بازدید 10273

کلاهبرداری ۵ میلیاردی از ۱۰ هزار نفر با شگرد کار در منزل!

کد خبر: ۱۰۲۰۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۷ 10 December 2020

رئیس پلیس استان زنجان از شناسایی و دستگیری دو متهم خبرداد که با شگرد کار در منزل اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌ کردند.

به گزارش پلیس، سرهنگ آدینه‌لو افزود: با پایش و رصد انجام گرفته توسط کارشناسان پلیس فتای زنجان مشخص شد فرد یا افرادی با هویت‌های نامعلوم با تبلیغ و انتشار آگهی‌های دروغین و معرفی شرکت‌های صوری با ترفند کار در منزل و کسب درآمد بالا در فضای مجازی، اقدام به کلاهبرداری از افراد می‌کردند.

وی ادامه داد: در بررسی‌های فنی و پلیسی، دو متهم با هویت‌های معلوم در یکی از استان‌های همجوار شناسایی و با هماهنگی مراجع قضایی به همراه تجهیزات و ادله‌ دیجیتالی به پلیس فتای استان دلالت شدند.

این مقام انتظامی گفت: متهمان در تحقیقات اولیه منکر بزه ارتکابی شدند ولی پس از روبه‌رو شدن با مستندات، ضمن اعتراف به جرم خود اظهار کردند که با تبلیغات گسترده به خصوص در شبکه‌های اجتماعی و با درج آگهی دروغین کار در منزل و کسب درآمد در فضای مجازی، پس از جلب اعتماد قربانیان ضمن دریافت بیعانه برای استخدام، اقدام به کلاهبرداری و پول شویی با سوء استفاده از کارت‌های بانکی قربانیان می کردند.

وی افزود: این مجرمان سایبری در اظهارات خود به کلاهبرداری از بیش از ۱۰ هزار نفر به میزان ۵۰ میلیارد ریال در سراسر کشور اعتراف کرده اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل