بازدید 8306

گریزمان برای مسلمانان اویغور، تبلیغ هواوی را قطع کرد

کد خبر: ۱۰۲۰۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۰ 12 December 2020

آنتوان گریزمان ستاره فرانسوی بارسلونا اعلام کرد رابطه اش با یکی از اسپانسرهای خود، کمپانی چینی هواوی را قطع کرده است.

به گزارش تابناک ورزشی، گریزمان علت این اقدام را مشکوک بودن به نقش هواوی در سرکوب اقلیت ایغور در چین اعلام کرد. گریزمان می‌گوید نگران این بوده که فناوری ساخت هواوی برای سرکوب اقلیت مسلمان اویغور در چین مورد استفاده قرار بگیرد.

 

بعد از انتشار اخباری مبنی بر اینکه هواوی در حال تست یک نرم افزار تشخیص چهره است که هدف از ساخت آن ارتقای نظارت سختگیرانه حکومت چین بر اقلیت اویغور این کشور است، گریزمان از طریق شبکه های اجتماعی از تصمیمش برای قطع کردن رابطه خود با کمپانی هواوی خبر داد.

گریزمان همچنین بدرفتاری دولت چین با اویغورها را محکوم کرده و از هواوی درخواست کرد از نفوذ خود برای پایان دادن به نقض حقوق بشر در این باره استفاده کند.

 

گریزمان یکی از چهره های تبلیغاتی مشهور کمپانی هواوی بود

 

این در حالی است که گریزمان از جمله مشهورترین چهره های تبلیغاتی هواوی به حساب می آید و نام و چهره او در تبلیغهای متعددی از محصولات این شرکت به کار رفته است.

گریزمان در اینستاگرام خود نوشت: " بعد از اطلاعاتی که درباره نقش کمپانی هواوی در ساخت یک نرم افزار تشخیص چهره برای کمک به سرکوب اویغورها منتشر شد من به این وسیله اعلام می‌کنم که از همین لحظه شراکت من با این کمپانی قطع می‌شود. از هواوی دعوت می‌کنم به جای تکذیب این اتهام، قدمهایی واقعی برای این سرکوب دسته جمعی بردارد و از نفوذ خود برای احترام به حقوق زنان و مردان در جامعه چین استفاده کند".

 

بیانیه قطع همکاری گریزمان با هووای که در اینستاگرام او منتشر شد. این بیانیه توسط او امضا شده است

هواوی در واکنش به این اقدام گریزمان از او دعوت کرد تا برای روشن شدن موضوع در جلسه‌ای با این کمپانی شرکت کند. هواوی همچنین اعلام کرد که هیچ نوع تبعیضی را نمی‌پذیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها