بازدید 16925
معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی:

انتقال آب از ارس، تنها راه نجات تبریز است

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی با تاکید بر این‌که انتقال آب از ارس، تنها راه نجات تبریز و شهر‌های واقع شده در مسیر است، گفت: بعد از انتقال آب ارس و با رشد جمعیت، منبع جدید دیگری وجود ندارد و خود را باید با شرایط کم مصرفی و مصرف صحیح آب، وفق دهیم.
کد خبر: ۱۰۲۰۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵ 09 December 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا, محمد خانی، روز چهارشنبه ۱۹ آذر، در جمع خبرنگاران، با بیان این‌که از مجموع ۲۸۰۰ روستا در استان، ۱۴۳۴ روستا تحت پوشش آب و فاضلاب استان هستند، گفت: بیش از ۹۰ درصد مشکل روستا‌های تحت پوشش، قابل حل بوده و مابقی روستا‌ها نیز به طور مشارکتی و با همکاری مردم رفع می‌شود.

وی با بیان این‌که برخی از روستا‌ها به دلیل دارا بودن منابع آبی، نیاز به تحت پوشش قرار گرفتن در شرکت آب و فاضلاب ندارند، افزود: شرکت آب و فاضلاب استان، کیفیت آب تمامی روستا‌هایی را که تحت پوشش نیستند، به خوبی پایش می‌کند.

وی با بیان این‌که سال گذشته فقط در شهر تبریز با قطعی آب مواجه بودیم، گفت: کسری ۵۰۰ لیتری آب، علت اصلی قطعی آب در تبریز بود که ۳۰۰ لیتر آن از صنایع به مدت ۴۵ روز و ۲۰۰ لیتر نیز توسط شرکت تامین شد.

خانی در بخش دیگر سخنان خود با بیان این‌که ۸۰ درصد روستا‌های تبریز وابسته به خط زرینه رود هستند، گفت: ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت روستا‌ها نیز وابسته به آب زرینه رود بوده و ۶۰ درصد آب تبریز نیز وابسته به زرینه رود است.

وی افزود: در افق طرح سال ۱۴۱۵، شاهد کسری ۶۸ میلیون مترمکعب در تولید آب تبریز خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه باید خود را با کم مصرفی و مصرف صحیح آب وفق دهیم، گفت: با شیوع کرونا مصرف آب افزایش یافت، میزان استاندارد برای مصرف آب روزانه‌ی هر شهروند ۱۵۰ لیتر تعریف شده است در حالی که شهروندان ما تا ۲۱۰ لیتر آب مصرف می‌کنند.

ابراهیم عباسپور_قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان نیز در این نشست با بیان این‌که ۱۴۳۴ روستا با جمعیت ۸۵۰ هزار نفری در استان تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب هستند، گفت: ۱۲۱۸ منابع آبی اعم از چاه، چشمه، قنات و رودخانه در اختیار جمعیت روستایی استان قرار دارد و سالیانه ۸۳ هزار متر مکعب آب جهت تامین آب روستاییان اختصاص می‌یابد.

وی افزود: زمانی که تعداد منابع آبی زیاد است، باید بحث پایش منابع را نیز در نظر بگیریم و آبی سالم در اختیار مردم قرار دهیم.

وی با بیان این‌که شش آزمایشگاه در سطح استان وجود دارد که آب را از حیث سالم بودن پایش می‌کند، گفت: ۱۰۴ مجتمع بزرگ و کوچک روستایی در استان وجود دارد که به دلیل فقر آب، انتقال آب به صورت حوزه به حوزه انجام می‌شود. چنانچه یکی از بزرگ‌ترین مجتمع‌های آب در استان، به ۹۶ روستا آب منتقل می‌کند.

پرویز عباسی_ معاون توسعه و بهره برداری فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان نیز در خصوص آخرین وضعیت فاضلاب شهری و روستایی، اظهار کرد: نزدیک به دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر یعنی ۶۸ درصد جمعیت شهری استان در ۱۴ شهر، تحت پوشش سیستم جمع آوری و تصفیه فاضلاب شهری هستند.

وی با بیان این‌که هفت تصفیه خانه در سطح استان در دست اجرا است، گفت: طرح فاضلاب شهری در ۲۰ شهر در حال اجرا است.

عباسی ادامه داد: طرح فاضلاب نیز در هفت روستای استان در رست اجرا بوده و همچنین مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب تبریز برای جمعیت یک میلیونی نفر نیز در حال اجراست که تاکنون برای آن ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی