بازدید 4717

کمک‌رسانی به سیل‌زدگان بوشهر ادامه دارد

استاندار بوشهر با تاکید بر ادامه کمک‌رسانی به سیل‌زدگان در نقاط شهری و روستایی گفت: در این راستا علاوه بر کمک‌های استانی، بنیاد مستضعفان ۱۰ میلیارد تومان برای خرید وسائل منازل آسیب‌دیدگان از سیل به استان بوشهر اختصاص داده است.
کد خبر: ۱۰۲۰۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۷ 12 December 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، عبدالکریم گراوند در جلسه ستاد بحران استان بوشهر با قدردانی از دست‌اندرکاران رسیدگی به سیل‌زدگان و ارائه خدمات به آسیب‌دیدگان اظهار داشت: با تلاش‌های انجام شده مناطقی که دچار آبگرفتگی شده ضمن ارائه خدمات به مردم آسیب دیده، پاکسازی از گل و لای ناشی از سیل در کمتر از سه روز انجام شد.

وی با تاکید بر ادامه کمک‌رسانی به آسیب دیدگان از سیل افزود: تا زمانی که مردم دچار مشکل و کمبود هستند باید کمک‌رسانی و ارائه خدمات در نقاط سیل‌زده ادامه داشته باشد.

استاندار بوشهر بیشترین خسارت در جریان سیل هفته گذشته را در شهرستان دشتستان به ویژه وحدتیه و بویری دانست و بیان کرد: مردم این مناطق در بخش‌های آسیب به خانه، وسائل و تجهیزات منزل، محل درآمد و معیشت خسارت فراوانی دیدند که با برنامه‌ریزی انجام شده جبران می‌شود.

گراوند با تاکید بر تشکیل پرونده‌های خسارت دیدگان توسط بنیاد مسکن گفت: باید در ارائه خدمات‌رسانی مواظبت از سلامتی مردم در ارتباط با ویروس کرونا شود.

وی ارائه خدمات‌رسانی به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد توسط نهاد‌های ذیربط را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: اعتبارات لازم برای کمک‌های بلاعوض دولت مصوب شده که به‌زودی اعلام و ابلاغ می‌شود.

استاندار بوشهر با قدردانی از توجه ویژه بنیاد مستضعفان در رسیدگی به حل مشکلات سیل‌زدگان استان بوشهر تصریح کرد: بنیاد مستضعفان برای بازسازی خانه‌های آسیب دیده از سیل، سیمان مورد نیاز آن‌ها را متقبل شد و این در حالی است که ۱۰ میلیارد تومان برای خرید وسائل منازل آسیب دیدگان از سیل استان بوشهر اختصاص داده است.

عبدالکریم گراوند با اشاره به هشدار هواشناسی استان بوشهر در بارش باران در هفته پیش‌رو افزود: دستگاه‌های ذیربط راهکار‌های لازم برای پیشگیری از حوادث و بحران ارائه کنند و در این راستا لازم است مسیل‌ها و رودخانه‌ها و پل‌ها لایروبی شود.

وی لایروبی رودخانه‌های فصلی در حریم شهر‌ها و روستا‌ها را یک ضرورت دانست و بیان کرد: شهرداران نسبت به لایروبی رودخانه‌ها در حوالی شهر‌ها اقدام کنند و ستاد بحران در همه شهرستان‌های استان بوشهر هماهنگی‌های لازم برای افزایش آمادگی داشته باشند.

مقام عالی دولت در استان بوشهر با بیان اینکه در بارندگی هفته قبل در مدت ۲ ساعت ۱۶۵ میلیمتر بارش باران ثبت شده است، گفت: این حجم بارندگی در این مدت کوتاه به خودی خود ایجاد سیل می‌کند که باید آمادگی مقابله با اینگونه بحران‌ها ارتقا یابد.

گراوند طرح‌های آبخیزداری در کنترل سیلاب‌ها مهم دانست و با اشاره به تصویب ۶۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور برای اجرای این طرح‌ها خاطر نشان کرد: تلاش شود این اعتبارات برای تسریع در اجرای طرح‌های آبخیزداری در استان بوشهر ابلاغ و پرداخت شود.

وی نقش مهم سد‌ها در کنترل سیلاب‌ها را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: اکنون سد‌های مختلفی در استان در حال اجرا است که سد دالکی برای تسریع در تکمیل آن نیاز به حمایت مالی دارد چراکه با تکمیل این سد نقش مهمی در مدیریت، کنترل و هدایت سیلاب‌ها و جلوگیری از خسارات دارد.

استاندار بوشهر بیمه واحد‌های مسکونی روستایی را مورد تاکید قرار داد و افزود: دفتر روستایی و بنیاد برکت نسبت به بیمه واحد‌های مسکونی روستایی اقدام کنند تا در مواقع بحرانی خسارت این واحد‌های مسکونی پرداخت شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار