بازدید 23909
پیمانه اقتصادی

همتی: یک عده به امید دلار ۴۰ تا ۵۰ هزار تومانی بودند/ اسلامی: خانه‌های خالی شناسایی شده اند؛ متولی اخذ مالیات نیستیم/ تذکر جدی دبیر ستاد تنظیم بازار به انجمن صنایع لبنی

این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص بورس بازهم قرمز شد، ارزش فروش سهام عدالت چقدر شد؟، چگونه کارت اعتباری سهام عدالت بگیریم؟، ارزش پالایش یکم کاهش یافت، واکنش سخنگوی گمرک به اظهارات رئیس کل بانک مرکزی، نرخ یورو کاهش یافت، افزایش قیمت سکه، قیمت جهانی طلا یک درصد جهش کرد و طلای سیاه ارزان شد را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۲۰۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۱ 08 December 2020

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص بورس بازهم قرمز شد، ارزش فروش سهام عدالت چقدر شد؟، چگونه کارت اعتباری سهام عدالت بگیریم؟، ارزش پالایش یکم کاهش یافت، واکنش سخنگوی گمرک به اظهارات رئیس کل بانک مرکزی، نرخ یورو کاهش یافت، افزایش قیمت سکه، قیمت جهانی طلا یک درصد جهش کرد و طلای سیاه ارزان شد را در بر دارد.

 

شاخص بورس بازهم قرمز شد

شاخص کل با 5246 واحد کاهش معادل منفی 0.35 درصد به یک میلیون و 507 هزار و 645 واحد، شاخص‌ قیمت وزنی - ارزشی با 1372 واحد کاهش معادل 0.35 درصد به 394 هزار و 278 واحد، شاخص کل هم وزن با 1688 واحد افزایش معادل 0.38 درصد به 444 هزار و 424 واحد، شاخص قیمت هم وزن با 1105 واحد افزایش معادل 038 درصد به 291 هزار و 16 واحد، شاخص آزاد شناور با 7053 واحد افزایش معادل 0.34 درصد به دو میلیون و 72 هزار و 3 واحد، شاخص بازار اول با 5910 واحد افزایش معادل 0.53 درصد به یک میلیون و 116 هزار و 121 واحد و شاخص بازار دوم با 45243 واحد کاهش معادل منفی 1.48 درصد به 3 میلیون و 2 هزار و 689 واحد رسید.  در نیمه دوم داد و ستدهای امروز بورس، در دو میلیون و 96 هزار نوبت معاملاتی، 14 میلیارد و 142 میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش 136 هزار و 846 میلیارد ریال در بورس معامله شد.

گزارش بورس امروز سه شنبه ۱۸ آذر ۹۹ / فملی شاخص کل را به کانال 1.5 میلیون واحدی بازگرداند!

گزارش بورس امروز سه شنبه ۱۸ آذر ۹۹ / فملی شاخص کل را به کانال 1.5 میلیون واحدی بازگرداند!

ارزش فروش سهام عدالت چقدر شد؟

امروز (18 آذر 99) ارزش سبد دارندگان سهام عدالت با کاهش نسبت به روز قبل مواجه شد و به 11 میلیون و 38 هزار تومان رسید. در پایان معاملات امروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت درمقایسه با روز گذشته، 0.3 درصد (44 هزار تومان) کاهش یافت. با احتساب این موضوع، ارزش 60 درصد قابل فروش سبد 532 هزار تومانی سهام عدالت به 6 میلیون و 622 هزار و 804 تومان رسیده است.

چگونه کارت اعتباری سهام عدالت بگیریم؟

علیرضا ماهیار معاون شرکت سپرده گذاری مرکزی با بیان اینکه یکی از طرح هایی که برای توسعه سهام عدالت و اعطای تسهیلات به مشمولان سهام عدالت طراحی شد، اعطای کارت اعتباری بود، اظهار کرد: این کارت ها مخصوصا برای سهام دارانی که روش غیر مستقیم را برای مدیریت سهام عدالت خود انتخاب کرده بودند و تعداد آن ها حدودا ۳۰ میلیون نفر است، طراحی شده است. به گفته او، این فرایند به صورت تمام الکترونیک از مبدا بانک های عامل تا مقصد که شرکت سپرده گذاری و بازار سرمایه هستند، خواهد بود. ماهیار در مورد نحوه اخذ این کارت توضیح داد: مشمول سهام عدالت که روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده است، باید سجامی باشد و بعد از احراز هویت در اپلیکیشن های مربوط به بانک های عامل و پس از اینکه شرکت سپرده گذاری سجامی بودن فرد را برای بانک تایید کرد، می تواند دارایی خود را مشاهده کند و متوجه شود چقدر دارایی سهام عدالت دارد و متناسب با آن، فرم مربوطه را داخل سیستم بانک پر کند. در واقع فرد بدون نیاز به مراجعه حضوری متوجه می شود که می تواند تا چه میزان تسهیلات دریافت کند.
 
معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی درباره میزان تسهیلاتی که از سوی بانک ها اعطا می شود، گفت: برخی بانک ها ۶۰ درصد ارزش روز دارایی فرد و برخی تا ۱۰۰ درصد هم برای اعطای تسهیلات پیش بینی کرده اند که مکانیزم آن بستگی به بانک عامل دارد. در نهایت درخواست فرد به شرکت سپرده گذاری مرکزی ارسال می شود. این درخواست ها به صورت تجمعی بوده و بحث توثیق مکانیزه اتفاق می افتد و بعد از آن شرکت به بانک اعلام می کند که سهام فرد توثیق شد و بانک می تواند به سهامدار اعتبار دهد. به گفته وی، برخی از بانک ها در نظر دارند این مبلغ را در قالب شارژ کردن کارت عادی مشتریان، برخی کارت خرید و برخی از طریق روش های نوین پرداخت شارژ کنند.

ارزش پالایش یکم کاهش یافت

قیمت پایانی هر واحد از پالایش یکم  با افت 3.18 درصدی نسبت به روز معاملاتی گذشته 10 هزار و 115 تومان معامله شد تا ارزش 500 واحد از دومین ETF دولتی به 5 میلیون 57 هزار و 500 تومان کاهش پیدا کند. البته در معاملات روز جاری آخرین قیمت معامله شده برای هر واحد از پالایش یکم با کاهش 3.91 درصدی نسبت به روز معاملاتی گذشته 10 هزار و 39 تومان معامله شد.

همتی: یک عده به امید دلار۴۰ تا ۵۰ هزار تومانی بودند

عبدالناصر همتی در برنامه گفتگوی ویژه خبری دوشنبه شب شبکه دو گفت: ما بر مبنای دلار نیمایی ۱۷ هزار تومان پیش بینی کردیم که تورم متوسط یکساله منتهی به خرداد ۱۴۰۰ را به ۲۲ تا ۲۴ درصد برسانیم و تا آن زمان ۶ ماه فرصت داریم. رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به آمارهای تجارت کشور گفت: در حال حاضر صادرات کشور به ۲۶ و نیم میلیارد دلار و واردات به ۲۵ میلیارد دلار رسیده که تراز تجاری یک و نیم میلیارد دلار مثبت است. رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه عده‌ای اطلاعات ناقص می‌دهند و می‌گویند بانک مرکزی ارز نمی‌دهد گفت: یک عده کالاهای خود را نگه داشتند به این امید که ارز ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان شود سپس ترخیص کنند. اعلام کرده‌ایم کسانی که کالا، اعتباری وارد کرده‌اند بیایند تعهد بدهند که کالا را سریع ترخیص کنند تا تضمین چندماهه بدهیم ارزشان را تأمین کنیم. واردات کالا بدون انتقال ارز اصلاً یعنی چه؟ من نمی‌خواهم زیاد توضیح بدهم اما یک میلیارد دلار مجوز ترخیص دادیم اما این اتفاق رخ نداد. وی با بیان اینکه بعد از سررسید دستور رئیس جمهور اجازه انتقال ارز برخلاف ضوابط بانک مرکزی را نمی‌دهیم افزود: اجازه نخواهیم داد ارز بابت کالاهایی که در اولویت نیازهای مردم نیستند تحت عنوان واردات بدون انتقال ارز وارد کشور شود.

واکنش سخنگوی گمرک به اظهارات رئیس کل بانک مرکزی

 سخنگوی گمرک گفت: شب گذشته در برنامه گفتگوی ویژه خبری بود که ناگهان آماری عجیب از تجارت کشور توسط رئیس کل بانک مرکزی بیان شد که صادرات غیرنفتی کشور را ۲۶.۵ میلیارد و واردات را ۲۵ میلیارد دلار عنوان کرده بود و تاکید بر تراز مثبت ۱.۵ میلیارد دلاری هم از نکات دیگر این گفتگو بود. آنچه گمرک به عنوان مرجع بیان آمار تجارت خارجی کشور، در خصوص تجارت ۸ ماهه اعلام کرده، صادرات ۲۱ میلیارد و ۴۴۸ میلیون دلاری و واردات ۲۳ میلیارد و ۱۳۲ میلیون دلاری است که تراز کشور در این مدت نه تنها مثبت نیست بلکه منفی یک میلیارد و ۶۸۴ میلیون دلار است. لطیفی اظهار داشت: ناگفته نماند که تراز ماهیانه در دو ماه مهر و آبان (مقایسه ارزش واردات و ارزش صادرات صرفاً در هر کدام از این دو ماه) مثبت بوده ولی تراز تجارت کشور در ۸ ماه گذشته متأسفانه همچنان منفی است. وی خاطر نشان کرد: چند روز پیش هم مشاور رئیس کل سازمان توسعه تجارت نیز صادرات ۲۶.۵ میلیاردی را اعلام کرده بود که بر روی خروجی سایت این سازمان انتشار یافته بود، بنده پیامی را به آقای زادبوم، رئیس کل سازمان توسعه تجارت ارسال کردم و ایشان هم ضمن تأیید آمار اشتباه کمتر از چند دقیقه دستور حذف امار مذکور به نقل از مشاورش در سایت این سازمان را صادر کرد و این مطلب کوتاه از خروجی سایت سازمان توسعه تجارت به سرعت حذف شد حال سوال اینجاست، ۲۳ میلیارد و۱۳۲ میلیون دلار واردات را هم رئیس کل محترم بانک مرکزی ۲۵ میلیارد دلار دیده اند؟

اسلامی: خانه‌های خالی شناسایی شده اند؛ متولی اخذ مالیات نیستیم

وزیر راه و شهر سازی گفت: سامانه جامع املاک و اسکان عملیاتی شده و خروجی آن در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفته است. وی در واکنش به اظهار نظر برخی مسئولان مالیاتی که از عملیاتی نشدن این سامانه و همکاری نکردن وزارت راه و شهرسازی گلایه کرده بودند افزود: الان بحث همکاری کردن یا نکردن دستگاه هانیست. مهم این است که امروز خروجی مورد نظر سازمان مالیاتی برای اخذ مالیات از خانه‌های خالی در اختیار این سازمان قرار گرفته است. وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه هم اکنون برای اخذ مالیات برخانه‌های خالی مشکل شناسایی وجود ندارد گفت: اکنون خانه‌های خالی شناسایی شده اند و سازمان مالیاتی باید در این خصوص به وظایف خود عمل کند. اسلامی با تاکید براینکه وزارت راه وشهرسازی متولی اخذ مالیات نیست افزود: وظیفه ما راه اندازی سامانه جامع املاک و اسکان و فعال کردن این سامانه بوده که به وظایف خود عمل کرده ایم و هم اکنون اطلاعات و خروجی این سامانه در اختیار سازمان امور مالیاتی است و این سازمان باید به وظایف خود عمل کند.

نرخ یورو کاهش یافت

در معاملات امروز (سه شنبه هجدهم آذرماه 99) بازار ارز، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی های مجاز و بانکی سطح کشور به نرخ 24600 تومان از مردم خریداری می شود و در مقابل به قیمت 25600 تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می شود که نسبت به روز قبل، تغییری ندارد. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، به قیمت 30000 تومان از مردم خریداری می شود و در مقابل به نرخ 31000 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می شود که نسبت به روز دوشنبه، 100 تومان ارزان تر شده است.

افزایش قیمت سکه

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز (سه‌شنبه) با ۳۰۰ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شد. سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز به قیمت ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد. همچنین قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، ربع سکه به چهار میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی نیز به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مبادله شد. علاوه بر این، در بازار طلا نیز هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۱۵۱ هزار تومان و هر مثقال طلا به بهای چهار میلیون و ۹۹۰ هزار تومان فروخته شد. /ایرنا

قیمت جهانی طلا یک درصد جهش کرد

قیمت طلا در معاملات جهانی امروز سه‌شنبه در حالی به رشد خود ادامه داد که دیشب تحت تأثیر امید به بسته کمک مالی جدید آمریکا یک درصد جهش کرده بود. تا ساعت ۷:۱۳ به وقت تهران، قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، ۰.۲۳ درصد رشد کرد و به ۱٫۸۶۷.۹۴ دلار رسید. قیمت این شاخص در معاملات دیشب ۱.۳ درصد جهش کرده بود. قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم ۰.۳۲ درصد دیگر رشد کرد و به ۱٫۸۷۲ دلار رسید. این شاخص هم در معاملات دیشب ۱.۴ درصد جهش کرده بود. تحلیل‌گر ارشد کیتکومتالز، جیم وایکوف، می‌گوید: برنامه آمریکا برای ارائه بسته مالی جدید به بازار طلا کمک کرده است چرا که هرچه پول بیشتری به بازار تزریق شود باعث ایجاد تورم خواهد شد. این به معنای کاهش ارزش دلار و تقویت قیمت طلا در آینده نزدیک است.

طلای سیاه ارزان شد

قیمت نفت در معاملات امروز کاهش یافت زیرا محدودیت های قرنطینگی در کالیفرنیا به خاطر کریسمس تشدید شده است و موارد ابتلا به ویروس کرونا همچنان در آمریکا و اروپا در حال افزایش است. هر بشکه نفت برنت با 10 سنت کاهش 48.69 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 9 سنت کاهش 45.67 دلار معامله شد. هر دو شاخص نفتی در روز دوشنبه حدود یک درصد ارزش خود را از دست دادند. در جهان، افزایش شدید تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به یک دور جدیدی از محدودیت‌های قرنطینگی منجر شده است. نظیر اقدامات سخت گیرانه در کالیفرنیا در آمریکا، در آلمان و کره جنوبی. لاچلان شوآ، تحلیلگر بانک ملی استرالیا گفت: «شرایط همه گیری در برخی مکناطق در آمریکا و بخش هایی از اروپا بسیار وخیم شده است. این امر بر احساس حاکم بر بازار در مورد تقاضا در کوتاه مدت تاثیر خواهد گذاشت.» کالیفرنیا در روز دوشنبه بیشتر فروشگاه ها را ملزم کرد تا تعطیل کنند و بر اساس دستورات جدید که حداقل 3 هفته ادامه خواهد داشت، در خانه بمانند. استفان اینس، استراتژیست ارشد بازار گفت: «کالیفرنیا، که یکی از بزرگ ترین ایالت‌های آمریکا در مصرف سوخت است، در زمان کریسمس در قرنطینه خواهد بود.» از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت نفت، ارزش دلار بود که در برابر سبدی از ارزهای بین‌المللی افزایش یافت.

تذکر جدی دبیر ستاد تنظیم بازار به انجمن صنایع لبنی

عباس قبادی معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت در جلسه ستاد تنظیم بازار اظهار داشت: تنظیم بازار تخم مرغ با توجه به تسهیل بهتر ورود نهاده‌های دام و طیور به کشور، شرایط مناسبی پیدا کرده است. همچنین بنا شد تا به انجمن صنایع لبنی تذکر جدی برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها داده شود چرا که هر گونه افزایش قیمتی بدون هماهنگی تخلف محسوب می‌شود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۴
ایشان دقیقا چند ماه قبل گفته بود یک عده دنبال دلار 25 و 30 تومنی بوده اند در جریان افزایش نرخ دلار سال قبل!
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
دقیقا منم قشنگ یادمه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
دقیقا یادمه.پس باید آماده دلار 40 و 50 تومنی باشیم گویا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
جناب همتی به لطف کدام مدیریت تیزهوشانه واقتصاد پرقدرت توانستید جلوی افزایش قیمت دلار را بگیرید؟ اگر ترامپ رای آورده بود الان دلار همان پنجاه شصت تومان بود. مدیون آقای بایدن هستید
با این مجلس به دلار ۱۰۰ هزارتومن هم می رسیم.
آقای همتی با این جملات می خواهد بگوئید که مثلا بانک مرکزی هنر کرده و مانع از رسیدن قیمت دلار به ۵۰ هزار تومان شده و اینکه قیمت آن بیشتر از ۳۰ هزار تومان نشده ،دستاورد خوب و عالی بوده و مردم باید شکر گزار آقای همتی باشند، در حالی که وعده های چند مقطعی ایشان خبر از برگشت قیمت به کانالهای زیر ۱۵ هزار می داد.از طرفی خودشان می دانند اگر ترامپ برنده انتخابات بود دلار یا به ۵۰ هزار رسیده بود یا به زودی می رسید .پس با اطمینان می شود گفت بانک مرکزی و ایشان در توقف و اندک کاهش قیمت ارز تاثیری نداشته اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
اين يك فشار معكوس و رو به عقب كشيدن هست اگر رها بشه از 50هزار تومان هم عبور مي كنه وقتي با لبالا رفتن دلار همه اجناس بالا رفت با برگشت دلار مگر چيزي تغيير كرده كار گري كه ريال دريافت مي كنه وبه ذلار خرج مي كنه اين حرفها واسش معني نداره
جناب آقای همتی دلار 25000 تومانی افتخار ندارد و مایه بی عابرویی و شرمساری مردم ایران در جهان و همچنین خانواده شده ( پایین بودن سر یک پدر برای خرید وسیله برای خانواده )

درست است که جلوی 40-50 تومان شدنش را گرفتید و البته کمی هم شانس آوردید ولی لطفا و لطفا ارزش پول ملی را فارغ از هر گونه حزب بازی و فقط برای دلسوزی برای این مردم که به شما اعتماد کردند بالا بیاورید .

مطمئن باشید هیچ سیاست درستی پشت بالا نگه داشتن دلار نیست و فقط گرانی را چند برابر کرده و مردم را بدیختر
من آنم که رستم بود پهلوان !!! انتخاب جو بایدن باعث فروکش کردن التهابات اقتصادی ایران شد آنوقت آقای رئیس کل ادعا دارد ایشان دلار را ارزان کرده اند !!! بخدا اگر اردک زرد مجددا انتخاب میشد دلار 40 ویا 50 تومانی براحتی اتفاق افتاده بود و آنوقت بود که مشخص میشد چند مرده حلاجید
کسی منتظرنبود بشه،خیلیا می گفتند با توجه به عملکرد شماها بعید نیست که بشه...
... اقای همتی مگر مسئول گمرک و یا واردات ونیازها صادرات است و آیا تجارت باید دست بانک که سالها همه چیز کشور رابه نابودی،و ورشکستگی رسانده ...
همتی: یک عده به امید دلار۴۰ تا ۵۰ هزار تومانی بودند!!!!!

از قیمتهای جدید رونمایی فرمودند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
دلار فروردين ١٤٠٠ سي و هشت تومان ، يورو ٤٤ تومان ، پوند ٥٠ تومان
همتی: بعضی ها به امید دلار ۴۰-۵۰ تومانی بودند !!!!
خدایا شکرت که دلار ۴۰-۵۰ تومان نشد فقط ۲۶ تومان شد !!!!!!
خدایا شکرت که پراید ۵۰۰ میلیون نشد ۱۳۰ میلیون شد !!!
خدایا شکرت مسکن متری یک میلیارد نشد ۱۰۰ -۱۵۰ میلیون شد !!!
من واینهمه خوشبختی محاله !!!!
اقایون دولتی پارسال میخواستند بودجه ۲ ساله بدهند مجلس یعنی ۹۹ و ۱۴۰۰ با یکدیگر!!!
آقای همتی، به زودی انشااااالله
یه عده هم اومدن گفتن ارزو بر جوانان عیب نیست
به خاطر سیاست های شما نبود که دلار پایین امد . اگر میتوانستید تو این چندین ساله پایین میاوردید . همه مردم از بچه تا پیرمرد میدانند که به خاطر ریاست جمهوری امریکا و انتخاب بایدن دلار پایین کشید .

این حرف تان خیلی خنده داره اقای همتی
مالیات از خانه های خالی در کشورهایی وجود دارد که زمین خانه دولتی است و همچنین دولت در هزینه ساخت مشارکت دارد در ایران دولت هنگام ساخت و خرید فقط انواع مالیات ها و عوارض ها را دریافت می کند و نقشی در هزینه زمین و ساخت بیشتر خانه ها ندارد چگونه از فردی که دو خانه دارد و یکی از آنها به دلایلی خالی است و درآمدی از آن ندارد مالیات می گیرد علت افزایش قیمت ها مردم هستند یا کاهش ارزش پول در اثر تصمیمات اشتباه مسئولان
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
لطفاًباذکرمرجع بفرمائیددرکدام کشورکه زمین وخانه دولتی است مثل کره شمالی آیاازخانه ای که مستاجرندارد چگونه مالیات گرفته میشود
احتمالا چندسال بعدیکی ازافتخارات دوران مدیرتتون اینه که دلارشد۳۲تومن ولی نزاشتین برسه به ۵۰تومن،،،علی برکت الله
آقای همتی زمانیکه دلار به بالای سی هزار تومان رسید شما فکر میکردید که به این قیمت برسد.مگر بالا رفتن ویا پایین آمدن دلار دست شما است.فط شما یک مدیری هستید که به شما میگویند چه موقع دلار تو بازار بریزید که دولت بدهی هایش را بدهد .من پیش بینی میکنم که این سگ حار جو بایدن پاچه ایران را گرفت میبینم دلار به بالای ۵۰ میرسد.
که چی؟ منت هم میذاری؟ همین الان با تورم ودلار25000هزارتومنی همه چی برای ما قشرکارگر غیرقابل دسترس شده،هروقت برگشت سه هزار ویه گوشی وخودرو ده پانزده میلیون شد وزمین وخونه به قیمت سابق برگشت به اون یه عده متلک بنداز، هرچند با مدیریت شماها هیچ بعید نیست به شصت هزار هم برسه...
یکی نیست به جناب همتی بگه خدا رحم کرد که ترامپ رییس جمهور نشد وگرنه دلار 50 تومان را هم رد کرده بود. دلار را تا 32 تومان بالا برد و حال می گه که انتظار 40 تومنی داشتند.... شما مردم رو چی فرض کردید؟
ما وظیفه خود را انجام دادیم بقیه اش وظیفه ما نیست حرف همه مسئولان ما .رئیس جمهور هم هیچ کاره است.
معاون محترم بازرگانی، شما دورکاری می فرمائید. لااقل سری به میادین بزنید. بعضی از اقلام لبنی تا 80درصد گران شده اند. با اجازه شما که نبود؟ یعنی اینقدر سیستم هرکی به هر کی شده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
من خودم از دو مورد همین افزایش ها شکایت کرده ام با دلیل و مدرک الان 2 هفته است هیچ جوابی نگرفتم
آقای همتی، هنوز تو آذریم. دلّالا زیر گوشم گفتن شب دراز است و قلندر بیدار... کی راست می گه؟
باید گفت که ... شب دراز است. تازه اول راه تورم افسار گسیخته تر از سالیان گذشته هستیم. سال دیگر همین موقع دلار 80 هزار تومان خواهد بود. آنوقت همتی یا جانشین وی میآیند و می گویند عده ای منتظر دلار 120 هزارتومانی بوده اند.
آقای وزیر راه و مسکن و غیره.... حالا که تابستون گذشت. شما بزرگی کن تا پائیز سال دیگه به ما مهلت بده بلکه قیمت ها را به اندازه تورم سال بعد افزایش بدیم بعد مالیات شما را هم انشاءالله خواهیم پرداخت. امضاء : جمعی از کلان مالکان خانه های خالی و مشاورین املاک
شما که دلار 14 تومنی رسوندی به 35 هزارتومان . یه کم دیگه تحمل میکردی میرسید به 50 تومان
اقاي همتي با بازار سيگنال ٥٠ هزارتومان را در برنامه ديشبت دادي ، يادت گفتي باضيا ميگن دلار ٢٠الي ٣٠ هزارتومان ميشه شما گفتي ارزو بر جوانان عيب نيست... و حالا هم قطعا دلار را به ٥٠ هزارتومان ميرساني
... از دلار 25000 تومانی صحبت میکنی دلاری که شاید بعد از 5 دوره بعد از جناب روحانی شاید اتفاق میفتاد.
شما میراث دار دلار 30000 هزاری وسکه 15 میلیونی هستی
از چی دفاع میکنی
یک عده به خیال دلار 4200 تومانی و همسانسازی ارز بودند و به مردم میگفتند دلار بی ارزش است، پر ریسک است، نخرید مردم...
نتیجه اینکه:
دلار به 32000تومان هم رسید و الان هم 26000تومان است. خیااااال!
دولت کوچکترین اقدامی در کنترل ارز و حفظ ارزش پول ملی نکرد. قیمت حال دلار، مسکن، خودرو و... بازهم خیاااال!
دولت خود دلار بودجه را از 4200 به 11200تومان رساند. خیاااال !

شواهد و سخنان و عملکرد شما گویای خدمت تمام قد شما به خیال پردازان بوده و هست و خواهد بود.
من تعجب میکنم این کار باعت مهاجرت بی رویه به شهرهای بزرگ میشود و دیگر کسی جرات ساخت خانه ندارد از ترس اینکه خالی بماند شورای محترم نگهبان بایستی پیامد انرا ببیند و یک دروازه فساد برای مجریان میشود اصلا از در امد باید مالیات گرفت وگرنه اشتغال نابود میشود ضمنا اگر خانه خالی ماند و کسی اجاره نکرد چه باید کرد این طرح نا کارامد است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
شما خونتو ارزون بده رودست میبرن!
۲۰تومنم برادر۴۰تومنه.
ماشااله به آقای همتی که نگذاشت دلار از ۳۳ بالاتر بره و به ۴۰ برسه . خسته نباشید .
مردم ازقانون شکنی گله مندندولی وقتی این کارتوسط دولتمردان محترم صورت گیردچه بایدگفت ...بزرگوارحتمامستحضرهستندکه طرحی که درمجلس تصویب میشودتابه تائیدشورای نگهبان نرسیده باشدجنبه قانونی پیدانمیکندووقتی هم که به تائیدشورای نگهبان رسیدمجدداً جهت ابلاغ به دولت به مجلس برمیگردداین طرح انقلابی وبیکاری آفرین گرفتن مالیات ازخانه هائی که بدلائلی که اکثراًرفع آن درتوان مالکینش نیست به شورای محترم نگهبان دوباررفته وبعلت اشکالات متعددردشده وهنوزچنین قانونی مانداریم حالااگرخانه های خالی شناسائی کردیدکاربسیارخوبی نکردیدچون بااین صحبتهاجلوی سرمایه گذاری درکارساختمان رامیگیریدوبه آماربیکاران میافزائیدوبدلیل ناامنی درکارسرمایه گذاری درکشورمان بدلیل هرج ومرج درتفسیرقوانین باعث فرارسرمایه هامیشویدواقعا بزرگان به عواقب فرمایشاتشان عنایت بیشترفرمایندتوجه فرمائیدکه مثلاً چقدرخانه های خالی هست که غیرقابل سکونت هستندآیادرست است که مالکین آنها مالیات بدهندبزبان دیگر جریمه شوندوبسیاری مثالهای دیگربیائیدباهم دیگربه قوانین جاری مملکتمان احترام بگذاریم واحترام به قانون راازخودمان شروع کنیم ودلسوزان کشورمان باشیم درخاتمه اضافه میکنم درهمه جای دنیا ونیزدرقوانین فقهی خودمان مالیات راازدرآمدمیگیرندونه ازنداشتن درآمد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
این برجها را پس کی ساخته؟ من مالکی سراغ دارم که 100 تا خانه در یک برج داره از متری 8 میلیون الان رسیده به 80 میلیون نصفش را هم نفروخته؟
یک روز گفت ارزوی دلار ۲۰ هزار تومانی عیب نیست شد ۳۲ هزار تومن حالا هم میگه ۴۰ و ۵۰ هزاری که با تداوم چاپ پول از ان هم بالا تر میره
جناب آقای همتی با این جملاتی که می گوید یک عده دنبال دلار 40 تا 50 هزار تومانی بودند دقیقا دارد سیگنال گران شدن دلار در آینده نزدیک را برای یک عده ای خاص ارسال می کند . و کلام ایشان در هر صورت وجهه و اعتماد ارزی را تخریب کرده است .
عجب! دلار سه هزار و پانصد تحویل گرفتن الان بیست و شش هزار تومن است دارن مردم را تهدید می کنند که دلار چهل هزار تومن می خواست بشه ما نگذاشتیم
همین آقا پارسال هم می‌گفت دلال ها از دلار ۲۰ هزار تومان حرف میزنم ولی ما فلان کردیم و بهمدان
این یعنی منتظر دلار 40 تا 50 هزار تومنی هم باشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
دقیقا
من هنوز هم هستم.
با این سیاستی که آقایون در پیش گرفته اند، قطعا از فروردین ماه سال آینده دلار بین 40 الی 50 هزار تومان خواهد بود.
این صحیت همتی خیلی به گوش آشناست.
وقتی دلار 12 تومن شد ایشون گفتند یک عده ای به امید دلار 25 بودند اما ما تونستیم ....
قیمت واقعی دلار در قیمت کالاها مشخص است که بیش از 50000 تومان است. کنترل کردن قیمت اسکناس ارز که کاری ندارد.
اقای همتی از گرانی دلار هیچ کسی اندازه دولت محترم خوشحال نیست
خلاصه وچکیده همه پیشبینی های سفارشی ودستوری:
مسکن بشدت حباب داره و بازار کاملا راکد هست و فروشندگان برای فروش واحدهاسون التماس میکنند اما خریداری وجودنداره و طبق بررسیهای جراید قیمتها بطور محسوسی ریزش کرده و این ریزش باشدت بیشتری ادامه خواهند داشت
بازار ارز پرریسک ترین بازاره و بررسیهای میدانی صداوسیما ومصاحبه های متعدد حاکی ازنبود متقاضی برای ارز بوده و قیمتش قطعانزولی خواهدبود اصلا سراغش نرید
بازار طلا و سکه بشدت حباب داره و همه فروشنده اند وخریداری وجودنداره وقیمت انهم مثل دلار سقوط خواهدکرد
واما بورس نورچشمی بهترین بازاربرای سرمایه گذاریه و خیلی جذابیت داره و روزی حداقل ۵ درصد سود اوری داره و
پیشبینی میشه شاخص کل تا تا پایان سال تا دومیلیارد واحد رشد بکنه !!!
دلار40 یا 50 هزار تومانی؟؟
بستني 8000 تومني يك شبه شده 12000 تومن يعني 50% افزايش !!!! حالا شما ميخواهيد با يك تذكر قيمت رو برگردونيد به قبل!! مردم رو چی فرض كردين ؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست