بازدید 5996
۱

نرخ بیکاری در البرز ۱۲.۴ درصد اعلام شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: سهم استان البرز در سال ۱۳۹۹ در موضوع تسهیلات مشاغل خانگی به میزان مبلغ ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است که به استان ابلاغ شده است.
کد خبر: ۱۰۲۰۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۲ 12 December 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، حسین فلاح نژاد در سومین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان با موضوع بررسی وضعیت بازار کار استان وتسهیلات مشاغل خانگی، کرونا و اشتغال روستایی روز شنبه ۲۲ آذر در استانداری البرز برگزار شد، با اشاره به وضعیت نرخ بیکاری در استان گفت: نرخ بیکاری در تابستان سال ۹۹ به میزان ۱۲.۴ درصد است که این عدد در بهار ۹۹ به میزان ۱۲.۳ درصد بود و در مقایسه با نرخ بیکاری در بهار و تابستان ۹۸ عملکرد استان بسیار مطلوب بوده است وحتی علیرغم شیوع ویروس کرونا در کل کشور نرخ بیکاری در استان روند کاهشی داشته است و همچنین نرخ مشارکت اقتصادی نیز در تابستان ۹۹ با میزان ۴۱.۸ درصد نسبت به بهار سال ۹۹ افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا، وی در ادامه با اعلام سهم اشتغال در بخش‌های عمده اقتصادی استان افزود: درصد سهم اشتغال در بخش‌های عمده اقتصادی در البرز در کشاورزی ۳.۸ درصد و در صنعت ۴۰.۹ درصد و در خدمات ۵۵.۳ درصد است که در حوزه صنعت البرز دارای جایگاه پنجم و در خدمات رتبه چهارم کشور را داریم.

فلاح نژاد همچنین با اشاره به اینکه طرح مشوق کارفرمایی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آبان ماه ۹۹ ابلاغ شده است گفت: طرح مشوق کارفرمایی توسط وزارت، تعاون کار و رفاه اجتماعی به منظور تشویق کارفرمایان برای به کار گیری نیروی کار جدید و فارغ التحصیل دانشگاهی ابلاغ شد و از مسئولین در حوزه‌های صنعت و کشاورزی و خدمات استان می‌خواهیم تا با اطلاع رسانی از این طرح به ذینفعان مرتبط با حوزه خود؛ آن‌ها را با این طرح آشنا نمایند تا بتوانند ازمزایای آن استفاده کنند که این طرح درواقع دو هدف را دنبال می‌کند که یکی کمک به کارفرمایان در حوزه بیمه نیروی کار و بحث دیگر کمک به اشتغال افراد تحصیل کرده از این طریق است.

وی افزود: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت moshavegh.mcls.gov.ir از جزییات این طرح آگاهی پیدا کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با اشاره به آمار بیمه شدگان اجباری در استان بر اساس سامانه‌های تامین اجتماعی گفت: تعداد بیمه شدگان اجباری با میزان ۲۸۹ هزار و ۳۵۹ نفر در فروردین ماه ۹۹ به میزان ۳۰۵ هزار و ۵۱۱ نفر در مرداد ۱۳۹۹ افزایش داشته است که در مقایسه با مرداد ۱۳۹۸ افزایش قابل ملاحظه‌ای است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه و تامین اجتماعی البرز نیز در ادامه به عملکرد این اداره کل در حوزه تسهیلات مشاغل خانگی اشاره کرد و گفت: سهم استان البرز در سال ۱۳۹۹ در موضوع تسهیلات مشاغل خانگی به میزان مبلغ ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است که به استان ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: در خصوص تسهیلات مشاغل خانگی عملکرد بانک‌ها مشخص شده است و تفکیک شهرستانی نیز در این زمینه صورت گرفته و تا به امروز کل مبلغی که به استان اختصاص پیدا کرده به بانک‌ها معرفی شده است و در این راستا ۳۴۷ طرح از سوی دستگاه‌های اجرایی به ارزش ۵ میلیارد و ۸۱۰ میلیون تومان به بانک‌های عامل ارسال شده و تا به حال ۱۳۴ طرح با اشتغالزایی ۲۸۱ نفر به ارزش ۲ میلیارد و ۳۸۸ میلیون تومان از سوی بانک‌های توسعه تعاون و رفاه کارگران البرز به متقاضیان پرداخت شده است.

فلاح نژاد همچنین در خصوص تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری استان البرز و اقدامات انجام شده در این خصوص گفت: در خصوص تسهیلات اشتغال پایدار روستایی عملکرد خوبی را در استان شاهد بوده‌ایم همچنین از مانده اعتبارات استان مبلغ کمی باقی مانده است که این بدان معنی است که هر آنچه از اعتبارات این طرح ابلاغ شده در این خصوص تخصیص پیدا کرده است.

این مسئول در ادامه افزود: مبلغ ۲۱۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در استان تسهیلات اشتغال روستایی پرداخت شده است که در قالب ۱۷۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای دستگاه‌های اجرایی و ۴۱ میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان در خصوص نهاد‌های حمایتی است.

وی همچنین در خصوص تسهیلات کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا گفت: ۱۲۵۲ میلیارد تومان تسهیلات کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا از طریق ستاد ملی کرونا به استان البرز در ۱۴ رسته شغلی آسیب دیده از این بیماری اختصاص یافت که عمده این رسته‌ها بخش خدمات وصنف را شامل شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: از مبلغ ۱۲۵۲ میلیارد تومان تسهیلات کرونا در البرز مبلغ ۳۵۴ میلیارد تومان درخواست تسهیلات از سوی متقاضیان در استان داشته ایم که از این میزان ۱۹۵ میلیارد تومان توسط بانک‌ها تا به امروز پرداخت شده که بانک ملی، تجارت، ملت و صادرات بیشترین تعداد پرونده‌ها و پرداختی‌ها را در این خصوص داشته اند.

وی در خصوص تسهیلات کرونا در بخش گردشگری که مشاغل مرتبط با آن آسیب زیادی در این بیماری داشتند اظهار کرد: پیرو دغدغه‌هایی که در کشور در حوزه گردشگری و آسیب ناشی از این بیماری برای شاغلین این صنعت بوجود آمد ستاد ملی کرونا طی ابلاغی اعلام داشت که شیوه پرداخت را از تعداد نفر به بنگاه محور تغییر داده است که متقاضیان می‌توانند از طریق سامانه کارا از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

فلاح نژاد همچنین در این جلسه در خصوص ثبت اشتغال دستگاه‌ها اجرایی در سامانه رصد اشتغال خاطر نشان کرد: در خصوص سامانه رصد اشتغال، بر اساس آنچه که در جلسات قبلی تصمیم گرفته شد تعهد سال ۱۳۹۹ البرز به میزان ۳۶هزار ۵۲۵ نفر در نظر گرفته شد و در هشت ماه ابتدایی اول سال۱۳۹۹ به میزان ۲۰ هزار ۸۵۰ نفر در سامانه رصد از سوی دستگاه‌های اجرایی استان ثبت شده است و دستگاه‌ها اجرایی استان باید برای تحقق کامل سهم اشتغال استان در ماه‌های باقی مانده سال ۹۹ اقدام لازم را بنمایند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بله دیگه اگر پلاسیک جمع کردن از سطل زباله ها را شغل حساب کنی درست در میآید!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر