بازدید 7174

ویروس کرونا از نظر کشتار آمریکایی‌ها در رتبه سوم تاریخ

شیوع بیماری کووید-۱۹ ازنظر تلفات انسانی در آمریکا بسیار تکان دهنده بوده است.
کد خبر: ۱۰۲۰۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹ 11 December 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، ویروس کرونا از نظر کشتار آمریکایی‌ها و تعداد آمریکایی‌های کشته شده در مدت یک روز در رتبه سوم تاریخ آمریکا قرار گرفت.

شیوع بیماری کووید-۱۹ ازنظر تلفات انسانی در آمریکا بسیار تکان دهنده بوده است. با نگاهی به تاریخ می‌توان این مسئله را به روشنی دریافت. در ۲۴ ساعت گذشته، بیش از ۳۱۰۰ آمریکایی به علت ابتلا به بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند.

این رقم بالاترین رقم شمار جان باختگان ناشی از بیماری کووید-۱۹ در یک روز در آمریکا است. بالاترین رقم جان باختگان در یک روز در تاریخ آمریکا به طوفان در شهر گالوستون در ایالت تگزاس در سال ۱۹۰۰ مربوط می‌شود که جان ۸۰۰۰ زن و مرد و کودک را در مدت ۲۴ ساعت گرفت. بخش اعظم این شهر عملا با بالا آمدن آب دریا به علت طوفان سهمگین دریایی از بین رفت.

این شهر ارتفاع اندکی از سطح دریا دارد و به همین علت در طوفان سهمگین سپتامبر آن سال، به راحتی زیر سیلاب رفت. رتبه دوم در این فهرست به نبرد آنتی تام در ایالت مریلند در دوران جنگ داخلی آمریکا در سال ۱۸۶۲ مربوط می‌شود که در مدت یک روز در ماه سپتامبر ۳۶۵۰ آمریکایی کشته شدند. این نبرد که بعدا به میدان کشتار در جنگ داخلی آمریکا تبدیل شد، نقطه عطفی در تاریخ آمریکا بود به طوری که مانع از پیشروی نیرو‌های جنوبی به سمت شمال شد و زمینه ساز پیروزی نیرو‌های آبراهام لینکلن و ریاست جمهوری او بود.

حال بیماری کووید-۱۹ با تلفات ۳۱۲۴ نفری در روز گذشته در جایگاه سوم این فهرست قرار گرفته است. حتی تعداد جان باختگان حملات یازده سپتامبر سال ۲۰۰۱ نیز کمتر از این رقم است. یازده سپتامبر با ۲۹۷۷ کشته در یک روز در جایگاه چهارم این فهرست قرار دارد. ردیف‌های پنجم تا نهم این فهرست نیز به روز‌های اخیر تعداد قربانیان بیماری کووید-۱۹ مربوط می‌شود.

رتبه دهم این فهرست به ماجرای حمله به بندر "پرل هاربر" اختصاص دارد که عامل ورود آمریکا به جنگ جهانی دوم بود. امکان انتشار تصاویر جان باختگان بیماری کووید-۱۹ وجود ندارد تا میزان تکان دهنده بودن این مسئله مشخص شود، اما نشان دادن تصاویر مربوط به جنگ داخلی آمریکا یا طوفان دریایی سهمگین گالوستون می‌تواند تا حدودی تصویر اوضاع کنونی آمریکا ناشی از بیماری کووید-۱۹ را قریب به ذهن کند. کارشناسان درباره استمرار این وضع و بدتر شدن اوضاع ناشی از شیوع بیماری کووید-۱۹ هشدار داده اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست