از اینه که دم به دم مردم بخاطر محتویات ایمیلاشون به دادسرا و دستگاه های امنیتی احضار بشن!!
ای ول شرکت پست اول به داد نامه های نرسیده باش ایمیل پیش کش
جهت اطلاع تابناکی های عزیز این امکان چند سالی هست فقط برای شرکتهای دولتی راه اندازی شده و افراد شخصی نمیتوانند از این امکان استفاده کنند
حفظ امنیت بیشتر !! آن هم با مدیریت دولتی چه معنایی داره ؟
کار اطلاعات ساده تر شد! راحت تر ایمیل های مردم و چک میکنن
من که چشمم آب نمی خوره
فقط تعریف از خود است
برای کنترل چیز خوبی هست همه چیز تو دست دولته
اونوقت اون داخلی امن و محفوظ تر از خارجی است؟؟؟
به اندازه کافی همه چیزمون تحت کنترل هست. فکر می کنید کسی به شما اعتماد می کنه؟
امنیت؟ دلتان خوش است. وقتی اس ام اس ما را می خوانند و تلفنمان شنود می شود چه اطمینانی به ایمیل داخلی.
امنيت نداره....
معاون شرکت فناوری اطلاعات از اتمام زیرساخت فنی برای راه اندازی پست الکترونیکی (ایمیل) ایرانی خبر داد و گفت: از لحاظ کارایی و قابلیت سعی شده ایمیل ایرانی وضعیت مناسبی داشته باشد و با کیفیت و امنیت بالا به کاربران ارائه شود.

علی اصغر انصاری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این خبر افزود: در صورت تصویب ضوابط مورد نیاز، ایمیل داخلی برای تمامی متقاضیان به صورت رایگان نیز قابل ارائه خواهدبود.
بسیار مشعوف گردیدم.
سایت امار نتوانست خود را باز نگه دارد !
اونوقت از امنیت بالا و ظرفیت برای همه ایرانیها می گویند .خداییش خودتان خنده تان نمی گیره این چرندیات را می نویسید ؟

امنيت بالا؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مگر کسی عقلش را از دست داده باشد که از ایمیل ایرانی استفاده کند، چون فلسفه راه اندازی این ایمیل فقط و فقط این است که تک تک ایمیل افراد را بخوانند. تابناک خواهش می کنم این نظر را منتشر کن تا همه آگاه شوند.
مسولان فکر کردند مردم اینقدر احمق هستند که برن از این سیستم استفاده کنند که به راحتی مسولان نامحرم و امانت ندار بتونن نامه های شخصیشون رو بخونن؟ حتی اگر یاهو و جی میل رو هم فیلتر کنند، من یکی که این کار رو نمی کنم...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار