بازدید 8358

واکنش الجزایر به اقدام آمریکا درباره صحرای غربی

وزارت خارجه روسیه امروز، شنبه اعلام کرد، موضع آمریکا در قبال صحرا منجر به ایجاد خشونت جدید در منطقه می‌شود. همچنین وزارت خارجه الجزایر به اعلام به رسمیت شناختن حاکمیت مراکش بر صحرای غربی از سوی دونالد ترامپ واکنش نشان داد.
کد خبر: ۱۰۲۰۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۰ 12 December 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است، به رسمیت شناختن حاکمیت مراکش بر صحرا احتمالا تلاش‌های سازمان ملل با هدف حل معضل را با مشکل روبه‌رو می‌کند.

این وزارتخانه تصمیم آمریکا در این باره را گامی یک‌جانبه که ثبات منطقه را تهدید می‌کند، توصیف کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است، براساس تصمیمش در این باره دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا اصول قانونی به رسمیت شناخته شده در سطح جهانی برای حل و فصل مشکل صحرا را نابود کرد؛ اصولی که چارچوب وضعیت نهایی برای این منطقه را از طریق همه‌پرسی تعیین می‌کند.

طبق این بیانیه، این موضع‌گیری جدید آمریکا احتمالا به طور جدی تلاش‌های سازمان ملل برای پیشبرد حل مساله صحرا را با مشکل روبه‌رو کند و به بحران در روابط بین طرف‌های مربوطه بینجامد و منجر به دور جدید خشونت‌ها در منطقه صحرا و ساحل شود.

وزارت خارجه الجزایر اعلام کرد، تصمیم آمریکا در به رسمیت شناختن حاکمیت مراکش بر صحرا وجاهت قانونی نداشته و برخلاف تمام قطعنامه‌های سازمان ملل است.

الجزایر تاکید کرد، مساله صحرای غربی مساله حل و فصل استعماری است.

وزارت خارجه الجزایر تاکید کرد، این تصمیم آمریکا تمام تلاش‌های کاهش تنش به کار گرفته شده تا به الان را از بین می‌برد.

طبق بیانیه وزارت خارجه الجزایر، موضع الجزایر مبتنی بر قطعنامه‌های بین‌المللی و علیه منطق زور و قرارداد‌های مشکوک است و این کشور بر حمایت ثابت خود از مساله مردم صحرا تاکید می‌کند.

وزارت خارجه الجزایر افزود: حل مساله صحرای غربی به واسطه قانون بین‌الملل و عقیده راسخ سازمان ملل و اتحادیه آفریقا ممکن است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل