بازدید 7094

پامپئو باز هم انتخابات ونزوئلا را «جعلی» خواند

وزیر خارجه آمریکا بار دیگر بدون اشاره به مستندات خاصی مدعی شد انتخابات اخیر در ونزوئلا «جعلی» بوده است.
کد خبر: ۱۰۱۹۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۱ 07 December 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا بدون اشاره به مستندات خاصی روز دوشنبه بار دیگر انتخابات پارلمانی در ونزوئلا را زیر سئوال برد.

او در توییتی نوشت: «آمریکا انتخابات تقلبی پارلمانی رژیم غیرقانونی مادورو در ۶ دسامبر (یکشنبه ۱۶ آذر) را محکوم می‌کند. این انتخابات، فاقد حداقل استاندارد‌ها است و چیزی جز تلاش برای سرقت آینده دموکراتیک ونزوئلا نیست. از همه کشور‌ها خواستاریم این انتخابات جعلی را رد کنند.»

ادعا‌های پامپئو در خصوص تقلب در انتخابات پارلمانی ونزوئلا در شرایطی مطرح شده که بیش از یکصد حزب و انجمن سیاسی در انتخابات پارلمانی روز یکشنبه ونزوئلا با حضور ناظران بین‌المللی مشارکت کرده‌اند.

گزارش‌ها حاکیست که حدود ۲۱ میلیون فرد واجد شرایط رأی دهی در انتخابات روز یکشنبه ۶ دسامبر (۱۶ آذرماه) برای تعیین سرنوشت ۲۷۷ کرسی پارلمان ونزوئلا که قرار است در بین بازه زمانی ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۶ هدایت پارلمان را برعهده داشته باشند، ثبت‌نام کردند.

رئیس جمهور ونزوئلا نیز روز شنبه در پیامی در صفحه توییتر خود بر اهمیت احترام، گفتگو و درک متقابل تأکید کرد و گفت: «جهان به احترام، گفتگو و درک نیاز دارد تا بتواند به جلو پیش رود. ما از ونزوئلا نشان دادیم که امکان همزیستی وجود دارد. گرچه ما قربانی سیاست ظالمانه تحریم‌هاییم، اما مقاومت کردیم، ایستادگی کردیم و مردم ما در این انتخابات این را نشان خواهد داد.»

وزیر خارجه ونزوئلا صبح دوشنبه در واکنش به دخالت‌های همتای آمریکایی خود و ادعایش درباره تقلب در انتخابات پارلمانی ونزوئلا، او را «زامبی» توصیف کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار