بازدید 11214
۲

واکنش آلرژیک شدید دو نفر به واکسن کرونا در انگلیس

مدیر مرکز خدمات ملی سلامت در انگلیس گفت دو نفر از کارکنان خدمات ملی سلامت در این کشور بعد از دریافت واکسن دچار واکنش‌های آنافیلاکتوئیدی شده اند.
کد خبر: ۱۰۲۰۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹ 10 December 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از رویترز، مقامات بهداشت و درمان در انگلیس هشدار دادند کسانی که سابقه حساسیت گسترده دارند، از دریافت واکسن فایزر-بیون تک خودداری کنند.

این درخواست مقامات درمانی در انگلیس در حالی مطرح می‌شود که دو نفر در اولین روز از دریافت واکسن دچار واکنش شدید آلرژیک شده اند.

انگلیس با اولویت قرار دادن افراد سالمند و کسانی که در خط اول درمان بیماران کرونایی سر و کار دارند، از روز سه شنبه کار واکسیناسیون عمومی را در این کشور شروع کرده است که بخشی از تلاش‌های بین المللی برای مقابله با بزرگترین چالش لجستیکی تاریخ در زمان صلح به شمار می‌آید.

استفن پوویس (Stephen Powis) مدیر مرکز خدمات ملی سلامت در انگلیس گفته است این توصیه بعد از آن مطرح می‌شود که دو نفر از کارکنان خدمات ملی سلامت در این کشور بعد از دریافت واکسن دچار واکنش‌های آنافیلاکتوئیدی شده اند.

وی گفته است: با توجه به عادی بودن این مساله در واکسن‌های جدید، این توصیه به عنوان اقدامی احتیاطی برای کسانی داده می‌شود که سابقه حساسیت‌های گسترده دارند تا در حال حاضر از دریافت واکسن خودداری کنند؛ این توصیه بعد از آن ارائه شده که دو نفر با سابقه حساسیت گسترده و شدید، دچار واکنش‌های منفی و شدید شده اند، ولی حال هر دو نفر رو به بهبود است.

هفته گذشته نهاد قانونگذاری تولیدات سلامت و دارویی، اولین نهاد در دنیا بود که واکسنی را که شرکت‌های آمریکایی فایزر و آلمانی بیون تک تولید کرده بودند، تایید کرد در حالی که مرکز نظارت بر دارو و غذا (FDA) در آمریکا و آژانس دارویی در اروپا (EMA) هنوز در حال ارزیابی داده‌ها هستند.

فایزر گفته است افراد با سابقه گسترده آلرژی در آخرین مرحله از آزمایش واکسن، از دور خارج شده اند که همین مساله بر پروتکل تایید آژانس دارویی اروپا تاثیر گذاشته است. این مرکز اروپایی همچنین از همه مراکز واکسیناسیون خواسته است امکانات احیا را برای مقابله با وضعیتی که ممکن است فرد دریافت کننده واکسن دچار شود، در دسترس داشته باشند.

در آمریکا نیز مرکز نظارت بر دارو و غذا روز سه شنبه سندی منتشر کرد که براساس آن گفته شده است کمیته مشاوران روز پنجشنبه برای تایید ایمنی و تاثیرگذاری واکسن فایزر تشکل جلسه خواهد داد.

گزارش شبکه تلویزیونی راشا تودی

خبرنگار شبکه راشاتودی گفت: این خبر بسیار بدی برای شرکت‌های بیون تک و پی فایزر است. ما گزارش‌هایی درباره مرگ افراد و عوارض جانبی دریافت کرده ایم. دو پرستار در انگلیس پس از دریافت واکسن به فوریت بیمار شده اند. ظاهرا آن‌ها سابقه حساسیت داشته اند. البته حال آن‌ها رو به بهبود است. این نشان می‌دهد افراد با سابقه حساسیت در این رابطه آسیب پذیر هستند و عوارض جانبی برای آن‌ها وجود دارد.

مجری شبکه پرسید: آیا می‌توانید مطالب بیشتری درباره آنچه که سازمان دارو و غذای آمریکا اعلام کرده است در اختیار ما قرار دهید؟

خبرنگار گفت:مشکل در اینجا است که ما گزارش‌های مربوط به مرگ و میر را تنها از شرکت پی فایزر نشنیده ایم. آن‌ها درباره واکسن و اثربخشی آن متعهد هستند و باید شفاف باشند. آن‌ها باید درباره چگونگی دریافت واکسن اطلاع رسانی کنند. دو نفر از افرادی که واکسن را دریافت کرده اند جان باخته اند. چهار نفر دیگر از عوارض ناشی از تزریق واکسن جان باخته اند. مقامات پی فایزر می‌گویند که واکسن همچنان ایمن و موثراست و احتمال ندارد که این مرگ‌ها ناشی از واکسن باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
غرب گداها لال شدن
پاسخ ها
نامور
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
شما دوست ندارى ، واكسن نزن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر