بازدید 23206

اظهارات مهم رئیس جمهور درباره واکسن کرونا

روحانی گفت: هیچ واکسنی ۱۰۰ درصد اثربخش نیست و نمی‌دانیم آیا این ویروس تغییر ژنتیکی انجام می‌دهد یا نه و اگر چنین تغییری ایجاد شود واکسن‌ها هم باید تغییر کنند
کد خبر: ۱۰۱۹۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴ 05 December 2020
اظهارات مهم رئیس جمهور درباره واکسن کرونا

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، حجت‌اسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: با اقداماتی که در آبان ماه برای ۴۶ شهر انجام شد و سپس در اول آذر ماه با اعلام عمومی و تقسیم شهرها به سه دسته قرمز، نارنجی و زرد تقسیم شدند، کار خوبی انجام شده و از سوی وزارت بهداشت اعلام شد که ‌آثار مثبت بوده است.

وی با تاکید بر لزوم همکاری مردم گفت: تا زمانی که مردم احساس می‌کنند که این بیماری مسری و خطرناک است و برای حفظ سلامتی خود، خانواده، هم‌وطنان و باید پروتکل‌ها را رعایت کنند پیشرفت می کنیم البتهمحدودیت‌هایی هم لازم است اعمال می‌کنیم، براساس مصوبات و چارچوب‌ها عمل خواهیم کرد و امیدواریم با همکاری مردم شاهد یک شرایط مناسب‌تری باشیم.

رییس‌جمهوری گفت: ما به کانال ۵۰۰ نفر فوتی در روز نزدیک شده بودیم و حتی برخی پیش‌بینی‌ها حاکی از آن بود که با همان روند شرایط بسیار بدتری داشتیم ولی با اقداماتی که انجام شد از کانال ۴۰۰ نفر به کانال ۳۰۰ نفر رسیدیم و امیدواریم با همکاری مردم شرایط بهتری داشته باشیم.

روحانی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و عدم تجمع را اصولی دانست که باید همیشه رعایت شود و خاطرنشان کرد: اگر ترددها بیشتر شود و تجمع‌ها شروع شود، مشکل ما بیشتر می‌شود. در اروپا با وجود همه محدودیت‌های سختی که وضع شده بود، در تابستان هم گشایش ایجاد شده بود، می بینیم دچار چه وضعی شدند. به محض آنکه مراعات در جامعه مورد توجه قرار نگیرد و مردم حس کنند شرایط عادی شده، یک ماه بعد به شرایط سخت و بد برمی‌گردیم.

وی ادامه داد: همیشه باید مراقبت‌ها را ادامه دهیم حتی اگر واکسن مطمئن و دوز مناسب در اختیار ما قرار گیرد و بتوانیم به مردم بدهیم باز هم باید پروتکل‌ها را رعایت کرد. برای اینکه اولا واکسن وقتی تزریق می‌شود، اثر گذاری آن چند هفته زمان لازم دارد. هنوز آثار و عوارض واکسن‌ها مشخص نیست و معلوم نیست آثار واکسن‌هایی که قرار است در کشورهایی که می‌خواهند واکسیناسیون را شروع کنند چه مقدار است و عوارض این واکسن‌ها هم برای دنیا روشن نیست.

رییس دولت تدبیر و امید ادامه داد: شاید برخی از این واکسن‌ها دارای عوارضی باشد؛ پس ما نمی‌توانیم به واکسنی که هنوز در اختیار قرار نگرفته امیدوار باشیم. هر وقت هم واکسن مطمئنی پیدا شود به اندازه دوز مورد نیاز تولید نمی‌شود و ظرفیت تولید در دنیا محدود است. ضمن اینکه انجام واکسیناسیون برای همه افراد مورد نیاز زمان می‌برد بنابراین نباید به امید واکسن مراقبت‌ها کاهش یابد.

رییس جمهوری گفت: فکر می‌کنیم واکسن می‌رسد و مشکلات ما حل می‌شود در حالی که هیچ واکسنی ۱۰۰ درصد اثربخش نیست و نمی‌دانیم آیا این ویروس تغییر ژنتیکی انجام می‌دهد یا نه و اگر چنین تغییری ایجاد شود واکسن‌ها هم باید تغییر کنند. بنابراین باید همه پروتکل‌های بهداشتی را به همان شکل اعلام شده به دقت اجرا و عملیاتی کنیم.

وی با تاکید مجدد بر توسعه آزمایشات افزود: این توسعه آغاز شده است و به رقم ۱۰۰ هزار آزمایش در روز می‌رسیم و این می‌تواند در بیماریابی سریعتر کمک کند تا افراد گرفتار تخت‌بیمارستان نشوند و زودتر بهبود یابند. افراد مبتلا باید دوره قرنطینه را مراعات کنند و در صورت نقض قرنطینه حتماً باید با آنان برخورد شود.

رییس جمهوری گفت: بسیار تاسف بار است فرد مبتلا که آزمایش او مثبت است و به او اعلام هم می‌شود، خودش خانه را ترک کند و حتی می‌خواهد سوار قطار یا هواپیما شود و به شهر دیگر برود که تعدادی از این افراد از فرودگاه‌ها و از مبادی که می‌خواستند حرکت کنند، برگردانده شدند.

وی اضافه کرد: همه ما وظیفه داریم نسبت به این موارد سخت‌گیری‌هایی را اعمال کنیم. هر جا روشن شود فرد مبتلا تخلف و قرنطینه را نقض کرده است، جریمه باید برای این افراد اعمال شود. همچنین افرادی که با افراد بیمار ارتباط دارند باید مورد معاینه، درمان و آزمایش قرار بگیرند تا شرایط روشن شود.

روحانی تاکید کرد: هر زمان مراعات‌ها زیاد و دقت‌ها بیشتر و پروتکل‌ها بهتر رعایت شد، چند هفته بعد شرایط مناسب‌تری را تجربه کردیم. آثار اقداماتی که مردم در فروردین و اوایل اردیبهشت انجام دادند، را در اواخر اردیبهشت و خرداد مشاهده کردیم و دو مرتبه که مردم حس کردند این بیماری مشکلی ایجاد نمی‌کند و از آن عبور کردند، فاصله‌ها کم و رفت و آمدها زیاد شد و دوباره با موج بسیار بزرگ و گسترده‌ای مواجه شدیم.

رییس جمهوری با بیان اینکه اگر اقدامات دو هفته اخیر نبود امروز با مشکلات بسیار گسترده مواجه بودیم، ادامه داد: از همه آنانی که برای اجرای مصوبات تلاش کردند، از وزارت بهداشت و درمان که بار سنگین بر دوش این وزارتخانه است، وزارت کشور که فرمانده قرارگاه عملیاتی است، قدردانی می کنم.

رییس دولت تدبیر و امید گفت: وقتی ما پروتکلی را الزامی می‌کنیم و ستاد ملی کرونا آن را تصویب و ابلاغ می‌کند استحقاق خود ما مسئولین برای اجرا و وظیفه ما برای اجرا از مردم عادی بیشتر و بالاتر است.

روحانی با ذکر آیه‌ای از قرآن اظهار داشت: کسی که مسئولیت بالاتر دارد و مردم در حکومت به وی نگاه می‌کنند، عمل وی می‌تواند تاثیرگذار باشد. وزیران و دستگاه‌های دیگر و همه آنهایی که در کشور مسئول هستند بیش از دیگران باید مراعات کنند و اگر مراعات نکنند موجب می‌شود که مردم احساس کنند این مصوبات خیلی لازم و ضروری نیست و اگر ضروری بود چرا فلان اداره و وزارتخانه و فلان مقام عمل نکرد.

وی عنوان کرد: همه ما مسئولیت داریم و بسیار مهم است که ما بیش از مردم مراعات کنیم و مردم این را برای خودشان الگو قرار دهند و ان‌شاءالله با تلاش‌هایی که انجام می‌دهیم به نقطه‌ مطلوب برسیم.

رییس جمهوری اضافه کرد: با همکاری مردم موفق شدیم از حدود ۱۶۰ منطقه قرمز به ۶۴ منطقه قرمز برسیم. بسیار مهم بود که این مناطق قرمز به مناطق نارنجی تبدیل شوند. مردم عزیز نیز بدانند که هر چقدر بیشتر مراعات کنند، محدودیت‌ها کاهش پیدا خواهد کرد و هر شهری کمتر مراعات کند، در هفته‌های آینده با محدودیت‌های بیشتر مواجه خواهد شد.

روحانی اضافه کرد: در گزارش‌هایی که در ستاد ارائه شد، هفت شهر وضعیت قرمز شدید داشتند و در نشست امروز به استانداران و فرمانداران این هفت شهر اعلام شد که شرایط صعودی در ابتلا به کرونا دارند. البته شرایط بعضی از شهرستان‌ها مناسب است و حتی نزولی شده ولی این هفت شهرستان در شرایط صعودی قرار دارند و باید حتماً برای این هفت شهرستان اقدامات فوری و وسیع انجام بگیرد تا در آینده دچار مشکلات نشویم.

وی همچنین درباره وضعیت تهران یادآور شد: شرایط تهران نارنجی اما لب مرز است و همه نیروها باید تلاش ‌کنند به دقت همه مقررات اجرا شود. زیرا اگر مقررات به خوبی اجرا نشود، شهری که نارنجی شده ممکن است بعد از یک یا دو هفته دچار مشکل شده و به وضعیت قرمز بازگردد.

رییس دولت تدبیر و امید در پایان ابراز امیدواری کرد: با کمک و یاری همه بتوانیم هرچه سریعتر از مشکلاتی که این ویروس برای کشور ایجاد کرده، با فوت کمتر، ابتلای کمتر و بستری کمتر و با کمک به کادر درمان از پیک بیماری عبور کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۷
شما همینو برا مردم تهیه کنین دیگه بقیش با دانشمنداهستش.مثل آنفلوآنزا نشه که گیر هیچکی نیومد
از شما خیری به ما نمیرسه
چرا همش همکاری مردم رو می خواید ادارات دولتی اصلا مصوبات ستاد کرونا را رعایت نمی کنند اتوبوس مترو طرح ترافیک و..... کمک نمی کنند رعایت نمی کنند چرا همش باید مردم همکاری کنند پس دولت چی ؟ مشکلات اقتصادی کمر مردم رو شکسته ولی بسیار خوب همکاری کردنند ولی دولتی ها...................
شما برنامه ندارید بنده که کرونا داشتم دکتر نسخه میداد دستم و باید دنبال دارویی که گیر نمی آمد کل شهر را می گشتم
وای به روزی که بگندد نمک، رییس جمهور باید الگوی رفتاری مسئولین و مردم باشه ولی متأسفانه یا ماسک نمیزنه و یا اگه بزنه یه ماسک نصفه و نیمه می زنه.
این اظهار نظر های تخصصی رو بهتره آقای رییس جمهور به متخصصان امر و وزیر بهداشت محول کنند. با این حرفها لطفا از زیر تهیه واکسن برای مردم در نریدز که چشم دنیا بر اقدام کلیدی شماست.
مگه شما غیر از نفوس بد کاری دیگه ای بلدی که برای مردم انجام بدی... هدیه ت به مردم تو این 8سال بدبختی و فلاکت بود....
خدايا بار پروردگارا
چي ميشه رحمي بكني ما هم مثل اصحاب كهف به خواب بريم اين چند ماه پاياني دولت سپري بشه.
لااقل بعد بيدار بشيم و ببينيم اوضاع تغيير كرده !!!

خداجون بخدا خسته شديم !!!!!!
روحانی گفت: هیچ واکسنی ۱۰۰ درصد اثربخش نیست و نمی‌دانیم آیا این ویروس تغییر ژنتیکی انجام می‌دهد یا نه و اگر چنین تغییری ایجاد شود واکسن‌ها هم باید تغییر کنند

جمله بالا انتخاب خوبی برای شروع این خبر نیست


این جمله زیر خیلی بهتر است

به امید واکسن مراقبت‌ها کاهش یابد
حاجی هیچ کدوم از واکسنایی که امروزه از بچگی میزنن 100 درصد نیست پس با تجویز شما، اونا رو هم نباید استفاده کرد. ضمنا احتمالا به گوشتون نخورده که اگر واکسنی بالای 70 درصد بازدهی داشت، واکسن موفقی هست. در آخر باید یاداور شد همین واکسن هایی که شما بهشون خرده میگیرید رو اکثر کشورهای پیشرفته حداقل اندازه دو برابر جمعیتشون (دو دوز) پیش خرید کردن و احتمالا به این زودیا به ماها نمیدن.
آقای روحانی فقط داروهای شما اثر بخشه که بیشترین مرگ ومیر در خاورمیانه را دارید این واکسن‌ها اثر ندارند پول ندارید ا نمی دهند یا می خواهید ملت بمیرند به واکسن ایراد نگو خواهشا همان را بخر بیار ما می زنیم
رهبر عزیزم فکری به ملت ایران بکنید دستور بدید بر ما بیچاره ها واکسن بخرند واقعا همه میمیرند
بابا باشه به پیر به پیغمبر رعایت میکنیم.انقدر نترسونید مردمو و فاز منفی ندید
مطالب رو خوندم و در مجموع ، بطور خلاصه میشه گفت : یک مشت حرف چرت و پرت از شیخ حسن . والسلان
تابناک تو هم تیتر رو درست بزن . اظهارات مهم !!!!!!!!!!
ادارات دیگه مصوبات دورکاری اجرا نمی کنن میگن باید هرروز بیایین
واکسن هابالا90درصدکارایی داره 80میلیون نفریک نهم کشورهای اروپایی ایران جمعیت نداره.براهشتادمیلیون واکسن تامین کن فقط پروتکل رعایت کن که نشدکارهمان طورکه کرونارو اوردین داخل کشورهمون طور ببرین بی عرضه ها
از این حرفها بوی نامطبوع میاد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر