بازدید 22500

آخرین آمار کرونا تا چهاردهم آذر/ تداوم روند کاهشی مرگ و میر کووید ۱۹ در ایران

از میان موارد مشکوک ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشورمان در ۲۴ ساعت اخیر، آزمایش ۱۳۳۴۱ تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شود؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال ۵۸۲۴ تن از ایشان وخیم است.
کد خبر: ۱۰۱۹۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰ 04 December 2020
تابناک اجتماعیپس از شناسایی موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام تست‌های ویژه، شمار مبتلایان از یک میلیون و ۱۶ هزار تن گذشت.
 

به گزارش «تابناک»، دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان گفت: از ظهر دیروز تا ظهر امروز و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، سیزده هزار و ۳۴۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده که هزار و ۹۹۶ مورد بستری شدند. با احتساب این افراد، مجموع آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به یک میلیون و ۱۶ هزار و ۸۳۵ تن رسید.

وی در ادامه گفت: در ۲۴ ساعت اخیر، ۳۴۷ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز، متاسفانه آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۴۹ هزار و ۶۹۵ تن رسیده است. همچنین تا به امروز خوشبختانه ۷۰۸ هزار و ۱۰۶ تن بهبود یافته‌اند.

لاری افزود: ۵۸۲۴ تن از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند. همچنین تاکنون ۶ میلیون و ۲۹۸ هزار و ۴۳۸ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

وی در تشریح وضعیت در نقاط مختلف کشورمان گفت: در حال حاضر ۶۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۷۸ شهرستان نارنجی و ۱۰۶ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

بر پایه آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر «نرخ مرگ» در کشورمان ۶.۶ درصد است و به همین تناسب، «نرخ بهبود» ۹۳.۴ درصد، در حالی که میانگین نرخ مرگ در جهان ۳.۲ درصد است و همچنان وضعیتی به مراتب بهتر از کشورمان را نشان می‌دهد.

 
 
برای مشاهده آخرین و به روزترین آمار مبتلایان، جان باختگان و بهبود یافتگان ویروس کرونا و همچنین اطلاع از «نرخ مرگ» و «نرخ بهبود» در کشورمان و جهان، اینجا را کلیک کنید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۶
با فرض اینکه تبدیل بعضی از شهرها از قرمز به نارنجی درست باشد تصمیمات گرفته شده که از شنبه اجرا میشود دوباره وضعیت را قرمز خواهد کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
مطمئنم یک روز واکسن وارد کشور میشه.
بعد دلال های محترم شزوع می کنند به فروش واکسن فردایی و کلی سود و درآمد.
مثل دلار و سکه فردایی.
قبلا گفتن امار مبتلایان زیاد شده چون تست بیشتر گرفتیم بعد سوال شد خب چرا امار فوتم بیشتر شده جوابی نبود حالا اومدن امار فوتو کمتر کردن علل فوت رو تو گواهی چیز دیگه ای مینویسن ولی امار مبتلا همچنان بالا .چطور میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
یک جو سواد نه تحلیل درست داشته باشید، فقط یک جو
تعداد موارد مبتلا تغییر اندکی داشته، تعداد موارد بستری تغییر اندکی داشته، تعداد موارد بدحال بدون تغییر بوده است. چطور تعداد موارد فوتی به یکباره 100 نسبت به هفته گذشته کمتر شده است؟ بک حساب سرانگشتی نشان از اشتباه در اعلام نتایج فوتی دارد. در ثانی نتایج قرنطینه اخیر از هفته بعد مشخص می گردد.
عجیبه که الان به 22 بهمن نزدیک میشیم داره آمار کم میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
دیگه این حرفا خیلی خزه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
راهپیمایی روز قدس و تظاهرات سیزدهم آبان که تعطیل شد اگر شما انصاف داشته باشید.
ای کاش آمار مرگ و میر کلی همه بیماری ها و سوانح و حوادث کشور را هم در 6 ماه اخیر اعلام می کردید تا معلوم شود آمار مرگ و میر ناشی از کرونا کاهش یافته یا فقط دلایل مرگ و میر ناشی از کرونا موارد دیگر مثل بیماری های ریوی و قلبی و کلیوی اعلام می شود.
در ریاضی راحت می توان با داشتن آمار کل، آمار جزییات را از آن تجزیه کرد. بخصوص که آمار مرگ و میر سال های قبل هم مشخص هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
یکم چشمت رو وا کنی میبینی ترددها کمتر شده
معجزه اتفاق می افتد...تا آنجا که من اطلاع دارم آمار مرگ و میر فعلی مربوط به ابتلا و بستری حداقل دو هفته پیش است...حال چطور این یه هفته تعطیلی معجزه کرد و آمار مرگ و میر کم شد، خدا می داند. البته تعطیلی مراکز شلوغ و رعایت پروتوکل به مدت طولانی (نه یک تا دو هفته) راهگشاست ولی بدون مساعدت و حمایت عملی حاکمیت امکان پذیر نیست...
ای بابا همین تعداد فوتی هم خیلی زیاده چرا تا یه ذره آمار کم می شه تو بوق و کرنا می کنید
با این ده تا ده تا کم شدن روزانه ی فوتی ، آمار فردا بدانید و آگاه باشید ۳۳۷ نفره!!
اگر دقت کرده باشید، تقریباً همیشه تعداد موارد ابتلای روزانه حدود یک چهارم تا یک پنجم تعداد تستهای روزانه بوده. حالا دو تا سوال:

اول اینکه چرا اینقدر قدرت تشخیص پزشکان برای تایید کرونا پایینه که همیشه حدود 70-80 درصد تستها منفی است (اونم با این قیمت بالای هر تست، حتی تستهای جدید هم 200000 تومن فی می خوره و روش قدیمی 3 برابر این مبلغ)؟

سوال دوم هم اینجاست که با یک حساب سرانگشتی الان هر روز 50 تا 70 هزار تست روزانه در کشور داریم. قرار بود این تعداد به 100000 تست برسه. بقیه اش کجا رفته؟

با توجه به اینکه یک میلیارد یورو پول از صندوق ذخیره ارزی (که اصولاً کارکرد متفاوتی داره) برداشته شده تا کارانه های پزشکان و کادر درمان پرداخت بشه، چرا یک نهاد نظارتی به این بحث هزینه های سنگین ایجاد شده برای تشخیص کرونا ورود نمی کنه؟ روزانه میلیاردها تومن به اسم هزینه تست کرونا داره خرج میشه، اما چرا بازده این پول اینقدر کمه؟!؟! چه کسی این وسط داره دروغ میگه؟
دولت برنامه ای برای کنترل کرونا ندارد. این وضعیت نارنجی و قرمز هم مرتبط با ظرفیت بیمارستان هاست. وگرنه ربطی به کم شدن بیماری ندارد
همه این آمار و ارقام دروغه ... هممشش
هیچی هم کم نشده
چی شد توو این دوهفته معجزه شد؟!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار