بازدید 10451

ابتلای ۳۹ هزار و ۸۵۳ زنجانی به کووید ۱۹

از آغاز شیوع ویروس کرونا در استان زنجان، ۳۹ هزار و ۸۵۳ زنجانی به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند که از این تعداد یک هزار و پنج نفر جان خود را از دست داده‌اند.
کد خبر: ۱۰۲۰۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۹ 10 December 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس از زنجان، بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی ۶ هزار و ۲۷۹ نفر از بیماران بستری در استان زنجان به کووید ۱۹ بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ثابت شده که ۵ هزار و ۱۱۲ نفر از آن‌ها بعد از بهبود از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

بر اساس همین گزارش آمار بیماران سرپایی به کووید ۱۹ از آغاز شیوع ویروس کرونا در این استان، بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ۳۳ هزار و ۵۷۴ مورد بوده است که ۱۲۳ مورد از آن‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۳۹ هزار و ۸۵۳ نفر رسیده است.

در حال حاضر ۴۳۵ نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ و یا مشکوک بودن بستری هستند که ۲۴ مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید ۱۹ و همچنین مشکوک ۱۷ هزار و ۵۴۳ نفر اعلام شده است.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و پنج نفر جان خود را از دست داده‌اند که هفت نفر از آن‌ها جزو آمار روزانه بوده‌اند.

موج سوم و شهادت ۴ مدافع سلامت

رئیس مرکز بهداشت شهرستان زنجان با اشاره به اینکه موج سوم شیوع بیماری کرونا در زنجان چهار شهید مدافع سلامت داشت، گفت: در این مدت بسیاری از مردم با بیماری درگیر شدند و مرگ بسیاری از عزیزان زیان‌های جبران ناپذیری به خانواده‌ها تحمیل کرد.

حریری با اشاره به اینکه تلاش شد تا خسارت‌های ناشی از موج سوم به حداقل رسیده و به نحوی زنجیره انتقال قطع شود، عنوان کرد: اعمال محدودیت‌ها به خوبی تاثیر خود را در قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا نشان داد.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح حاج‌قاسم‌سلیمانی می‌تواند باعث شود این بیماری از یک معضل تقلیل پیدا کرده و تا زمان رسیدن واکسن تبعات آن را کاهش دهد، گفت: ایران اسلامی ظرفیتی به نام بسیج دارد که می‌توان در فرصت‌هایی که نیاز هست به نحو احسنت از آن استفاده کرد و در این طرح نیز با افزایش نظارت بر افراد مبتلا می‌توان شاهد کاهش شیوع بیماری باشیم.

حریری با اشاره به در پیش بودن آیین شب یلدا و نوروز عنوان کرد: نگران دورهمی‌های مردم هستیم و باید به این باور و درک مشترک برسیم که این بیماری برای پایان نیازمند قطع زنجیره انتقال است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار