بازدید 6462

مجوز اخذ ۳۰ هزار نیروی کادر درمان گرفته شد

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مجوز اخذ ۳۰ هزار نیروی کادر درمان گرفته شده که امیدواریم نسبت قابل توجهی از این میزان به تجهیز پرستاران اختصاص داده شود.
کد خبر: ۱۰۱۹۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۰ 07 December 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، مریم حضرتی یکشنبه شب در حاشیه جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در استانداری اصفهان در گفت و گو با ایرنا افزود: خوشبختانه در سراسر کشور روند بستری و مراجعه بیماران سرپایی و مرگ و میر به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

وی ادامه داد: از آن جایی که معیار اصلی در مهار ویروس کرونا، مردم هستند از آن‌ها می‌خواهیم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی زنجیره انتقال این ویروس منحوس را قطع کنند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه تاکنون هفت هزار مجوز برای اخذ نیرو دریافت کردیم، گفت: ۳۰ درصد مجوزها به جذب پرستاران اختصاص داده شد.

حضرتی با اشاره به کمبود پرستار در کشور افزود: حدود ۴۰ هزار پرستار در کشور به کرونا مبتلا و قرنطینه شدند که با خروج آن‌ها از سیستم فشار بر روی مابقی پرستاران می‌آید.

وی با بیان اینکه در گذشته هم با کمبود نیرو مواجه بودیم، گفت: اکنون ۲ هزار تخت آی سی یو اضافه شده که این بخش ویژه نیازمند نیروهای متخصص است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهارداشت: در سال جاری ۹ هزار نیروی پرستاری جذب شده است.

وی با اشاره به کاهش معوقات پرستاران نسبت به سال گذشته تصریح کرد: معوقات برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی از ۱۴ ماه معوقه به حدود ۶ ماه کاهش یافته است که امیدواریم به زودی تسویه شود.

حضرتی بدون اشاره به مبلغ معوقات پرستاران افزود: معوقات در دانشگاه‌ها و گروه‌های مختلف متفاوت است برخی از دانشگاه‌ها هم معوقه ندارند.

براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون یک میلیون و ۴۰ هزاز و ۵۴۷ نفر در کشور به کرونا مبتلا شدند و ۵۰ هزار و ۳۱۰ نفر بر اثر این بیماری جان باختند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل