بازدید 9986
۱

شرط فرانسه برای بازسازی روابط اروپا با ترکیه

وزیر خارجه فرانسه روز سه‌شنبه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای ترکیه‌ای خود گفت که تجدید روابط سازنده اتحادیه اروپا با آنکارا زمانی اتفاق می‌افتد که ترکیه موضع خود درباره چند موضوع شفاف کند.
کد خبر: ۱۰۲۰۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۴:۴۸ 09 December 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه روز سه‌شنبه تلفنی با «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه گفتگو کرد.

لودریان در این تماس تلفنی به همتای ترکیه‌ای خود گفت که تجدید روابط سازنده با اتحادیه اروپا تنها زمانی اتفاق خواهد افتاد که آنکارا موضع خود درباره چند موضوع را شفاف کند.

خبرگزاری رویترز نوشت که این تماس تلفنی به درخواست ترکیه انجام شده است و وزارت خارجه ترکیه نیز در بیانیه خود گفت که چاووش‌اوغلو و لودریان در این تماس تلفنی موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای را مورد بررسی قرار دادند.

فرانسه در حال حاضر رهبری اروپا در پیشبرد تحریم‌ها علیه ترکیه را در دست دارد این در حالی است که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز دوشنبه گفت که ترکیه در برابر تهدید و باج خواهی سر خم فرود نخواهد آورد.

روابط اروپا و ترکیه مدتی است که به خاطر اقدامات ترکیه در شرق دریای مدیترانه رو به تنش نهاده است.

حدود دو هفته پیش نیز تقابلی میان یک کشتی نظامی آلمانی با کشتی تجاری ترکیه در شرق مدیترانه رخ داد که ساعاتی بعد از این اقدام، وزارت خارجه ترکیه سفرای آلمان و ایتالیا را فراخواند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
اروپایی ها طبل توخالی هستند و کاری از آنها بر نمی آید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس